K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2011, 17:46   #1
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
måske kontant hjælp resten af livet

hej kære k 10 er der nogle der kan hjælpe mig jeg fik stoppet mine syge penge efter 52 uger .jeg klagede over det idag har jeg fået besked fra statsforvaltningen at de stadfæster kommunens afgørelse jeg lider af svær overvægt jeg har slidt ryg og knæ jeg har scocialfobi og depresion efter at sygepengene stoppede og jeg har klagede har kommunen fået lavet en speciallægerapport af mig der står at min socialfobi og depresion er kronisk og min erhvervs evne er nedsat men kommunen ser kun min overvægt kan jeg klage over afgørlsen fra statsforvaltningen eller er det håbeløst de hænger sig også i min overvægt jeg har været på kontant hjælp i 6 md mit ønske er et fleksjob jeg skal snart i jobprøvning med henblik til afklaring til fleks det skriver kommuner men nu er jeg bange for efter arbejdsprøvning at de siger at jeg skal tabe mig før de kan indstille mig hvad mener i
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 18:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er en kedelig situation at stå i.

det er meget svært og får forlænget sine sygdagpenge, så det synes jeg ikke du skal tænke mere over. Nu er du på kontanthjælp og sådan er det.
så du skal tænke over at blive afklaret.
overvægt er svært og have med at gøre, fordi det netop kan påvirke ens arbejdsevne

Er der nogen læger som har skrevet at din overvægt påvirker din arbejdsevne
alså udover kommunen. for det kan have en stor betydning for din sag.
der er nemlig en meget stor forskel på om det er alene kommunen som snakker om overvægt eller det er læger udefra som siger det.

en kommune skal kun forholde sig til hvad andre læger skriver og ikke selv begynde at opfinde noget.
men at komme ned i vægt er alså godt og det synes jeg bestemt du skal tænke over
især fordi det netop kan påvirke dine knæ og andre ting som du sikkert vil få problemer med senere.

overvægt betyder jo ikke, at man ikke kan arbejde. men den er svær fordi det netop kan påvirke resten af kroppen så man får en nedsat arbejdesevne
vægt er nemlig ikke kronisk og derfor har kommunen fokus på det.
fordi alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for fleks eller pension

Men det kan du først finde ud af, når du skal i en afklaring.

du må have held og lykke med det hele
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 18:50   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Som MTVRV1 skriver, så er den svær
Det kommer jo også helt an på den lægelige dokumentation der foreligger

Har BAN haft tilstrækkelig oplysninger til at kunne forholde sig til spørgsmålene omkring depression og socialfobi? Jeg mener, er du ordentligt udredt her, og har ganske klare udtalelser?

Man ser jo at BAN ikke giver borgeren medhold - netop på grundlag af de oplysninger de har fået - eller mangel på, skulle jeg sige

Så det er første skridt at få det tjekket igennem om oplysningerne er tilstrækkelige, fyldestgørende og entydige

Du kan godt klage over nævnets afgørelse. Så skal klagen videre til ankestyrelsen. Kun hvis en lignende sag ikke har været behandlet før, tager de sagen
Jeg mener at der i foråret kom en principafgørelsen netop omkring overvægt, men ved ikke hvor jeg skal starte med at lede efter den. Måske andre kan huske/finde den?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 19:05   #4
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
hej ban ved ikke noget om speciallæge reporten
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 19:27   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zbm Se meddelelser
hej ban ved ikke noget om speciallæge reporten
Den ville jeg så nok sende til dem sammen med min klage over deres afgørelse. De kan selvfølgelig ikke lave den rigtige afgørelse, hvis ikke de har alle lægepapirerne og det bude kommunen i mine øjne have sendt til BAN af sig selv.

Men som sagt - jeg ville sende speciallægerapporten til BAN ifbm klage over deres afgørelse.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 20:23   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
At du får afslag på forlængelse af sygedagpenge, er bare helt normalt, for det er meget svært at få forlænget sine sygedagpenge.

Jeg tvivler nu på at du skal være på kontanthjælp resten af dit liv,du er jo ikke så langt i forløbet endnu, du er på vej ud i arbejdsprøvning, og du skal sikkert også igennem et revalideringscenter inden de træffer afgørelse ( det skal vi ihvertfald i aalborg kommune for at blive godkendt).

Overvægt er en svær ting ( jeg er selv tidligere overvægtig, men er idag slank ) jeg mindes ikke at kommunen nævnte min overvægt overfor mig, men det står sikkert skjult i min ressourceprofil ). mine arbejdstimer er ikke blevet forøget efter mit vægttab, men jeg har mere energi og er ikke nær så træt som tidligere.

Vil ønske dig en masse held og lykke med at blive godkendt, men du får brug for en god tålmodighed.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 23:15   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej zbm

Kan desværre ikke byde ind med noget - kom bare for at give dig et stort knus.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 10:51   #8
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
i skal have mange tak for de gode svar i er så søde allesammen
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
kontant hjælp jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-07-2013 22:30
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra særydelse til kontant hjælp skattepige Alt det andet 58 19-09-2010 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension