K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2010, 10:27   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Skal til speciellæge i næste månede....har fået tilsendt et spørgeskema på 4 A4 sider....det kan jeg så forstå...da det går på sygforløb...medicin...hvor lang tid det har stået på o.v.s

Der hvor jeg komer til at ligne et stort spørgsmål's tegn er det sidste spørgsmål...eller retter sagt 2.

Er om det handler om: Er der igangværende:

Pensions-eller revalideringssag ?...... Ja eller Nej

Arbejdsskadesag ?.........................Ja eller Nej

Anden forsikringssag ?....................Ja eller Nej

Ok det var så 3 spørgsmål , men de 2 sidste kan jeg sårn til nød forstå...men det første kan jeg slet ikke forstå..

for undersøgelsen burde være ens om det er forsikring eller pension/revalidering...
og deres vudering burde ikke være under indflydelse af andet end hvad de finder ud af,når de møder mig og undersøger mig...

Nogen der kender til en overlæge Ulrik Tarp...reumatolog inde i Århus ?
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 10:46   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kan det ikke bare være en måde for dem at danne sig et billede af dit sygdomsforløb? Altså pensions- eller revalideringssag kan vel oplyse lidt om din arbejdsevne i forhold til sygdommen, arbejdsskadesag kan oplyse, om du har tildraget dig din lidelse på en arbejdsplads, og forsikringssag kan afklare, om du har været ude for en ulykke som er årsag til din lidelse...
Jeg tænker, at det kan hjælpe dem til at vurdere din lidelse. Men måske jeg tager fejl.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 11:00   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg tænker lidt, at de sikkert gerne vil vide om de skal sende dokumenterne videre
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 11:07   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Pensions-eller revalideringssag

det er bare et spørgsmål om din kommune allerede har iværksat Pensions-eller revalideringssag. Det dækker også over flex.
kender ikke noget til din sag.
men er det kommune eller din egen der har sendt dig til speciellæge.
du skal huske den speciellæge du skal, ikke ved noget som helst omkring din sag, hvis der ikke er sendt nogen oplysninger til denne læge.

samt skal denne læge kun finde en diagonse eller skal han også beskrive din funktionsevne og fremtidsudsigter på arbejdesmarkedet?.
det er der meget stor forskel på.

de sidste 2
1 du burde vide om der er startet en Arbejdsskadesag(er din sygdom kommet via arbejde, ulykke)
2 har du selv en forsikring som du kan søge erstatning hos ved tabt erhvervsevne, alså en Anden forsikringssag

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-07-2010 kl. 11:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 11:22   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg kender ikke Ulrik Tarp. MEN på fibro siden siger de at du skal gå til reumatolog Erik M. Gustavsen, Klostertorv,Århus. Han er dygtig. Du ringer bare til ham og beder om at få "flyttet" din henvisning til ham (siger de derinde)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:22   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kunne måske have noget med hvilke formuleringer der skal bruges... Flere herinde kender til problemet med læger som ikke lige skriver det, som en kommune skal bruge for at kunne lave en indsats.

Men bare et bud.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 21:41   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Der

står bare På anmodning af jobcenteret,bedes jeg møde til undersøgelse hos overlæge Ulrik Tarp....med henblik på udfærdigelse af speciallægeerklæring.

Og der det er ikk arbejdsskade...men fleks.

Ham har jeg været inde hos for nogle år siden...egen læge sendte mig derind....han kunne ikke hjælpe...og deres pc gik ned..så ingen parpier derfra...desværre.

Det er lægekonsulenten der har anbefalet sagsbehandler, at jeg skulle ind til ham ulrik..og sagsbehandler der hare sandt henvisningen afsted.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 07:46   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
står bare På anmodning af jobcenteret,bedes jeg møde til undersøgelse hos overlæge Ulrik Tarp....med henblik på udfærdigelse af speciallægeerklæring.

Og der det er ikk arbejdsskade...men fleks.

Ham har jeg været inde hos for nogle år siden...egen læge sendte mig derind....han kunne ikke hjælpe...og deres pc gik ned..så ingen parpier derfra...desværre.

Det er lægekonsulenten der har anbefalet sagsbehandler, at jeg skulle ind til ham ulrik..og sagsbehandler der hare sandt henvisningen afsted.
Jammen Så er det da det du gør.
Om han kan gøre noget eller ej - er sådan set underordnet.
De vi have en speciallæge erklæring - hvilket jo er ok -
hvis hans arbejde er godt nok - synes jeg da bare du skal møde op
og få den lavet, så du kan komme videre i systemet.

Du er faktisk lidt heldig - min socialråd nååe nej mishandler - tager slet ikke lægernes anbefalinger - indhenter ikke speciallægeerklæringer - ja læser ikke engang de papirer der ligger

Så mit råd til dig - få det overstået - kom videre - om det nu skal være ham eller ej - man kan jo sige i den forbindelse: hvis du gerne vil have flex/fp er det da til din fordel at han ikke kan gøre noget....... er det ikk?
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 08:10   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal møde op til den speciallægeerklæring
det er lige meget om du har været hos ham før
kommunen har sikkert bedt om en prognose og behandlingsmuligheder
udfra det han skriver, så vil kommunen tage stilling til flex eller pension.
den er faktisk meget vigtig i forhold til dit videre forløb.
dog hvis du ikke er enig i noget af det han skriver, samt måske skriver noget helt andet end hvad andre læger har skrevet.
så har du ret til at få en anden læges vurdring
har selv i været til en og det er meget vigtig du skriver hjemmefra hvordan du selv ser din situation og udfylder de papir så godt som mulig
samt måske også tager papir med fra andre læger som han kan læse inden han kommer med en konklusion.

den jeg var til
han udtalte kommunen vil gøre alt for at spare penge og han var i øvigt 100 procent enig med de andre læger.
så håber den speciallæge du skal til har bedre styre på tingene denne gang

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-07-2010 kl. 08:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 21:20   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Takker

for svar.......spændende hvad der kommer ud af den undersøgelse....der står skemaet skal være udfyldt....så man får mest ud af det første besøg.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension