K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 10:23   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Skilsmisse eller hvad???????????

Hej til Jer alle herinde

Jeg og min mand har talt meget om det med at være gift og få kontanthjælp.
jeg har lige fået forlænget mine sygedagpenge i 26 uger, men der er jo ingen garanti for at min sags bliver afsluttet på de uger

Så vi har snakket om simpelhen at sende skiltsmisse papirene ind nu og så er vi skilt når jeg går over på kontanthjælp............

Det er jo frygtelig at gøre, men vi har 2 børn, hus, bil og min mand er selvstændig og så kan jeg jo INTET få i kontanthjælp

Men MÅ man gøre sådan????????? Vi bliver jo boende sammen, huset står i min mands navn, da han havde den før vi mødtes........

Kommunen kan vel ikke bestemme om man er skilt og stadig bor sammen?????????

Mvh Mouse
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:29   #2
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Super godt spørgsmål. Jeg står i nøjagtig samme situation som dig. Vi overvejer at sætte vores hus til salg pga. jeg heller ikke ved, hvor jeg står om 26 uger.

Vh.
Henri
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:31   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mouse,

Ja jeg ved godt jeg svare på lidt af hvert, men nu skal jeg også snart over på sofaen .

Dog er jeg lige nødt til at skrive til dig. I MÅ FOR GUDS SKYLD IKKE LADE JER SKILLE. Slet ikke når der er børn indvolveret, det må bare ikke gå den vej for så kan det være at det i sidste ende er der I ender. !!!

Du er på sdp. nu, men hvad sigter du i mod ?. Fleksjob eller ftp. ?. Du skal jo ikke være på kontanthjælp resten af dit liv og du kan altså være i afklaring på sygedagpenge i op til 3 år i alt.

Såvidt jeg ved må man ikke bo sammen når man er skilt, men drop det i første omgang, det er ikke det værd, søg en job mæssig afklaring og søg dine forsikringer om penge, hvis du ikke allerede får dette.

kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:35   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Når man er skilt skal man skrive under på, at man er enlig forsørger og det er man jo ikke når man bor sammen, og så er man lige vidt på kontant hjælp. !!

Det kan ende med at I bliver taget for socialt bedrageri hvis i går ad den vej og børnene bliver altså gidsler der.

Mouse og Henri, I må stoppe det der, håber I finder ud af noget andet.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:40   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg....

....har forstået. Og det er ikke sikkert at jeg har forstået det korrekt.

Så må de nu ikke længere, sætte dig fra sygedagpenge over på kontanthjælp, medmindre du er rask igen, og kan komme tilbage til arbejdsmarkedet, og så er det ikke kontanthjælp men ledighedsydelse du skal have.

Så længe der ikke er en afklaring, så skal de forlænge sygedagpengene, med en afklaring skal det hedde enten, flexordning og i så fald skal du også på ledighedsydelse, eller ansøgning om førtidspension i hvilket fald sygedagpengene skal forlænges i den tid ansøgningen er i kraft, eller det skal hedde revalidering i hvilket fald det er revalideringsydelse du skal have.

Dette læste jeg at Inger Støjberg havde udtalt, men jeg kan sgutte finde det igen, men det er indenfor de sidste to uger.

Måske der er andre der ved mere end jeg.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:40   #6
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Lad lige være med det......

Det er det samme om man er gift eller samboende

Man må slet ikke bo sammen og skal være reelt enlig......

Jeg er ikke gift men bor sammen med min kæreste på 3. år og vi bliver betragtet som gift selvom vi ikke har fælles økonomi (det er svært at have helt fælles økonomi i vores alder når man møder en ny) da vi har vidt forskellig baggrund
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:46   #7
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Jeg har fået af vide, at det ikke er forbudt at bo sammen. Men at blive skilt strider fuldstændig imod alt indeni én. Man prøver bare at finde frem til en løsning, så man ikke ser sig tvunget fra hus og hjem.

Har kigget på lejeboliger, det er dyrere end det vi betaler idag. Men vi vil ikke kunne klare udgifterne, hvis der ingen indtægt er fra min side. Pga. tiderne vil vi højst sandsynligt gå herfra med en kæmpe gæld.

Det er sgu frustrerende...........
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:46   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Lad lige være med det......

Det er det samme om man er gift eller samboende

Man må slet ikke bo sammen og skal være reelt enlig......

Jeg er ikke gift men bor sammen med min kæreste på 3. år og vi bliver betragtet som gift selvom vi ikke har fælles økonomi (det er svært at have helt fælles økonomi i vores alder når man møder en ny) da vi har vidt forskellig baggrund
Hej Jomfruen,

Du er på førtidspension ikke?

Ved førtidspension er det et fedt om man blot er samboende eller reelt gift.
Ved kontanthjælp er det kun gifte der mister deres kontanthjælp, samboende har ikke på helt samme måde gensidig forsørgelsespligt.

Så samlevende mister ikke deres kontanthjælp. Det er der stor risiko for at de gifte gør derimod.

Men jeg slutter mig til de andre, skilsmisse er en dum ide, medmindre i er også beslutter jer for at leve adskilt.

PS. læg lige mærke til den underskriftsindsamling jeg har igang, og hvis i endnu ikke har skrevet under vil jeg da bede jer om at gøre det!!!



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 02-02-2010 kl. 10:48.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 10:50   #9
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
I seperationsperioden må i bo sammen 2-3 mdr, for så vidt, at boskabet skyldes mangel på anden bolig for den ene part.

Fandt dette hos familieadvokaten.dk

"Hvor længe må vi bo sammen efter separation?

Min kone og jeg skal separeres. Vi skal have solgt huset og finde nye steder at bo.

Hvor lang tid kan vi blive boende sammen, efter at separationspapirerne er blevet underskrevet og sendt ind?
SVAR.

Der findes ikke helt faste tidsgrænser i ægteskabsloven, men det antages i praksis, at fraseparerede normalt kan blive boende sammen midlertidigt på samme bopæl i 2-3 måneder efter separationsbevillingen eller separationsdommen, uden at separationen dermed er brudt, forudsat at denne samboen skyldes, at parterne eller en af dem ikke har kunnet finde en ny bolig.

Bemærk, at fristen først begynder at løbe fra bevillingen og ikke allerede fra ansøgningen om separation.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg"

Hvis din mand havde huset, før i flyttede sammen og blev gift, er det nok ikke der økonomien trykker, da han selv kan sidde i det.
Du kan jo gi' ham dit skattefradrag, så er der da hentet lidt hjem til husholdningen.



Jomfruen

I bliver betragtet som samboende og ikke gift. Du ville fx kunne få kontanthjælp, uanset partners indtægt, det kan du ikke som gift.

Sidst redigeret af Pophår; 02-02-2010 kl. 10:56.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 11:00   #10
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Hej Ragdol

Har underskrevet !

Mange hilsner Henri
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skilsmisse PiaCP Alt det andet 7 05-09-2012 15:38
Skilsmisse par / forældre. Enteneller Alt det andet 0 15-01-2011 22:12
skilsmisse solstråle Dit og Dat 2 12-12-2010 21:27
Førtidspension og skilsmisse Dauch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-06-2007 10:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension