K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 15:03   #21
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Nu kan det snart være nok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er som skrevet kommet ud i en ny arb.prøvning i en lokal tøjbutik i min by. Indehaveren som har butikken er meget flink og jeg skulle ellers kende hende godt , eftersom at jeg handler meget tøj hos hende .

Derfor ville jeg også gerne prøve kræfter med en arb.prøvning hos hende . Men NEJJJJJJ
I begyndelsen gik det fint , jeg har mange skånehensyn som der skal tages . B.L.A må jeg ikke have skulder/nakke belastende arbejde , ensidig gentagende bevægelser , trække , skubbe, løfte . Dr skal tages hensyn til at jeg skal hvile mig når jeg bliver svimmel , hvilket sker rigtig tit for mig . og arb kun 6 timer om ugen .

Så i dag møder jeg kl 10 i Butiken . Jeg hilser på en medarbejder som har været på ferie og som er igang med at åbne butiken. Indehaveren er ikke i butiken før efter kl 11 .

Vi snakker lidt sammen , idet hun er på flexjob og har arbejdet der i butiken i 2 år , hun har også problemer med skulderne .

Der dukker en dame op som jeg godt kender og hun kender også mig, jeg ved hun får pension og at hun hjælper til når der er brug for hende i butikken .

Vi står alle 3 og snakker og pludselig begynder hende der er kommet ind i butikken og snakke til os om den der er i arb.prøvning ( altså mig ) Hun fortæller at denne person ikke kan noget som helst . Går rigtig i dybten med hvad den person ikke kunne, og så siger hun at personen ( som jo er mig der bliver snakket om ) er en meget special person som ingen brikker har at flytte med . Og hvad skal hun også her i denne butik, kunne hun ikke finde en andet sted at være i arb.prøvning i .

Hun fortæller også at indehaveren af butikken havde sagt at hun ikke vidste hvad hun skulle bruge personen til . Den anden som var ansat og som åbnet butikken forsøgte at stoppe hende , og pludselig går det åbenbart op for hende at det faktisk er mig som er i arb.prøvning .

Jeg lod som ingen ting , der blev bare helt stille i meget lang tid , så begyndte hun at snakke om noget andet . Jeg er lige nu rigtig ked af det og meget ulykkelig over at havde været udsat for sådan noget .

Jeg har skrevet en mail til min SB idag, og jeg har sendt en mail til Jobkonsulenten. Så har jeg ringet på fagforeningen og snakket med dem , de har sagt at jeg først skal snakke med min SB omkring dette , hvis de ikke tager affære på kommunen så gør de det , da det er moppning .

Jeg forstår slet ikke hvorfor at indehaveren ikke har sagt noget til mig omkring dette , Hvad mener i om alt dette . Jeg kan snart ikke mere har bare lyst til at forsvinde .

nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 17:35   #22
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg sender dig lige 1000 kram

Hvor er nogle mennesker lede. Jeg kan godt forstå at du er ked af det. Hold fast i at du har fortjent bedre. Skynd dig at kom væk og find et sted hvor du blever behandlet godt. Jeg er selv i arbejdsprøvning - og de er super søde. Så den type steder findes. Held og lykke - ønsker det bedste for dig!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 18:05   #23
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej nuvi.

Har lige læst din tråd her, vores skade ligner meget hinandens.

Sikken en svinestreg du har været ude for der. Er det butiksindehaveren der har fodret kunden om oplysninger om dig?
I så fald er det ikke kun mobning og det er meget vigtigt du får kommunen ind over. Jeg ville også personligt ha' haft min fagforening inde over.

Masser af knus til dig :-)
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 20:48   #24
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Nuvi

sikke en gimpe til butiksindehaver !!
Hun må da overhovedet ikke sladre om de ansatte til andre, hun har virkelig fortjent en over nakken ... håber din fagforening kommer på banen.
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 07:21   #25
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Ja jeg har aldrig været behandlet så dårligt som efter jeg har været ude for min arb.ulykke . Jeg er dybt fustreret over alt det jeg går igennem .

Jeg tror at det er indehaveren der har sladeret om mig til sine kunder . Min mand tog affære igår da han opdaget at jeg var meget dårlig over min situation, han rindede op i butiken og forlangte at tale med indehaveren . Hun undskyldte mange gange og sagde at jeg skulle komme op og snakke med hende, hvilket der blev lavet en aftale om . Min mand tog med mig derop igår samme dag som jeg havde været udsat for denne form for mopning.

Hun var meget ked af det der var sket . Hvilket jeg slet ikke kan bruge til noget skaden er sket . Så fortalte indehaveren at hun havde prøvet på at kontakte jobkonsulenten men uden resultat . Hun ville fortælle jobkonsulenten hvor galt det enlig stod til med mig , og at det var formålsløst at fortsætte , dette ville bare skade mig endnu mere , hvilker der ingen grund var til det .

Jeg modtog så en undskyldning. Og så ville hun kontakte kommunen og fortælle at jeg ikke skulle møde op mere .

Nu sidder jeg så og venter på at blive kontaktet af jobkonsulenten , så et 3 arb.sted kan findes. Men hvor det skal være og med hvad ved jeg snart ikke , jeg er fuldstændig tom for ider.

Lige for at slutte af , så er det dejligt med alle de søde mennesker der er her på k10 , og selvom jeg ikke kender jer personlig er jeg dybt taknemlig over den omsorg der er her .

Kærlig Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 08:27   #26
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Det er godt nok træls at du også skulle have denne oplevelse med, er absolut ikke lige hvad du havde brug for og slet ikke når du selv gik ind til det med et åbent og positivt sind.

Håber snart at jobkonsulenten kontakter dig, men måske var det en ide og høre om du ikke kan blive arbejdsprøvet oppe på arbejdsmarkedscentret, der vil de jo kunne følge dig tæt og se hvordan du har det ?

Sender dig et og håber i hurtigt finder en løsning.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 08:53   #27
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Tak engager for din omsorg . Ja du har fuldkommen ret jeg gik ind til det med et åben sind fyldt med positivitet .

Jeg ska ltil møde med Jobkonsulenten og SB på torsdag i denne ugen, det var allerede aftalt i sidste uge . De ville gerne tale med mig ang min smerter sagde jobkonsulenten.

Jeg har så mange tanker flyvend inde i mit hovede lige nu , jeg kan slet ikke finde ud af noget . Jeg skal som sagt på Demensklinikken på OUH på Fredag til en stor undersøgelse , den psykiater som lavet min speciallægeerklæring til kommunen fandt nogel urelmæssigheder og var meget bekymmert for mig ( det er min korttishukommelse ).

Min egen læge er også lidt bekymret for mig . Jeg har sammen med min mand haft en samtale med vores læge , og hun siger at hvis de blot finder lidt på mig så er det slut.

Jeg ved ikke lige helt hvad hun mente med dette, måske nogen herinde bedre kan forklare mig det ?

Kærlig Hilsn Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:28   #28
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jeg undres i den grad over systemet ( men er jeg jo ikke ene om )

Står selv og venter på at komme i arbejdsprøvning, er forlænget efter §27 stk. 1 nr. 4.
Har haft mine tanker om de arbejdspladser man kommer ud på...hvilke kompetencer har de folk, der skal bedømme os..?
Hvordan er deres syn på syge mennesker...og videre i den dur.

Kunne tænke mig vi stadig have et revacenter i min kommune, hvor vi alle er "lige", og hvor man kan tillade sig at forvente at de ansatte ved hvad de har med at gøre.

Har været i en afprøvning efter stk. 1 nr. 2, i kommunalt regi, fantastisk sted med fantastisk mennesker, men blev stoppet før tid af stedet, da de mente jeg havde det for dårligt til at være sendt ud. ( kroniske smerter ).

Har fået at vide man er der som ekstra, når man er ude og ikke tæller med...men...hvordan f.... kan butiksindehaveren tillade sig at sige hun ikke ved hvad hun skal bruge dig til.

Den kvinde har da i den grad overtrådt sin tavshedspligt ( tager som en selvfølge at den gælder for hende ) og grænsen for anstændig opførsel, håber det får konsekvenser for hende og at stedet IKKE kan bruges fremover.

Får de penge for at ha' os? I så fald, hvor meget?

Dette er jo nok hvad div. instanser vil kalde " EN ENLIG SVALE" med dårlig uegnet sted....men kan nu godt være lidt bekymret..

Godt du har din mand til at støtte dig.

Håber ikke indlægget er alt for rodet, kniber med ordene og koncentrationen

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:33   #29
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Vil tro...uden selvfølgelig at vide det...at din læge mener det så er slut med at sende dig i flere arbejdsprøvninger, da det kan skade dig yderligere.

Men er du i tvivl om noget, synes jeg du skal ringe og få en snak med din læge om det, så du ikke også går og spekulerer på det.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:42   #30
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Hej Trunten

Takfor dine varme ord . Jeg kan fortælle dig at det er nr 2 sted jeg har været i arb.prøvning på . Det første sted der var de sgu heller ikke søde , det begyndte allerede den første dag , jeg var det i 4 uger så blev det stoppet af kommunen. Men inden det blev stoppet forsøgte jeg at råbe kommunen op i 3 uger , den jobkonsulent jeg havde den gang havde simpelthen lovet dem alt for meget .

Så kommer denne hvor jeg kun har været i 2 uger ovenpå . Jeg har ligesom dig Kroniske Smerter efter en arb.ulykke i hjemmeplejen .

Jeg håber på at Demensklinikken vil tage affære , for jeg ved godt inderst inde at jeg har problemer med hukommelsen , vil bare ikke være ved det prøver på at skjule det .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
reform af fleksjob det bliver bare bedre og bedre MTVRV1 Politik og Samfund 11 27-02-2012 08:26
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
ftp selvom man måske har det bedre om 10 år ? Marolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-10-2010 00:15
Brev til Borgmester Jan Boye - mon han svarer denne gang?? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-08-2007 15:49
Læs her før du går i gang med denne sektion. Hejdien Ledige Stillinger + Jobannoncer: Ledige flekser 0 23-11-2005 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension