K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 10:28   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Kan et forsikringsselskab nægte at genoptage en sag?

Hej. Jeg har brug for jer kloge hoveder

Sagen kort. Jeg fik sidste år, afslag på at jeg var kommet til skade på min ferie, altså forsikring mente det ikke, efter at ha bedt om en hel bestemt læges udtalelser omkring min skade, og ligeledes vurderet i arbejdsskadestyrelsen?

Jeg skriver så igen til mit forsikringsselskab, at jeg fortsat har mén af denne ulykke nu 2 år efter, og at egen læge har konstateret nerveskade på mit skinneben.

Forsikringsselskab skriver at disse oplysninger skal jeg selv fremskaffe, og så vil de vurdere om de vil genoptage sagen?

Det er en ulykkesforsikring jeg selv har tegnet, en fuldtidsulykkes forsikring altså.

Kan nogen give mig et svar på, om denne fremgangs måde er Okey? Eller om forsikringen er på vildspor? Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 11:04   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
har selv haft kørt en forsikringssag, som blev genoptaget efter 1 år,

da der var nye oplysninger,

så jeg kan ikke forstå at de ikke vil det, har du selv noget nyt fra læge

o.s.v. så send det til dem,

men det er sgu svært, de vil ikke så gerne udbetale penge
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 11:39   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis man får genoptaget en sag er den vel ikke blevet afvist i første omgang - eller hur.
Prøv at kontakte forsikringsoplysningen og få generel info.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 12:14   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
For, at en sag kan genoptages skal der være nye oplysninger. så mon ikke de bare skal vurderer om det er nye oplysninger, og så genoptager de sagen.

Tror at mange forsikringsselskaber, og ASK netop skriver sådan som fast standard.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 13:23   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
for mig lydet som om der kan være 2 ting idet...de satser på du opgiver og de sparer penge...2 når du selv skal komme m.tingene, ja undskyld så ka det virke som om det er ern sag der falder til jorden og de vil ikke bruge tid på det...øv men sådan ka det læsese.
hvad sagde ask da til det..hvis du har nye oplysninger ka du jo sende dem derover..så plejer de jo at vudere om der ere noget
jeg må sige det ka være en jungel - de forsikringer..men jeg ka ikke klage over mit..pengene er snart kommet inden afgørelserne er truffet.de var lynhurtige og jeg har fået en rigtig fin og fair behandling...men det hører man ikke tit om..
jeg ved ikke om en advokat m.
speciale i skaderet ka hjælpe dig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:24   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Du kan som jeg gjorde når jeg sendte brev til forsikringen,

jeg skrev altid, i sammen råd med min advokat, bla bla bla,

jeg havde ikke nogen advokat på, men det lyder jo som sådan,

så prøv det.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:17   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Tak for jeres input og svar. Syntes bare det forekommer lidt underligt at det er mig som skal fremkomme med de nye oplysninger i sagen?

Min læge siger at jeg i så fald skal betale for at få disse oplysninger? Som ligger i min journal hos lægen?

Skal jeg så bede om journal indsigt? For at slippe for at betale altså til lægen?

Det er min egen læge, som har undersøgt mig og fundet denne nerveskade i mit ben, og det er også ham som gennem mdr har måtte lægge øre til mine klager over smerterne.

Jeg kan slet ikke forstå at han sagde jeg skulle betale ( skuffet), men han er jo også bare en forretning som skal leve. Kh indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:40   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
INDIANSOMMER...jeg tror og mener det er fordi når forsikringen beder om noget skal de betale..hvis det er noget du vil indhente og sende koster det - også selvom lælgen har det hele i journalen..ja så skal han ha penge for at printe det ud og sende det el..give dig det..og den slags er ikke billigt..desværre..

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:52   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
indiansummer..............glemte at sige,at hvis du mener der er kommet nye og afgørende oplysninger i din sag,ka du jo bede om at arbejdsskadestyrelsen genoptager din sag..ka desværre ikke huske om det er 2 el.5 år der er grænsen
det ville jeg da gøre


hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommune /invalidesum fra forsikringsselskab=indkomst jyden74 Alt det andet 2 28-05-2013 18:23
genoptage sag igen 3050 Alt det andet 0 15-04-2013 12:57
Genoptage pensionssag gl.ordning elling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2011 22:20
Nægte en bisidder MissSwitchie Spørgsmål ang fleksjob 9 03-03-2011 09:04
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension