K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 18:29   #1
some
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
some er ny på vejen
nyt knæ hvad så

Efter jeg har fået et nyt halv knæ skal jeg nu prøve at arbejde 2 timer dagligt, er der noget i dette forum der har noget erfaring i dette,kan man evt.få flexjob mit arbejde er rengøring normal tid34 timer ugentlig, mit andet knæ er også ved at være slidt jeg er 58 år.Har haft det samme job i mange år.







]
some er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 18:55   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej some

et nyt knæ giver i sig selv ikke flex eller pension, der skal mere til desværre, men du kan se, hvordan det går når du arbejder.

hvis du føler det er formeget med de 2 timer, må du jo sygemeldes igen og tage det derfra.

derefter må du kontakte sagsbehandler og egen læge og høre, hvordan de kan hjælpe dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:00   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Skal du så ikke til genoptræning eller lignende for at du kan gå bedre med et nyt knæ?
Jeg mener, om du ikke med tiden vil kunnen arbejde langt flere timer igen?

Det er selve nedsat arbejdsevne, man skal se på. Funktionsnedsættelsen skal være varigt nedsat.

Men din arbejdsgiver kan henvende sig til kommunen for at få hjælp, hvis man mener du har problemer med at arbejde på fuld tid, i kortere perioder eller altid. Mulighederne skal udtømmes, før der kan godkendes som fleksjobber. I dit tilfælde kan der måske være tale om mulig revalidering. De kan afprøve dig i en anden jobfunktion, hvis du ikke så godt kan arbejde med rengøring længere.

Du må som futtefreja siger, sygemelde dig, hvis det bliver for hårdt for dig at arbejde i din nuværende situation.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:06   #4
some
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
some er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af some Se meddelelser
Efter jeg har fået et nyt halv knæ skal jeg nu prøve at arbejde 2 timer dagligt, er der noget i dette forum der har noget erfaring i dette,kan man evt.få flexjob mit arbejde er rengøring normal tid34 timer ugentlig, mit andet knæ er også ved at være slidt jeg er 58 år.Har haft det samme job i mange år.







]
Jeg har fået at vide på sygehuset at jeg ikke skulle arbejde så mange timer mere han sagde ca. halvdelen af den tid jeg havde.
some er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:41   #5
some
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
some er ny på vejen
Jeg har fået at vide på sygehuset at knæet ikke holder ret længe hvis jeg ikke passer på med at bruge det for meget han sagde jeg skulle ned på halvtid.
some er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 21:54   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej some

har selv fået nyt knæ, har fået atvide at et sådan holder omkring 10-12 å( nogle kortere andre længere ).

Hvis lægen har sagt det holder kort, hvis du arbejder mere, må du få ham til at skrive til kommunen.
så må du henvende dig til sagsbehandler/egen læge, så må de fortælle, råde dig til, hvad der skal gøres i dit tilfælde.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:01   #7
some
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
some er ny på vejen
Smile svar på indlæg

Jeg har fået nogle papirer med fra sygehuset som beskriver at knæet må hojest bruges 6til8 timer i døgnet så kan man jo ikke arbejde 8 timer dagligt vil jeg mene, men det bliver hårdt arbejde med komunen tror jeg.
some er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 00:46   #8
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hej some.

Min mor på 54 er i en ligende situation, til nytår måtte hun sygemelde sig med "hold" i skulderen, men da hun kom til læge, viste det sig, at hun er nedslidt, har arbejdet med rengøring i ca 35 år.

Lægen udmeldte klart, enten skulle hun finde sig et andet job, ellers var det førtidspension, hun har gået til fys lige siden, der fik hun at vide at der var en spinkel chance, for at hun kunne trænes op igen, med masser af træning.

Hun kontaktede sin arbejds plads, for at fortælle dem hvordan det stod til og forhørte dem om muligheden for at få lagt nogle skånehensyn ind, samt at hun gerne ville starte op på deltid et par uger først.

I første omgang afviste de blankt, men da hun fortalte at hele sagen var sendt til arbejdsskadestyrelsen og hvis hun ikke fik nogle skånehensyn, så blev hun pensioneret inden sommer.

Så gik det stærkt, inden tre dage havde de aftalt alle de ændringer der skulle laves og hun fik en ny vogn, uden at have bedt om en, hun startede op på deltid og er startet sin anden uge på fuld tid nu, hun går stadig til fys og forventer et halvt år endnu.

Som de andre siger, så er det en rigtig god ide at få snakket med din læge omkring det, han/hun vil nok have et godt bud på, hvad du skal gøre.
Der efter må du prøve at snakke med din arbejdsplads omkring det, men det vil nok være bedst at få snakket med lægen først, så du har en konkret plan.

Men jeg kan ikke forstå, hvis du ikke skal til genoptræning.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 08:36   #9
some
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
some er ny på vejen
Jeg har gået til genoptræning i 3 mdr.Har været sygemeldt i et halvt år, jeg har været til samtale på mit arbejde men de kan ikke tilbyde andet arbejde der komunen var der også denne dag.
some er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 11:56   #10
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Hvor gør du rent henne, er du privat, regions eller kommunalt ansat?, det lyder mærkeligt i mine øre, hvis de ikke kan tilbyde dig nedsat tid eller skånehensyn, har du snakket med din fagforening?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension