K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 23:36   #1
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Hvad skal det hele ende med?

Nu skal det ikke være en hemmelighed, at jeg er tilbøjelig til at se sort på det hele, men i disse tider er jeg er blevet endnu mere sortseende. Al den snak om reform af førtidspension og nu snakken om en skattereform, der kommer til at ramme førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere og andre får panikken op i mig.

Jeg kommer til at tænke på om det virkelig er politikkernes hensigt, at samfundets svageste skal bo i papkasser under den nærmeste bro.

jeg vil derfor spørge herinde på k10 om der er nogen der tør/ kan kigge i krystalkuglen og svare på hvad reform af førtidspension og nu skattereformen kommer til at munde ud i?

Nu skal det så siges, at jeg er over 40 år og pensionist på den gamle ordning, men det gør mig nu ikke så meget mere rolig angående fremtiden.

Så hvad siger i herinde på k10 - hvad skal det hele ende med?
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 23:55   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
http://www.b.dk/politiko/rugbroedsre...e-pensionister

En anden gruppe, som den tidligere regering konsekvent forbigik, er de førtidspensionister, som fik tilkendt deres pension før 2003. Derfor får den gruppe af førtidspensionister mulighed for at komme over på den nye ordning og dermed få de markante forbedringer, som den medfører. Konkret vil det for mange betyde, at de stiger med op til 10.000 kroner i indtægt om året før skat. Dermed gør vi op med den urimelige forskelsbehandling af førtidspensionister, der blev etableret under den tidligere regering.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 00:05   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Folk som bor i ejerboliger og er på førtidspension har virkeligt noget at frygte. De heldige få lov til at sælge for en slik, lige til at dække lån til banken men mange af boliger blive solgt på tvangsauktioner og man få intet ud af det, værre endnu mange blive slet ikke gældsfri.

Det er mit bud fra det mørke hjørne.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 00:12   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er ftp-er og bor i ejerbolig...mister også børnechecken og alt bliver dyrere..

pt..spørg mig lige hvad jeg mener om regeringen............

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 18:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
http://www.b.dk/politiko/rugbroedsre...e-pensionister

En anden gruppe, som den tidligere regering konsekvent forbigik, er de førtidspensionister, som fik tilkendt deres pension før 2003. Derfor får den gruppe af førtidspensionister mulighed for at komme over på den nye ordning og dermed få de markante forbedringer, som den medfører. Konkret vil det for mange betyde, at de stiger med op til 10.000 kroner i indtægt om året før skat. Dermed gør vi op med den urimelige forskelsbehandling af førtidspensionister, der blev etableret under den tidligere regering.
hvor efter kommunen vurdere at man har en arbejdsevne
da man er på lav eller måske også mellem pension før 2003
ergo kan kommunen fratage deres pension

da den nye siger ubetydelig arbejdsevne, det skal man ikke på lav eller mellem

der er altid en bagtanke når det er s og SF som kommer med gode forslag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 19:16   #6
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Folk som bor i ejerboliger og er på førtidspension har virkeligt noget at frygte. De heldige få lov til at sælge for en slik, lige til at dække lån til banken men mange af boliger blive solgt på tvangsauktioner og man få intet ud af det, værre endnu mange blive slet ikke gældsfri.

Det er mit bud fra det mørke hjørne.

Hvad har folk der ejer deres egen bolig at frygte (forklaring udbedes) og hvorfor skal de sælge ?? jeg er førtidspensionist og ejer min egen bolig og har INTET at frygte ....
Sikken en gang udokumenteret vås for at sige det mildt
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 19:52   #7
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Hvad har folk der ejer deres egen bolig at frygte (forklaring udbedes) og hvorfor skal de sælge ?? jeg er førtidspensionist og ejer min egen bolig og har INTET at frygte ....
Sikken en gang udokumenteret vås for at sige det mildt
Sådan lige på vej ud af døren...


Boligpriserne vil - historisk set - falde med ca. 60 indeks point før de rammer bunden. Det er 50% jf sidste gang der var en økonomisk depression. Jo højere top, jo lavere er bunden. Men det er historisk fra 20'erne hvor finansboblen slet ikke havde den styrke og set i forhold til boblen der gik forud for nuværende situation (2001-2008) så kan bolligpriserne faktisk slå ud af indekset og gå i minus som du ser ved visse andelsboliger hvor du skal betale for at komme af med dem.

Der er allerede lagt i kakkelovnen til massetvangsauktioner i Danmark hvis du ser dig lidt omkring. Boligdebatten har lige oprettet et helt emne til 'Tvangsauktioner".. der er kommet flere sider til at 'markedsføre' tvangsauktioner osv. Dernæst vil der ske en intern udligning indenfor EU med lønninger, sociale ydelser osv. der også vil falde ca 47,3% i Danmark. Hvis du troede det var slemt nu, så vent til 2020 hvor den sociale udligning i EU vil være fuldt indfaset jf nedskæringspolitikken der er dikteret fra centralt hold i Bruxelles.

For nu også lige at nævne det, så husker du vel den delegation der blev sendt i pomp og pragt for at forklare hvor unikt og specielt det danske realkreditsystem var, og de fik så røven på komedie fordi hvis de ikke gennemfører de reformer.. så ryger flexrenten op på 120% a'la Grækenland og man smadrer Danske Bank der vil udløse en statsbankerot. ikke fordi der er nogen andre økonomiske problemer i Danmark ellers, alle statens finanser er helt og aldeles sunde, men de kan på ingen måder absorbere tab på 30000 mia.

Jeg sagde jo at det var med at komme ud af Europa. Rettidig omhu og alt det der. Men hvis du ikke kan det, så skynd dig hellere at få solgt din bolig.. fordi alle tænker som alle andre, og "det er ikke lige nu man skal sælge" .. så er det netop nu, og før din nabo du skal af med ****et.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 23:29   #8
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvor efter kommunen vurdere at man har en arbejdsevne
da man er på lav eller måske også mellem pension før 2003
ergo kan kommunen fratage deres pension

da den nye siger ubetydelig arbejdsevne, det skal man ikke på lav eller mellem

der er altid en bagtanke når det er s og SF som kommer med gode forslag

Husk nu det er mindst 9 år siden de fik pension ... Der er sikkert ikke ret mange - om nogen - der har fået det bedre.

Desuden har de en garanti for at pensionen ikke kan tages fra dem. Den følger uden al tvivl med.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 01:21   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Husk nu det er mindst 9 år siden de fik pension ... Der er sikkert ikke ret mange - om nogen - der har fået det bedre.

Desuden har de en garanti for at pensionen ikke kan tages fra dem. Den følger uden al tvivl med.
Optimisme er alt tid en dejlig ting

Inden vil man over i ny ordning eller også vil man blive hvor man er, takker man ja fanger bordet, vi er på INTET tidspunkt blevet fortalt at bordet ikke fanger for denne gruppe.

Der vil skulle indføres i ny ordning at tidligere FP´ere ikke kun bevare retten til FP ydelse til de finder det her fleksjob på 2 timer, men også at de slipper for de krav der følger med ny ordning, bla skal det indføres at de GERNE må takke nej til jobtilbud.
Man må nemlig ikke takke nej til et tilbud, (og det er jo en del af det man takker ja til når man siger ja til ny ordning)

Glem ikke at det handler om at få så mange som muligt gjort så billige som muligt, glem ikke at ledige fleksere efter 2 år ryger på KHJ ydelse, og for de flestes vedkommende er FP-ydelsen immervæk en smugle højere end KHJ.
Regeringen ved godt der ikke findes job til denne gruppe (under 7-10 timer) og ved godt de jobs ikke kommer før der ikke længere er FP´ere til at klare skånejobsne (som gerne er på det helt lave timeantal) og selv når de er væk er antallet af jobs i den ende ekstrem begrænset, = mange på KHJ ydelse = penge sparet, og så har man oven i kunnet spare de penge ved at pakke sandheden ind i en omgang hjernevask om hvor dejligt det er at komme til at takke ja til forringede forhold.

Med mindre man har tiltro til at man kan finde et fleksjob, eller får en FP ydelse alt i alt der er lavere end KHJ ydelsen, så gør man klogt i at takke nej, i det mindste de første 5-10 år til man har set hvilke konsekvenser det har for de som har ture sige ja, for tro på det politikerene fortæller *jeg griner hysterisk* hvor mange valgløfter er det nu liiiige de har holdt???

Naturligvis forsøger de at få en mulig besparelse for staten, til at glide ned så let som muligt (det s q da nemmere og billigere at få folk til at sluge den frivilligt end ved tvang det da logik) de er blevet pålagt at spare inden for det område her, fra EU, noget de helst skal overholde ellers får de "tæsk" så hellere de tæsk befolkningen giver, det koster knap så mange penge, og når nu det så oven i kan gøres så folk lokkes til selv at takke ja, det da ikke så tosset.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:07   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lum netop også lige jeg tænker
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad er medicintilskud og hvor kommer de fra... link med hele forklaringen ! §ABC Et godt link! 0 18-02-2012 12:55
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvordan skal jeg gribe det hele an? Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 19-02-2011 13:21
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension