K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 14:44   #11
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Hej igen Cillenolle

Din fagforening kan bistå dig med at læse dine sagsakter, møder ved kommunen, hjælp til at skrive breve osv osv. Det vil være dumt ikke at få dem inddraget.

Jeg har selv Socialpædagogernes landsforbund SL med inde over min sag. Det hjælper at have en med som kan stille lidt spørgsmål og 4 ører er bedre end 2.

Grunden til det er vigtigt du har aktindsigt er at du får indblik i alle de papir som er skrevet i din sag. Det er vigtigt du ved det. På den måde kan der ikke komme noget bag på dig. Samtidig kan du også se hvad der er forlægger af oplysninger i din sag.

Sålænge du er medlem af din fagforening er det ligegyldigt om du kommer tilbage til det område de varetager. De skal hjælpe dig. Min egen sag ender sikker med førtidspension og jeg får stadig hjælp af dem. Så det skal du ikke tænke på om de vil hjælpe.

Det eneste problem der kan være er hvis du er medlem af en af de gule fagforeninger. De er ikke altid lige nemme at have med at gøre.

Som jeg har skrevet kan du få alle de værktøjer fra det undervisnings tilbud du overhovedet kan bruge. Men kan du i sidste ende arbejde på ordinært arbejdsmarkede? Og derfor vender jeg tilbage til at kommunen kan bruge det som en sovepude og vurdere du skal raskmeldes.

Jeg har et godt eksempel på hvor sjove de kan være i kommunerne. I min egen sag blev det vurderet at jeg kunne vende tilbage til ordinært arbejde fordi jeg engang i mellem går til politiske møder ved SF-Odense hvor jeg er medlem. Man brugte også argumentet at jeg spillede poker engang i mellem i en pokerklub.

Samtidig blev det også fremhævet at 6 mdr`s virksomhedgenoptræning ville gøre mig rask.

Nu sidder jeg i dag med en speciallæge erklæring hvor jeg har fået diagnosen PTSD og jeg næppe kan udnyttes i fleksjob.

Så havde jeg ikke råbt op havde kommunen taget røven på mig.

Så se du heller at få gang i din fagforening og aktindsigt he he.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 14:58   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Og hvor er det forfærdeligt og jeg selv og sikkert ingen andre, ønsker at havne der. Derfor sætter jeg også rigtig meget pris på alle svarerne.

Har arbejdet i 23 år og har aldrig haft brug for kommunen eller systemet eller hvad det kaldes og jeg er totalt forvirret, omkring hvad skal ske hvornår og af hvem osv. Jeg bekymrer mig nemlig også om min økonomi og tænker jo hvad så når sygedagpengene stopper. Kan godt være det er mig, men hurtigt arbejder de ikke.

Håber sørme, du har det bedre nu.
Jo NU har jeg det bedre, nu har jeg jo fået min førtidspension og har fået fred og ro til at passe godt på mig selv og helbredet.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:23   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du burde have modtaget et brev med en afgørelse om, at du skal på AHDH-kursus.

Du bør overgå fra sygedagpenge til forrevalidering, og det er samme ydelse som sygedagpenge.

Men vigtigt, at du får afgørelsen, FØR du overgår til kontanthjælp, for så er forrevalideringen på kontanthjælp.

Forrevalidering er også et led i at afklare arbejdsevnen, afklare hvad du kan, og forbedre dine muligheder på arbejdsmarkedet, afklare hvad du skal fremover.

Du kan få hjælp til udgifter forbundet med forrevalidering, eks. bøger, længere transportvej end lokalt osv.

Men BLIV i fagforeningen og FORLANG, at den hjælper dig.

Og så noget meget vigtigt... SKRIV til forsikringsselskab, kommune og andre instanser. Ring ikke. Mange kommer med en sludder for en sladder pr. telefon, mens det skriftlige tæller.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:44   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Når du taler om forsikring/pension så er der højst sandsynligt Tab af erversevne forsikring involveret og det skal du skynde dig at få opretholdt. Min TAE forsikring blev med en erhvervsevne under 50% udbetalt til min arbejdsgiver, men efter at jeg stoppede der, skulle jeg selv tage kontakt til pensionsselskabet for at sørge for at min TAE forsikring og helbredssikring fortsatte. Så derfor fat i dem og sig at du skal have pengene fremover og ikke din arbejdsgiver I flg. mit pensionsselskab skulle henvendelsen ske senest 3 mdr. efter at man var stoppet i et arbejdsforhold, alternativt ville TAE udbetalingerne stoppe.


Jeg nåede heldigvis at få mine til at fortsætte, samtidig med at de betaler min præmie til min helbredssikring som dækker psykolog timerne efter anmodning herfra.

Endvidere ser jeg ikke mange svar omkring sygedagpenge fortsættelsen til dig. Sørg for at få afklaret om den fortsattes iht. § 26 elller §27, fra nu af er der ikke nogle der kommer og spørger om du skal have "løn" eller ej, det må du selv følge op på. Jeg ved det er hårdt, men det er også hård at være syg.

KH.EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 09:35   #15
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hvor er I altså søde til at svare, så jeg vover lige igen.

I bekræftelsen fra kommunen står intet om forrevalidrering. Det er stort set også udelukket med revalidering, da det skulle/kunne/burde være muligt, at finde et arbejde til mig, med mine begrænsninger/behov.

Der står i brevet at forløbet bevilges jf. kap. 10 i Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats §32,1. Som så er :

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,


§2 er så:

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,


Da jeg opfylder §2, 1, går jeg ud fra, at det er den de går efter, men jeg har kun den med §32 på skrift. Dog står der i brevet også, at forløbet har til formål at give mig nødvendige redskaber, der kan være til gavn for mig i mit videre privat- og arbejdsliv.

Er der et bud på, hvordan jeg skal/kan tolke eller forholde mig til dette?

God pointe for mig igen og igen, at skrive til dem og notere alt. Jeg tager imod alle råd og tips med kyshånd.

Tak igen.
Cillenolle
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen som ved om §17 ansøning kan hentes på nettet skivehansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-12-2012 07:55
Hvor kan jeg få hjælp ? Physen Alt det andet 9 18-06-2010 21:16
Hvor og hvad kan jeg få hjælp til flasch4 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 28-01-2010 11:12
Hvor får jeg hjælp? Psychocowboy Spørgsmål ang fleksjob 5 07-05-2009 12:39
hjælp hvor finder jeg det ? buster Alt det andet 3 25-03-2008 15:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension