K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2015, 10:18   #1
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
At være fattig i dk.

Nu nærmer julen os igen og min mand sidder stadig fast i systemet, nu hvor der er gået 4 år er vi bare fattige og pigerne er blevet ældre.

For nogen år siden købte vi brugte julegaver og made i kina,nu er de blevet så gammel, at de ønsker sig, det samme som deres venner.

Jeg har helt ondt i maven ved tanken,hvad gør i andre i samme sitiation?vi er jo næppe de eneste fattige i dk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 10:23   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Da jeg var ledig fleksjobber på kontantsatsen, så var jeg virkelig presset økonomisk.

Efter jeg havde minimeret mine udgifter og solgt, det lidt jeg kunne omsætte i hjemmet, ja så begyndte jeg at kigge efter legater.

Jeg tænkte, at det kunne jeg nok ikke få, når jeg havde en samlever.

Jeg søgte og jeg fik et på 5000, dog skattepligtig men alligevel en dejlig hjælp.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 12:01   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Min moster er på kontanthjælp, og hvert gang hun kommer med jule eller fødselsdagsgaver, undskylder hun decideret, at de ikke har været særlig dyre.
Jeg måtte fortælle hende, at for mig betød prisen ikke noget, men at hun har tænkt på mig da hun købte gaven.
Så sidst fik jeg nogen gode leggins, og jeg mangler virkelig altid leggins.
Selvom det ikke er en dyr gave, blev jeg alligevel glad for den

Selvom de ønsker sig de samme ting som deres venner, tror du så ikke, at de forstår at det er der ikke penge til?
Hvad med at give dem penge, så de kan spare op til det de ønsker sig?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 12:53   #4
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
I min datters klasse var de 2, som ikke havde et Apple produkt, telefon eller tablet.

Min datter ønskede sig derfor kun penge til jul og fødselsdag og tilsidst havde hun nok til lige præcis den hun gerne vil have.

Min datter får ikke lommepenge heller og har aldrig fået. Hun er 13 nu.

Vi har ikke været på ferie siden sommeren. 2010 og da jeg var på kontanthjælp var min datter periodevis udemeldt af sfo og fritidsinteresser var også sparet væk.

Jeg deltog i alle de konkurrencer, som jeg kunne komme afsted med.

Det har kastet lidt af sig fx biografbilletter.

Og så har min bedre halvdels frivillige arbejde også givet gratis festivalbilletter.

Selvom min økonomi er bedre nu, har jeg da stadig nogle principper.

Fx shopper mange teenagere rundt imellem mange fritidsinteresser.

Hvor vi har den regel, at når de tilmeldes noget, så gør de sæsonen færdig. Det har de overholdt.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 21:24   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg har 3 hjemmeboende børn, og 2 børnenebørn (og et barnebarn mere på vej), så er jeg nødaget til at spare op hele året, og lægger således et beløb fra hver måned, så julen kan holdes med skindet på næsen. Alle pengene fra fx flasker/dåser, overskydende SKAT mm, går ligeledes også til julekontoen. Samtidig har jeg også et Coopkort, hvor jeg samler points hele året, og der står lige pt 600 kr, så dér er juleanden og flæskestegen i hus, plus tilbehøret.

Før jeg indførte dette sparesystem, fik jeg også en fødevarepakke gennem skolen, som blev sponsoreret af Børnenes kontor. Den gjorde altså også en KÆMPE foreskel.
Nu har jeg råd til at lade pakken gå videre til en anden trængende familie.
Men det kræver selvfølgelig at man starter op fra Januar....og fortsætter frem til December.

Bare et tip til næste år.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 22:16   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mine børn har i mange år ønsket sig penge både til jul og fødselsdag.

Ellers får de en masse fine ting, som ser rigtig spændende ud, men som de reelt ikke har brug for, fordi at de ting de virkelig ønsker sig er for dyre.

Men ved at ønske sig pengene kan de spare sammen til de dyre ting, og ind i mellem er nogle af pengene da også blev brugt til f.eks. en biograf-tur.

Og min søn var utroligt stolt da han, ca. 10 år gammel, selv betalte for sin nye cykel i Kvickly. På tilbud selvfølgelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 22:56   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså når jeg har ønsket mig lidt dyrere ting, har flere i familien lagt sammen.
Så får jeg selvfølgelig færre gaver, men der må jeg så finde ud af, hvad jeg helst vil
De forskellige familliemedlemmer (i hvert fald mine forældre og bedsteforældre) giver for det meste for et fast beløb. Så hvis det jeg ønsker mig er dyrere end det beløb mine forældre f.eks. giver, slår de sig måske sammen med min mormor og morfar

Nu ved jeg ikke hvor stor familien er, men det kunne måske være en løsning?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 23:25   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ikke at det vil hjælpe til denne jul...men er enig med @Helenekr...

God ide at spare op over hele året til det...

Er der noget man ikke ønsker...ja så er det at "svigte" børnene når der skal deles gaver ud....svigte er måske et forkert ord...men i forstår sikkert hver jeg mener..

Personligt har jeg heldigvis ikke det at tænke på da jeg kun er mig selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 03:41   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jul er manges mareridt nr 1 mht økonomi .

Jeg blev smidt ud som helt ung og fandt et fuldtidsjob hvor jeg samtidig ku bo .
Dermed har jeg som helt ung været vant til at klare mig selv. Og ikkr tjent guld og være sparsommelig, det har hjulpet mig som ftp . Da mit forbrug altid har været lavt ..mange mister rigtig mange penge mdr ,
,
Jeg har 1 søn og er ftp . Han er delebarn .

Hans far , hans familie og jeg ( jeg har ingen netværk ). Har altid gået sAmmen om gaver hvis der vR noget bestemt han ønskede sig .
De er en kæmpe famile. Det har fungeret fint og været en kæmpe hjælp gennem årene .
Hvert andet år holder vi ikke jul når han er ved sin far og der får han kun en mindre gAve a mig , for så året efter at få en større når jeg har ham til jul .

Jeg spare op ved at hvergang jeg er ude at handle putter 1kr 2 kr 5 kr ig nogle gange ti.er i en stor tobaks dåse . Det lyr ikkr af meget , men det er effektivt . der kan godt nå at blive en stor stak . TØMNER simpelhen mønterne når jeg kommer hjem .

SÅ startede jeg for 1 år siden med madplaner , det har også givet en stor besparelse . ALM småting. Spare op via mønter og madplaner . MEN det virker .
Jeg har dog kun 1 barn, kan forestille mig det må være sværre jo flere man har .

Ønsker han sig noget specielt . Sparer han halvdel op . Hans biologiske far og jeg betaler så resten .Halvt og halvt .

HÅber det lykkedes jer alle at få pengne til jul .

Stribe ftp .
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2015, 10:56   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
går helt sikker også ind for at opsparer,hvis der var noget at sparer af,vi har så lille rådigheds beløb, at vi intet har i overskud.

har søgt legater,den store mangler nye briller,bare ærgeligt, har søgt julehjælp fik 700 frælsen hær,rødekors giver igennem kommunen som kun giver til recurse svage familier,selv om jeg nok mentemigen kunne have styr på sin familie og være fattig.

som mange ander har vi dyre medicin udgifter og den skide el regning, vi ar det gdt i hverdagen vi sulter ikke.

Men julende 700 rækker desværre ikke langt til slik og julemad,vi har nogen fornuftige piger men snart hedder alt, har vi råd til det.

og det gør ondt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension