K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2010, 18:09   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Røntgenbilleder af lungerne - nogen erfaringer??

Jeg var til røntgen i Torsdags, min læge mente det ville være godt at få et kig på lungerne fordi jeg altid hoster (specielt morgen og aften) og meget med slim der vælter ud....

Desværre fik jeg selv kopier af røntgenbillederne, og nu er jeg stiv af skræk fordi jeg selvfølgelig ikke kunne dy mig for at smugkigge....

Neders, eller næsten nederst - på begge lunger er der nogle hvide ansamlinger der grænser ud til midten (af luftvejen?).....hvad fanden kan det være????
Jeg har siddet på nettet og sammenlignet røntgenbilleder, og jeg har endnu ikke stødt på nogen med de der kridhvide ansamlinger, og så var det jeg tænkte at i herinde måske kendte noget til dem??
Det kan vel dårligt være lungebetændelse, da jeg har hostet i over et år og ikke har fået det værre....eller bedre.

Og de billeder jeg har set af kræft i lungerne, har mere været små bitte grå cirkler.....mit er et langt større område og hvidt istedet for 'kræft-grå'....

Ok, nu har jeg ikke turde forstørre mine billeder op, og har udelukkende kigget på de små miniature billeder Så små grå cirkler kan vel også forkomme

Svede.........jeg får svar på Tirsdag, men det tager jo en evighed, så jeg prøver jo bare selv at stille en diagnose så jeg er mere rustet til dødsdommen


Hulk, nogen erfaringer....hvordan mon bronkitis ser ud??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 18:52   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
allerførst helene, -ro på og så får du lige et herfra.

Jeg er desværre ikke den store ørn udi rtg billeder MEN kan sige så meget at der kan være mange forskellige udgaver af forskellige tilstande på de dersens billeder

Der kan være skygger, runde aftegninger ja, du kan næsten se alverdens udgaver af alt og de kan alle betyde det samme eller noget forskelligt!

Fx for min mands vedkommende ja, da ses der på hans scanning af hovedet en hvid diffus ca 5 kr stor aftegning, i ve side af tinningen

Sådan er det beskrevet af neurologerne(kiggede iøvrigt også m under scanningen og var det første jeg bemærkede,hm), ingen véd hvad det er, hvor det er kommet fra, om det har indflydelse på hans funktioner eller det evt er nogetder skal gøres noget ved ?

Hm, kan sagtens forstå dig MEN ven, læg de billeder langt væk og VENT med at spekulere på noget som helst før dagen kommer.

Véd godt det er uendelig svært(stod selv i det da neurologen antydede at min mand måske havde en dødelig sygdom!) og uvisheden og ventetiden er mere end ulidelig.

pas på dig og forsøg at tænke positivt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 07-03-2010 kl. 19:05.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:07   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Buster, men jeg kan slet ikke lade være....tror det er en af mine psykiske diagnoser der lige kammer over, så jeg kan overhovedet ikke tænke på andet....på tvangsmåden.

Jeg har det mere sådan, at jeg nu slet ikke TØR ringe og få svaret!!!

Synes faktisk det er værre end at vente på pensionsafgørelsen den gang.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:23   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Årh søde Helene du skulle altså have ladet være med at kigge. Hvorfor søren har de også sendt dem med hjem, det plejer de da aldrig at gøre.

Nu er jeg ikke læge (det er der nok mange der er taknemmelig for ) Men logisk tankegang, hvis man har kræft er det næsten altid kun i den ene lunge, og det er aldrig 100% ens i begge lunger. Det vil sige hvis de hvide dimsedutter sidder samme sted i begge lunger, så er jeg ret sikker på det er dimsedutter der skal være der og som har en eller anden smart funktion.

Tag det nu helt med ro søde, og vent på at lægen får bedømt de billeder. Jeg ved godt hvor svært det er at berolige sig selv, men prøv for guds skyld, ellers er der alt for lang tid til på tirsdag. Ring evt til lægen allerede imorgen tidlig og forklar ham din bekymring, måske kan han lynhurtigt berolige dig.

Jeg krydser alt hvad krydses kan for at de er perfekte.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:53   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fniiiis....joooo, der er hvidt i begge sider, dog ikke synkront...der er mere i den ene siden end den anden, og der er meget af det, slet ikke som de der kræftbilleder hvor der nærmest kun er tale om milimter cirkler....her taler vi adskillige centimeter!!!!!
Så måske er det en trøst.
Og nej, jeg tør i hvertfald ikke sætte disken i computeren og se lungerne i fuld størrelse, for dét kan jeg garanteret få en masse ud af.

Uha, jo, jeg tror jeg ringer til lægen i morgen tidlig, måske kan jeg få ham/hende til at skynde sig lidt med at få læst svaret når posten kommer....eller måske bliver det sendt på mail.

Vræææææl.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:03   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja man kan sikkert få en hel masse "spændende" udaf at kigge på de rgt. billeder

Men slå nu koldt vand i blodet......ved det kan være svært søde Helene

Derfor er det godt at komme af med herinde....det er det man har fællesskabet herinde til.

Husk nu at fortælle, hvordan det gik ved lægen på¨tirsdag.

Sender dig en masse
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:03   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Åh Helene lyder ikke rart. Kan godt forstå man går og tænker sådan på, hvad det kan være.

Ønsker dig god bedring med det i hvert fald.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:07   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak tak og atter tak.....men har vi slet ikke nogen med dejlige gode røntgenbilleder der ligner mine, og som er super sunde og bare havde lidt influenza da billederne blev taget....og som stadig er i live påtrods af pletterne???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:38   #9
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hahaha, Helene.... der er jo INGEN af os herinde, der er super sunde og raske (skal læses med RIGTIG meget ironi.........)

Men for at svare - NEJ, jeg ligger ikke lige inde med et røntgen billede af mine lunger... Jeg håber det viser sig at være HELT normalt og absolut ikke er noget du skal spekulere på....
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:46   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihihihi, jamen raske lunger da.....påtrods af skumle røntgenbilleder

Nå, prøver lige at surfe på de amerikanske sider under X-ray, lungs and chest, de havde ikke så meget på de tyske - muligvis fordi jeg ikke kan tale tysk

AOL here i come!!!! (host-host).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen.....Nogen erfaringer? ladytass Alt det andet 13 20-07-2012 15:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Er der nogen der har erfaringer med Refleks charho Alt det andet 8 27-06-2010 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension