K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 15:25   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, jeg er pt. i praktik og ringer da bare hvis jeg skal have fri og ferier holder jeg som det bedst passer med min familie... -for, som mit praktiksted siger: **vi er lykkelige når du er her, det er en stor hjælp med en ekstra person**, og hvis det var anderledes var jeg der ikke... -skal man arbejde gratis, skal der selvfølgelig være nogle fordele, alt andet ville være noget svineri !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 16:24   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo men det er også på lige fod, hvis det er sådan dine med kollegaer gør.

Min gemal beder da også om fri hvis han har brug for det, og får det, det samme gælder alle andre på virksomheden... så skal en evt revalident praktikant osv da behandles på samme måde, ellers er det jo netop ikke på lige fod med kollegarene.

Min pointe er at man ikke på den ene side kan forvente at blive behandlet som "de andre" og på den anden side bede om særbehandling, fordi man ikke lige syntes den gængse måde på den enkelte arbejdsplads ikke lige passer ind i hvad man gider... naturligvis hvis man skal noget fx til læge ell så skal man da have fri, akkurat som "de andre" får/skal, ellers er vi ovre i udnyttelse, og det sys jeg bestemt er lige så lidt ok, som det er at tro man skal have særbehandling, ud over ens skånebehov (beskrevne som ikke beskrevne... sjældent får man alt med)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 17:19   #13
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
jo det er lige præcis det jeg er, i revalidering indenfor mit fag på revalideringsydelse, fordi kommunen mener at jeg blot over tid sagtens kan komme tilbage på fuld tid. Det på tros af, at jeg inden sygemelding, de 3 år jeg har arb som sygeplejerske ikke har kunnet klare en almindelig ansættelse og har været 8 forskellige steder, ligesom afprøvet alle muligheder selv og diverse timer uden held.

har fibromyalgi som jo desværre ikke bare lige lader sig fjerne, så hvordan de har forestillet sig det skal kunne lade sig foregå, ja det ved jeg så ikke.

Og i øvrigt mener jeg ikke det er rimeligt, man skal arb på helligdage, når man ikke får betaling for det. Det gør ens kollegaer jo og så er det jo ikke på lige vilkår og jo jeg er der som ekstra, blir slet ikke regnet med i nomeringen.
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 02:06   #14
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Var i 2006 på reva i Odense og der havde vi fri i påsken, værkstedet lukkede i de dage, da medarbejderne på stedet jo skulle have deres ferie, jeg vil da tro at det samme vil være tilfældet her.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 04:50   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lovmessigt set får du løn for det... du får reva ydelsen, og den indebærer altså at man følger "de andre" lige meget hvad de får i løn, de får heller ikke ens løn.

Som allerede beskrevet har du ingen rettighedder overhovedet, du må knapt selv bestemme hvornår du vil gå i bad.

Der med ikke sagt at jeg sys det er rimeligt, at man ikke har ret til at slå en prut, der med sagt at vi skal være ekstra påpasselig med at brokke os, i forvejen er vi jo en gang hypokondere der bar ikke gider lave noget, et ry, jeg mener vi, for hinandens skyld, og for vores kommende "kollegaers" skyld er forpligtigede til at holde så meget nede som muligt. Vi forlanger kommunerne skal overholde gællende lov, så er vi altså nød til at gøre det, og lade urimelighederne gå det rigtige sted hen (op af i systemet) frem for at lade vores arbejdsgivere få balladen, det er ikke dem der har lavet loven.

Noget andet er at du er lidt ude at prutte, hvis du ikke kan gennemføre din reva, eller ikke har en sær kontrakt, der siger at du revalideres til fleks, fordi du efter endt reva, så kun kan få en eneste ydelse, og det er kontanthjælp.
Som du beskriver det bliver du revalideret på normale reva-vilkår, du revalideres altså til normalt fuldtidsjob = du efter endt reva hører til på en kontanthjælp, hvis du ikke finder et job. KUN hvis du bliver sygemeldt på en anden sygdom, og pga den ikke kan gennemføre revaliderings forløbet, har du ret til anden ydelse (sygedagpenge... møllen forfra)

Netop det med anden sygdom gik jeg ind under, en MEGET lang historie, står nu stille, jeg har sort på hvidt at de ikke må smide mig ud af systemet (ingen ydelse eller kontanthjælp) de SKAL! finde en fornuftig løsning, og det er af flere årsager umuligt, bla fordi de nægter at lade mig gøre tingene i det tempo jeg magter, og det nægter de, tilsyneladende i en blind tro på at de kan knække mit medfødte handicap, til at opføre sig anderledes, hvis det kunne knækkes, havde jeg selv gjort det for mange år siden... klart vil da hellere være mit handicap foruden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:04   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Selvfølgelig har man rettigheder som revalident, der er bare ingen der gør opmærksom på dem... -og selvfølgelig har en revalident en anden arbejdsdag end de faste... -det lyder jo nærmest som om man også skal arbejde i 37 timer LOL

BEMÆRK: -skal man arbejde indenfor det/den samme fag/arbejdsplads KRÆVER det, at man bliver oplært i en anden jobfunktion(se nedenfor)...

Sakset fra Netdoktor:
3. Virksomhedsrevalidering med revalideringsydelse

En mulighed er at blive omskolet, hvilket vil sige, at man bliver oplært i en anden job-funktion, end man er vant til at varetage. Det sker typisk i forbindelse med en virksomhedspraktik, hvor man samtidig finder ud af, om man vil kunne varetage den givne stilling. Virksomhedspraktik tilbydes typisk til dem, der har erhvervserfaring og kan bestå af faglig uddannelse, arbejdsoptræning, tillæring, oplæring eller omskoling. Virksomhedspraktikken kan både ske på en privat og offentlig virksomhed.

Når virksomhedspraktikken foregår efter en fastlagt jobplan, får du udbetalt revalideringsydelse under praktikken.
Citat slut


Hvis systemet mener man skal arbejde på lige fod med de andre ansatte, har de jo mulighed for at give LØN under revalideringen, se nedenfor:

Citat:
4. Virksomhedsrevalidering med løn

I særlige tilfælde kan man blive ansat på en virksomhed med løntilskud som led i en revalidering. Denne type revalidering kan bestå af faglig uddannelse, arbejdsoptræning, tillæring, oplæring eller omskoling. Ansættelsen med løntilskud kan eksempelvis ske, hvis revalidenden tidligere har været mange år på arbejdsmarkedet eller har forsørgerpligt og derfor har en række økonomiske forpligtelser.

I forbindelse med revalidering på virksomhed med løntilskud vil du få udbetalt den mindste overenskomstmæssige løn på det aktuelle ansættelsesområde eller den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde.

Mindste overenskomstmæssige løn eller den løn, som sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde. For at komme ind under denne ordning skal der dog være særlige forhold, der gør sig gældende. For eksempel, at revalidenden er over den sædvanlige uddannelsesalder, tidligere har haft tilknytning til arbejdsmarkedet eller har pligt til at forsørge ægtefælle eller børn
Citat slut.

Så for mig lyder det som om, det er en meget ukonstruktiv løsning sagsbehandleren har lavet i dette tilfælde...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension