K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2011, 10:28   #1
Manne76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Manne76 er ny på vejen
ferie

Hejsa.

Jeg er på kontanthjælp under forrevalidering.
Jeg har ret til tre ugers sommerferie.
Jeg er i praktik i en virksomhed på 20 timer, som har lukket i uge 30-31 og 32. Og jeg vil holde ferie i uge 29-31 0g 32. De vil så sende mig ud et nyt sted i uge 30, til noget som jeg ikke kan holde til i forvejen. Jeg forstår det ikke, og kan slet ikke overskue tanken om det lige nu. Og det er ikke fordi jeg bare vil være hjemme og dovne den. Men det skræmmer mig at skulle til et nyt sted lige midt i det hele.
Hvad gør jeg i sådan en situation??

På forhånd tak.
Den ulykkelige
Manne76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:30   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
hej
Efter lovgivningen må man fakta ikke holde ferie når man er i virksomhedspraktik - så vidt jeg ved, hvis dette ikke er korrekt, bedes nogen rette mig

Så jeg synes måske bare du skal finde dig i det også bliver du jo prøvet 2 steder....måske ikke helt dårligt i sagen?

Man skal vælge sine kampe
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:41   #3
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg er i virksomheds praktik til revurdering frem til 23/9. Jeg holder ferie fra 7/9... Og det har der ikke været nogen problemer med... faktisk nærmere tværtimod...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:44   #4
Manne76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Manne76 er ny på vejen
Hejsa

Det er mit sjette praktikforløb jeg er i nu inden for 5 år. Går og venter på at min sag bliver taget op til fleks.
Og min sagsbehandler har sagt at jeg har ret til 1 mdr ferie ud af 12 mdr.

Jeg kan sagtens se det du siger med at prøve andet, og vælge sine kampe. Og giver dig ret.
Problemet er at jeg sidder med en meget dårlig skulder/arm/nakke og en mindre dårlig skulder/arm. Og så har jeg meget dårlig psyke. Og de vil sende mig på en systue.
Manne76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 11:11   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som revalident har man heller ikke ret til så meget som 2. sek ferie (du nævner for reva)

Så inden må tilrettelægge din ferie så den passer med virksomhedens, eller også har du bare af at møde som de forlanger, ellers risikere du at blive trukket i ydelse idet du ikke opfylder din jobplan.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:25   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hov, jo man optjener ret til ferie/aktiverinsgfri på revalidering, lige præcis som man gør det på kontanthjælp! 1 mdr. ferie/aktiveringsfri, når man har været i gang de resterende 11 måneder.

Det er kun på sygedagpenge, at man ikke har ret til ferie, men skal have særskilt lov.


Jeg ville nok også bare tage den uge med, og så lave det du kan, hvilket så er ???
Men du kan jo altid møde op og være der, så har du jo gjort dit!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:46   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg er p.t. i arbejdsprøvning, og da jeg ville have ferie var beskeden:

Du har egentlig ret til ferie fordi du har været i aktivering så længe, men reglen er, at man IKKE må holde ferie når man er i arbejdsprøvning. Gerne under aktivering, men ikke under arbejdsprøvning.

Jeg var heldig.
Min sagsbehandler kontaktede arbejdsprøvningsstedet som syntes at det var en god idé at jeg fik ferie, og jeg fik derfor lov.
Dog kunne min sagsbehandler ikke garantere, at Ydelsesservice ikke ville trækker mig i kontanthjælpen. Hun ville skrive til dem og lægge op til at jeg ikke skulle trækkes fordi alle parter syntes det var i orden at jeg fik fri.

Jeg blev ikke trukket.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 18:03   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Andersine nikson, man har ikke, hvis man INDEN man er kommet på reva har optjent retten til ferie, har man ret til at holde ferie, har man ikke, tja så er der bare ikke en pnd at gøre med mindre man har sørget for at få det indarbejdet i jobplanen, eller hvis udd-stedet eller virksomheden holder ferie lukket. (i så fald regnes ferien som værende indarbejder i jobplanen som en selvfølge)

Dette er afgjort mindst 2 gange i ankestyrelse, du kan se dem under
A-8-03 og A-6-01

Har man efter ferieloven optjent retten til ferie men ikke optjent feriepenge (nok) tja så skal man sørme selv betale, man har IKKE ret til revaliderings ydelse, også dette har ankestyrelsen slået fast.

Hvis man læser lovgivningen omkring reva står der intet sted noget om ferie, og det er så grunden til at man ikke har ret til ferie, altså fordi det ikke er indarbejdet i §§ der omhandler reva.

Man skal som kommende revalident SELV være opmærksom på evt ferieafholdelse, i det jobplanen udarbejdes. (man skal i hvert fald ikke regne med at blive vejledt omkring ferieafholdelse eller andre ting for den sags skyld i forbindelse med revalidering, jeg har endnu ikke hørt om en eneste der er blevet det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 19:10   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
LAB: § 23. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, og som får et tilbud efter kapitel 10 og 11, der har en sammenhængende varighed på 12 måneder eller mere, skal der ud over den fastlagte periode indlægges en friperiode på 1 måned, således at tilbudsperioden ikke overstiger 11 måneder inden for en 12-måneders-periode. Tilsvarende gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, som får tilbud efter kapitel 10 i form af særligt tilrettelagte projekter eller tilbud efter kapitel 11. Jobcenteret skal tilstræbe, at friperioden lægges efter aftale med personen.


Men du har ret ift. A-6-01, at man skal have særskilt lov, hvis det er udenfor uddannelsesperiodens egen ferie...

Men man optjener altså ret til aktiveringsfri, så længe det ikke strider imod jobplanen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 01:48   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Revalidering er jo ligesom ikke aktivering
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension