K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 01:21   #1
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Stop af revalidering og hvad så?

Hej.

Jeg er på revalidering, til en uddannelse jeg selv ønskede og som jeg faktisk er rigtig glad for. Desværre kan jeg ikke følge med. Niveauet er ikke højere end min egentlig uddannelse, men mit overblik og kortidshukommelse er forsvundet med min sygdom(PTSD efter 4 udsendelser som soldat på fire år)

Jeg har efterhånden erkendt, at jeg ikke kan følge med, selv om det plager mig meget.

Men hvad gør man og hvad sker der, når jeg ringer/mailer til min ellers rigtig flinke sagsbehandler og fortæller at jeg bliver nød til at stoppe??

Er det kontanthjælp eller skal man melde sig syg ( Har haft tre ildebefindene hvoraf den ene endte med afhentning i ambulance og indlæggelse i to dage).

Er det, set fra deres side, godt eller skidt, at jeg undersøgt og fundet noget andet, jeg ville kunne klare og hvor jeg ville kunne drage nytte af min tidligere uddannelse, og jeg kunne starte til april?

Jeg har fra starten sagt jeg vil tilbage til arbejdsmarkedet. Og den uddannelse jeg er på nu har bl.a. betydet at jeg skulle flytte 250 km for at gå i skole og kun se min datter i weekenderne. Så synes egentlig jeg har vist rimelig med vilje!
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 12:44   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg synes at du skal sygemelde dig, for du er jo ikke "rask", så du kan følge din uddannelse

Er bange for at du hvis du bare stopper vil ryge direkte på kontanthjælp
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 12:44   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er mulighed for at din revaliderings plan (jobplan) kan laves om, så længe den ikke overskrider 5 år fra start til slut.
Det at man kan tage en udd på længere tid end nomineret er netop en af pointerne ved revalidering, desværre kan det være svært at få kommunen med på den ide, men du får dem i hvert fald IKKE til det hvis ikke du forsøger.

Der vil det være en rigtig fornuftig ide at du har talt med skolen, og at de bekræfter du kan få lov at tage fag eller semester 2 gange, lige så vil det være dejligt med en udtalelse om at de vurdere at du vil kunne blive selvforsørgende efter endt udd selv med forlængelse (og der skal du... og skolen, huske at selvforsørgelse IKKE er fuldtid, men deltid)
Men din plan kan altså også godt laves om sådan at den stanses, for at man starter en ny med øjeblikkelig virkning, en ny chance så at sige, hvor man opstarter på noget helt nyt (men at fortsætte er at foretrække, især hvis det kan gøres på kortere tid)

Stanses din revalidering, hvilket den skal hvis du ikke kan følge den lagte plan (og ikke kan lokke dem til at lave den om) vil du hører til på KHJ, og vil meget muligt skulle langtidssygemeldes igen. Grunden er at da du skrev under på din revaliderings plan, skrev du også under på at du vil formå at være selvforsørgende den dag revalideringens stanses, UANSET at den stanses fordi du ikke magter at følge planen (ja det er lidt gak, for selvfølgelig stopper man ikke midt i det hele bare fordi man ikke lige gider, men sådan er det nu en gang skruet sammen)
Dog hvis du har en arbejdsskadesag kørende vil du skulle overgå til sygedagpenge (der er en eller 2 ting mere der kan føre til sygedagpenge i stedet for KHJ, men det er 1 ud af 100 der er så heldig)

Om det er en god ide at have en plan B er meget svært at svare dig på, nogle SB´ere vil klappe i deres små hænder og sige fedt, andre vil modarbejde dig fra nu af og til dommedag på den baggrund, det er lidt et lykkehjul hvilken type man får/har.

Såfremt de sys det er en god ide, vil det mest sandsynlige være at du inden ryger på KHJ, bare fordi, med der tilhørende krav (dvs du risikere aktivering, evt syge-aktivering) eller også at du får for-revalidering, dvs du modtager KHJ ydelse, men tager et fag eller 3, på VUC et kursus, eller virksomhedspraktik ell mens du venter på April, hvor du så vil overgå til revaliderings ydelse.
Det kan være du er heldig at få lov til, som beskrevet at opstarte en ny revalidering med det samme så du ikke ryger på KHJ, men det er ikke noget du har krav på.

Hvis du har skiftet bopæls kommune (skiftet adresse) skal du være opmærksom på at du nu er den nye kommunens hovedpine.

Det "eneste" du har ud af at være SÅ velvillig, er at det står i din sag at du er samarbejdsvillig, er du heldig står der yderst samarbejdsvillig, MEN det er så også mange gange bedre end hvis der står det modsatte... det er mere du skal ikke forvente at få tak eller ekstra god behandling fordi du ofre dig (og ikke mindst ofre din datter) altså fedt nok du er gået så langt, det er slet slet ikke et angreb fra min side, men mere du skal bare ikke forvente at systemet takker dig, der imod risikere du at de bare stiller endnu højere krav i samme dur, fordi du engang har bevist at de kan kaste sådan rundt med dig.

Du bummer den i øvrigt ved ikke at sørge for at have dine ting på skrift, antaget at SB´er i telefonen siger feeed ide til plan B, men der så bare ikke rigtig sker mere, så kan du spørge til det en mill gange, og få en sludder for en sladder, for så til sidst endelig at opleve en SB´er der har taget en uventet kovending, og du kan ikke gøre en dyt, for du kan ikke bevise at SB´er har sagt.

Dvs hvis du gerne vil have ændret din plan, ud over FØRST at sørge for udtalelse fra skolen, sørger du for at skrive, hvor du ansøger om at få din plan lagt om inden så du kan fortsætte eller at du opstarter på ny med plan B, får du nej kan du anke afgørelsen.
Har du ikke din ansøgning på skrift (og der ved heller intet afslag på skrift) får du intet ud af at anke, for det vil blive ord mod ord, hvor SB´er bare vil sige at det har denne da ikke snakket med dig om, så der har været tale om en direkte anmodning fra din side, denne har da kun vejledt intet andet, mod dit... jamen jeg mente nu at jeg søgte om... eller jeg fortalte da at jeg med lægens ord måtte stanse fordi jeg ikke magtede det, hvor SB´er så, næææe sådan forstod jeg det ikke, det var da fordi du ikke ville leve med afsavnet af din datter (hvis du har givet udtryk for at det er et afsavn)
Du kan virkelig få håret i postkassen hvis du ikke passer på uanset hvor sød en SB´er du har... ofte er de mega lumske.

Der til kan du få brug for skriftlige beviser senere i din sag, så sørg endelig for at have tingene på skrift, og hav selv en kopi liggende,m for miste sagsakter er noget jobcentrene er rigtig dygtige til, især de sagsakter der sjovt nok er til borgerenes fordel.

Fedt hvis du ikke får brug for at have tingene på skrift, men møg hamrende surt hvis du gør, og du så ikke har det... hellere går med livrem og seler, især i det her system.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 12:44   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Du bør få aftalt møde med din sagsbehandler mhp visitering til fleksjob. Du vil finde ud af, at det godt kan være en langtrukken affære, men så er du i systemet! Mht. økonomi i det, så overgår du formentlig til kontanthjælp, hvis du kan få det. Men skynd dig at booke et møde med din SB!

Vores sager er ret ens. Kunne ikke fuldføre min revalidering, har fået afslag på fleks to gange. Har anket hver gang, og min sag er p.t. i BAN (Beskæftigelsesankenævnet), de har p.t. en sagsbehandlingstid på 9-10 måneder. Jeg er på ægtefælle forsørgelse, så i min sag har de ikke travlt, da jeg ikke koster dem noget. Derf

ups... Derfor sikkert også afslag på 2xfleks, og ALLE mine papirer og erklæringer peger klokkerent på fleksvisitering! Tror desværre det er ren kassetænkning
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 22:08   #5
Phtls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Phtls er ny på vejen
Tusinde tak, for de flotte svar!!
Phtls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedspraktik og hvad så? Revalidering? Hvordan? hej Din historie 4 10-12-2011 18:21
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
Stop af revalidering? Haugaard Alt det andet 18 29-04-2011 12:09
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering! Thelma Spørgsmål ang fleksjob 9 08-02-2009 12:46
hvad betyder det når revalidering stoppes pr... Blue Alt det andet 11 13-11-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension