K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2012, 15:56   #21
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
For en ting der slet ikke hjælper....det er at trække på skuldrene og sige at det jo ikke kan nytte....det er at give op...

Undskyld til Nielsen69 for at bruge din tråd til dette


1. jeg trækker skam heller ikke på skulderne!! jeg mener bar at det ikke vil ændre noget om man sage noget eller ej! min sag er næsten færdig og jeg tror da ikke at fordi de finder ud af at det er et brud på grundloven at det ændre udfaldet!!

2. Dettte har da ALT med nielsen69 oprindelige indlæg at gøre så der er da ingen grund til at undskylde!!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 16:37   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Helenekr.

Det er jeg nu ikke helt enig i !! et eksempel:

Knud har været i arbejdsprøvning 2 gange 3 måneder. Begge viste ca 10 timers arbejdsevne!
Hvis Knus havde været i arbejdsprøvning i 2011 ville han på det grundlag have en rimelig mulighed for pension. men fordi han nu er i 2012 (næsten 13) tilkender de ham enten fleks nu på 10 timer eller trækker ham til 2013 så der ikke er problemer i at tilkende ham så lidt timer.

Der gører opmærksomt på at Knud er en rent fantasi person
hvis jeg kunne arbejde i 10 timer og klare mig selv i egen bolig
så kunne jeg godt glemme alt om pension både de nuværende og kommende regler. i min kommune alså

en pension bliver ikke givet ud fra timer i en arbejdsprøvning, "man kan jo gøre sig lidt dårlig i denne periode"
men en samlet vurdering af ens arbejdsevne,
en samlet vurdering i en ressourceprofil giver grundlag for at til dele en pension.
ud fra de 12 elementer som en ressourceprofil bestå af

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-09-2012 kl. 16:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 16:56   #23
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Det var jo også sat hårdt op med de 10 timer!! Det jeg merner er at det ikke er blevet nemmere snarre tværtimod!!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 17:00   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Helenekr.

Det er jeg nu ikke helt enig i !! et eksempel:

Knud har været i arbejdsprøvning 2 gange 3 måneder. Begge viste ca 10 timers arbejdsevne!
Hvis Knus havde været i arbejdsprøvning i 2011 ville han på det grundlag have en rimelig mulighed for pension. men fordi han nu er i 2012 (næsten 13) tilkender de ham enten fleks nu på 10 timer eller trækker ham til 2013 så der ikke er problemer i at tilkende ham så lidt timer.

Der gører opmærksomt på at Knud er en rent fantasi person
Njaaaaaaa, den holder ikke rigtig vand - vi har mange herinde der er bevilget fleks på under 10 timer om ugen herinde, bevilget år tilbage.

Den eneste rimelige grund til førtidspension efter 2003, er INGEN arbejdsevne, eller en så ubetydelig arbejdsevne, at den ikke kan praktiseres i et fleksjob.

Men du har ret i, at det ikke bliver lettere efter 2013.

Tror vi alle kender Knud
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 20:57   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror vi alle kender Knud
Tjaaa, nu hedder jeg godt nok ikke Knud, men i 2008 blev jeg visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning, hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.

Jeg mener, at kunne huske noget om en bruger fra Kbh., som var tilkendt fleks med en arb.evne på ca. 5 timer om ugen.
Efter gentagne revurderinger fastholdt kommunen, at vedkommende stod til rådighed for et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 08:55   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Det er ikke kun Nielsens kommune der har strammet fortolkningen af gældende lov, da KLs formand allerede i juli mdr. udtaler til pressen:

Citat:
Kommunernes Landsforening (KL), hvor formand Erik Nielsen (S) er tilfreds med den nye reform af førtidspensionen, der især er målrettet mod borgere under 40 år.
Og bliver yderligere citeret for flg.:

[QUOTE]Erik Nielsen påpeger samtidig, at kommunerne allerede har taget forskud på reformen og er begyndt at holde igen med at uddele førtidspensioner til unge.[/QUOTE]

Min fremhævning.

Link:http://www.b.dk/nationalt/kommuner-h...pensionsreform

http://www.handicap.dk/handiklip/kom...pensionsreform

http://avisen.dk/kommunerne-roser-re...on_174875.aspx

Jeg har endnu ikke læst el. hørt et dementi for denne citerede udtalelse, men det kan jo have smuttet for mig.

Ligeledes har jeg desværre ikke energi til at søge på net efter evt. notat fra KL til kommunerne omkr. denne problematik. Undskyld: idag hedder det jo udfordring.

Men meget står klart i forhold til sparerunden for fleks og pension, de statistiske tal har de sidste 3 år vist færre tilkendelser af pension på landsplan uanset diagnose. Hvorfor sparerunden eft. min mening for såvel angår færre tildelinger som at via nuværende lovgivning allerede er mulighed for at stramme (læs tilkende færre).

Grundlovsbrud er der ikke her tale om, idet store dele af lovgivningen på dette område, herunder LBK'er og VEJL.'er er åbne for fortolkning, hvor det f.eks. antal timer for en fleksjobgrænse jo netop ikke er skrevet konkret, men udspringer af praksis.

Ligeledes finder jeg stadig store svagshedspunkter i Arbejdsevnemetoden, hvor den påståede retssikkerhed for udformning af RP og derpå brug af samme netop virker helt fremmed for SB'er og JC'er på trods af pasus omkr. at netop en RP skal laves således at enhver anden, der overtager sagen, når frem til samme socialfaglige vurdering, som den der har skrevet RP.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51
Hvad gør kommunen ??? Kjersti Manglen på Fleksjob 15 28-10-2008 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension