K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2014, 15:51   #1
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
Kreditorbestyttet erstatning

Hej. Jeg har store problemer med at få forsikringsselskabet Topdanmark, til at forstå, at den erstatning som jeg er tilkendt på en månedlig løbende udbetaling, kan kreditorbeskyttes. Når så min fagforening har talt med forsikringen, undskylder de med at min bank ikke tillader at en personskadekonto står åben for løbende indbetalinger. Når man så ringer til forsikringen ige igen igen og fortæller at kontoen, får man en ny medarbejder, som starter med at sige, AT LØBENDE MÅNEDLIGE UDBETALINGER IKKE KAN KREDITORBESKYTTES.........!
Og så starter det hele forfra.
Er der nogen som har et godt råd.....?
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:55   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forsikringen har ret. Der kan kun indsættes een gang på en sådan konto.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:58   #3
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
Fagforeningen påstår noget andet, da de har flere, som får disse løbende udbetalinger.
TAk for dit svar iøvrigt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Forsikringen har ret. Der kan kun indsættes een gang på en sådan konto.
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 16:00   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du skal jo selv oprette den kreditor beskyttede konto i en bank, herefter skal regnr og kontonr gives til forsikringen.

Hvis du har gjort dette burde derngen problemer være, da forsikringen jo kan være ligeglad med om det er det ene eller det andet kontonr. De udbetaler til.

Jeg har selv fået løbende erstatning udbetalt i flere år på en kreditor beskyttet konto og gav udbetaler skriftlig besked på hvilket regnr og kontonr. De skulle udbetale til og at de ikke måtte benytte min nemkonto.

Banken spurgte pænt om de måtte spørge om hvorfor jeg modtog en løbende udbetaling for de havde de ikke lige oplevet tidligere i den afdeling. Jeg fortalte hvorfor og viste dem papirerne om tilkendelsen af erstatning og så var der ingen problemer i at få opretten den kreditorbeskyttede konto.

P.s jeg oprettede den i en anden bank end min normale bank, ikke fordi min egen ikke ville men fordi jeg får en bedre rente i den anden bank.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Forsikringen har ret. Der kan kun indsættes een gang på en sådan konto.
Passer ikke, jeg får sat ind hver måned og har fået det i flere år. Men der må kun indsættes penge fra forsikringsselskabet ikke fra andre
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 16:17   #5
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
.

TAk for dit svar.
Jeg har en kreditorbeskyttet konto, som erstatningen blev sat ind på, og banken har ikke lukket for kontoen. Men forsikringen siger at, løbende udbetalinger ikke er kreditorbeskyttede.
Jeg kan ikke finde i lovgivningen, hvor det står, men fagforen. siger også at pengene kan beskyttes. Problemet er at man får aft i en ny medarbejder hos forsikringen, hver gang man ringer.

Sidst redigeret af dk85; 13-05-2014 kl. 16:22.
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 16:40   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Skriv til dem istedet og angiv regnr og kontonr'et de skal bruge og skriv at de ikke må anvende andre konti
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 16:56   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
dk85

en kreditorbeskyttet konto kan kun opnåes hvis der er tale om en engangs udbetalinger, som er omfattet af kriterierne. det fremgår af afgørelsen om den er..


en løbende tab af erhvervsevne ydelse som bliver udbetalt af arbejdsgiver bliver ikke modregnet i kontanthjælpen, selvom den udbetales månedlig.
denne kan ikke overføres til en "kreditorbeskyttet" konto, på samme måde som en engangs udbetaling.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 17:36   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men den kan indbetales direkte fra udbetaler til kreditorbeskyttet konti, har fået det i flere år
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 17:37   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
det kan den sikkert gisne.
men så er den ikke omfattet af kreditorbeskyttet delen, når den er løbende.

og
dvs. at kommunen godt må se det som en formue, hvis man bruger det som en opsparing.

hvis man ryger på kth eks.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 17:52   #10
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Det er kun engangsbeløb der kan sættes på kreditor beskyttet konto.
Jeg modtager også fra Top Danmark og engangsbeløb gik ind på beskyttet konto og løbende på alm konto.
Det var så banken der sagde det ikke var muligt, da den så ikke ville være beskyttet mere, ikke Top Danmark.
Jeg har så fået et brev fra kommunen om de ikke rør ved dem.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension