K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 10:10   #21
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
sagsbehandlerne gør som de får besked på, men udførslen af arbejdsfunktionen er sagsbehandlernes ansvar, det er først som sidst deres valg. man kan håbe på at der nu bliver sat et special korps af sagsbehandlere ind, de ekstra hoveder kan sikker udlånes fra fagforeninger og patientforeninger, i den gode sag tjeneste
du er fuldstændig fejl på den...............det sande svar er politikerne

eller sagt anderledes BORGMESTER OG KOMMUNALBESTYRELSE
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 10:40   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der er en stor videnhed om, at langtidssyge sættes på kontanthjælp.

ikkearbejdsmarkedsparate: ingen steder i artiklerne nævnes sygedagpengestop og manglende afklaring af syge!!!

"Det kan for eksempel være et alkohol- eller narkomisbrug, der gør en kontanthjælpsmodtager uegnet som arbejdskraft."skriver de

se politiken idag http://politiken.dk/erhverv/ECE14424...-arbejdsloese/
I september i år modtog 124.000 danskere kontanthjælp, men det er blot knap 33.000 af dem, der tæller med i statistikken over arbejdsløse.

De resterende 91.000 kontanthjælpsmodtagere tæller ikke med i statistikken, fordi de er havnet i kategorien af ikkearbejdsmarkedsparate, viser en ny analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd (AE).

»Syv af ti kontanthjælpsmodtagere regnes altså ikke som arbejdsløse. Og mere end hver tredje af de kontanthjælpsmodtagere, som ikke regnes som arbejdsløse, er under 30 år«, siger direktør Lars Andersen, AE, og uddyber:

Sidst redigeret af østerbro; 06-11-2011 kl. 10:52. Årsag: link-tekst
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 10:51   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor bliver de ca. 8.000 syge, der hvert år er frataget sygedagpenge, uden afklaring til anden forsørgelse, IKKE NÆVNT?

De syge/tilskadekomne, hvor kommunerne ser en fidus at spare på?

Dette faktum pisser mig helt af!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 10:58   #24
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvorfor bliver de ca. 8.000 syge, der hvert år er frataget sygedagpenge, uden afklaring til anden forsørgelse, IKKE NÆVNT?

De syge/tilskadekomne, hvor kommunerne ser en fidus at spare på?

Dette faktum pisser mig helt af!

VH Popiae
det er da simpelt...............DE TÆLLER IKKE I STATSTIKKEN = ikke eksisterende i systemet

har ladet mig fortælle at MENNESKERETTIGHEDERNE skal indskrives i GRUNDLOVEN...............ikke at det forhindrer kommuner i at bryde den, men så er der da en lov mere de kan krænke
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 11:06   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
du er fuldstændig fejl på den...............det sande svar er politikerne

eller sagt anderledes BORGMESTER OG KOMMUNALBESTYRELSE
man kan aldrig frasige sig det personlige ansvar for sine valg eller manglende valg. Undladelsessynder er ikke ok.
husk Tamilsagen og Milgram forsøget, militærjuntaen i Grækenland
1981 filmen 'Din nabos søn', der viste, hvordan man i Grækenland under juntastyret omkring 1970 skabte torturbødler ud af håndplukkede værnepligtige. Fælles for disse var en autoritær baggrund, der i løbet af en modbydelig træningsperiode kunne udnyttes til at skabe et had til »nationens fjender«, der ville undergrave landet med de stolte traditioner. Et dem-og-os-motiv kunne man roligt sige.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 11:36   #26
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
her er rapporten som MF og aviserne henviser til http://www.ae.dk/files/AE_markant-fl...dje-er-ung.pdf

http://www.ae.dk/

http://www.ae.dk/analyse/7-ud-10-kon...ke-arbejdslose

http://www.ae.dk/analyse/lange-sygef...-bidt-sig-fast

Sidst redigeret af østerbro; 06-11-2011 kl. 11:47. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 11:54   #27
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
vi diskuterer noget som allerede er dokumenteret af AE
Mette Frederiksen læs dette!!!

http://http://www.ae.dk/analyse/lang...-bidt-sig-fast


Senioranalytiker Jes Vilhelmsen | 30. september 2010

Antallet af langvarige sygedagpengeforløb har bidt sig fast på godt 16000 personer - samtidig rammes stadig flere af varighedsbegrænsningen på sygedagpenge - et år efter, at de langtidssyge har afsluttet et sygedagpengeforløb, er det kun en tredjedel, der står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked.


Da længerevarende sygefravær øger risikoen for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet, vil mange af de langtidssyge have svært ved igen at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

Mange udstødes fra arbejdsmarkedet
Analysen viser, hvordan det er gået langtidssyge ét år efter de afsluttede et sygedagpengeforløb i 2008.

Mere end 20 procent er kommet på førtidspension eller er i skånejob og knap 19 procent er i fleksjob eller modtager ledighedsydelse.
Derudover fremgår det, at knap 8 procent var overgået til revalidering og knap 7 procent modtog igen sygedagpenge.

Men det ses også, at 18 procent modtog enten dagpenge eller kontanthjælp ét år efter, at de afsluttede et forløb som langtidssyge. Heraf var lige over halvdelen ikke arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere.

Risiko for forkert fokus i indsatsen
Det er vigtigt, at der så tidligt som muligt iværksættes en relevant behandling, der kan bidrage til, at de sygemeldte igen kan komme i beskæftigelse.
Tilgangen bør derfor være en koordineret indsats mellem de kommunale myndigheder og de relevante behandlingsinstanser.

Efter AE’s opfattelse er der indbygget en meget uheldig incitamentsstruktur i de nye sygedagpengeregler.

For det første er der risiko for, at syge presses i aktiveringstilbud og i delvis beskæftigelse, som de ikke er klar til.

Derudover får kommunerne den høje refusionssats uden hensyn til aktiveringens kvalitet, og dermed risikerer man, at de syge anbringes i tilbud, der ikke har nogen effekt.

Det er dybt problematisk, hvis hensynet til kortsigtede kommunaløkonomiske interesser, vægtes højere end hensynet til de syges og samfundets bedste.

Det høje sygefravær er både til skade for den enkelte, der rammes af sygdom, samt for velstanden og velfærden på samfundsniveau.
Hvis årsagen til de mange langtidssyge skyldes ventetider i behandlingssystemet, forkert fokus i den kommunale indsats eller langsommelighed i den kommunale sagsbehandling, er udviklingen meget uheldig.
[/B]
Omtalt i Magasinet Penge d. 29. september 2010
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 12:09   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Er der nogen som kender et samfund uden arbejdsløse, det gøre jeg ikke. Takket være de arbejdsløse, politiker side på sin flade og lover guld og grønne skove vedr. nye arbejdspladser.

Delvis få de opfyld nationens forventninger, fks. ved at oprette jobcentere og ved at anskaffe nye arbejdsplader til socialrådgiver, sagsbehandler og anden klog folk som få til opgave at tager sig kærligt af dem som har givet dem smør på brødet.

Private aktører har da hellere noget at klage over, ved?

Nu læser jeg også i danske aviser primært om polakker som ifølge danskere dumper priserne på håndværkerarbejde og gøre danske håndværker arbejdsløse mens samtidigt danske virksomheder flytter arbejdspladser til udlandet, fordi det er der hvor billig arbejdskraft findes.

Dansk eksport er gået i stå.

Ja man dog kære venner, man ligger som man har selv red. Det er ikke vejen frem, at man blive ved med at hakke på hinanden.

No ja....., hvad kan vi så forvente af den stramme kurs som er på vej overfor arbejdsløse kontanthjælpsmodtager.

Det kan læses om hier:
http://www.danskekommuner.dk/Artikel...er-deres-hjem/

Jeg regne med, at i er klar over, hvor meget fup og fidus da findes på det danske boligmarked.

Det hele er kun til at brakke sig over.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 13:12   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
en lille tanke...........................hvem er det liiige der bestemmer, hvad der skal stå i en sag...

Som borger kan man nægte at underskrive rp'en (som danner grundlag for afgørelser), og hvis sagen ender i BAN kan kommunen få svært ved at bevise, at borgeren er blevet partshørt i rp'en når den ikke er underskrevet.
Som borger kan man til hver en tid aflevere skriftlige oplysninger med krav om, at de bliver lagt i sagen.


hvem er det liiiiige der bestemmer hvilke papirer går til lægekonsulenter......

Det er sb, men man har dog mulighed for at klage over dette, og igen kan man jo anke en afgørelse.
Vi ser jævnligt, at borgere får noget ud af, at klage.


hvem er det liiiiige der skal stå for revurderingen........

Umiddelbart sb, men i forb. med en evt. arb.prøvning har borgeren mulighed for, at skrive en udførlig dagbog og kræve denne lagt i sagen, og så kan man gøre BAN obs på den i forb. med en avt. anke.

hvem er det liiiige der sender kronisk syge til den ene korrupte speciallæge efter den anden.......til overpriser........bare for at få det resultat "de" ønsker

Som borger har man mulighed for, at få sin egen læge til at indhente div. spec.lægeerklæringer, og på den måde undgå "kommunens mand".
Hvis man, via egen læge, har 3 erklæringer der siger ét, så mener jeg, at de, hos BAN, vil vægte tungt, i forhold til en enkelt, eller 2, erklæringer fra "kommunens mænd".


hvem er det liiiige der bestemmer om en sag er tilstrækkeligt belyst.......

Igen har man selv mulighed for, at få egen læge til et indhente spec.lægeerklæringer, som man så selv kan aflevere på kommunen, og få lagt i sagen.

hvem er det liiiiige der indstiller til dit eller dat.......
Det jeg prøver på at sige er, at man har også selv et ansvar, og så er det hamrende ligegyldigt, om det er i forb. med en sag i kommunen og eller om det er i forb. med sygdom ell. andre ting.

Vi har set det tit, her på K10, at når først en borger er kommet herind og har fået nogle grundlæggende værktøjer og oplysninger om rettigheder og pligter, og denne borger så tager hånd i hanke med sin egen sag, så begynder sagen pludselig at køre på en helt anden måde, og oftest til borgerens fordel.

Uanset om det handler om en sag i kommunen eller, om det handler om sygdom eller andre ting, så gør man sig selv en bjørnetjeneste ved, at lægge sagen hundrede procent i andres hænder.

Det er min erfaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 13:59   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...Uanset om det handler om en sag i kommunen eller, om det handler om sygdom eller andre ting, så gør man sig selv en bjørnetjeneste ved, at lægge sagen hundrede procent i andres hænder.
Hvis jeg har ikke svinget pisken over kommunen og andre fupmagere så har jeg været død for længst. I min sag var det kamp for at overleve og jeg tror gerne at folk som har kniv på struben tager sagen i sin egen hånd, fordi det er enten eller.

Mit redskab var det som jeg fik af kommunen selv, dvs. lovgivning og paragrafer og beskeden som var helt klar og tydeligt, at en borger er selv ansvarlig for afklaring af sin sag.

Et par sager som vedrørte et par af mine venner som ligger under jorden, og det kan de takker sin blinde tiltro til kommunen for, har også lært mig, at man er selv ansvarlig for sit liv.

Hvis man finder hurtigt ud af, at kommunen er kun en institution som på ingen måde varetager borgerens interesser, kan man klare vejen gennem kommunens løgne og manipulationer.

Jeg har intet tilovers over for københavnsk kommune, simpelthen ingenting.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gå efter? Mermaidmum Alt det andet 2 03-08-2013 13:47
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Skal på ledighedsydelse efter 6 års Flexjob OdinTor Spørgsmål ang fleksjob 1 03-10-2011 05:49
"Gladsaxe Kommune bør kigges efter i sømmene" Maybe Dit og Dat 4 25-04-2009 10:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension