K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2014, 17:25   #1
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Livs og fritidsforsikring som psykisk syg.

Hej.

Som så mange andre er der mange hængepartier i min lejlighed og gøremål i mit hoved som bare ikke når til at blive udført. Jeg udskyder. "Magter ikke lige idag, gør det imorgen" - sådan en rille kender vi vist mange herinde.

Jeg er kommet til at se jeg ikke har en livs/fritid forsikring og nu kommer jeg til at tænke om der er mange kritere iforhold til at tegne forsikring som psykisk syg. (bla. depression/dystymi, angst, EvasivPF....)

Har I viden om dette og hvordan står I selv i det?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 17:40   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
fro at tegne en ulykkes forsikring, skal du ikke give nogle oplysninger om dit helbred men du vil naturligvis aldrig får nogen erstatnning for noget der er kommet pga. sygedom

tænker som nedsat arbejdeevne.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 17:50   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du med "fritidsforsikring" mener ulykkesforsikring med fritidsdækning, så er min erfaring at dem kan man få alle dem man vil have af, uden noget selskab gør indvendinger selvom man har en psykisk sygdom.
Lige nu har jeg to forskellige selskaber, og de ved begge at jeg har psykisk sygdom (forsikringen har nemlig været i brug og udbetalt men til mig)

Livsforsikring, ja der skal man jo som regel være rask på det tidspunkt man tegner den, så der er eneste mulighed at spørge selskabet.

En decideret livsforsikring, den skal man vel også lige overveje en ekstra gang...
Det er jo for at sikre andres økonomi når man selv er død, at man tegner sådan en.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2014, 20:51   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
hej

Tak for svar.
Min undren kom af jeg engang blev ringet op af alka og de ville give et tilbud på forsikringer. Ham der ringen stillede selvfølgelig en del spørgsmål for at lave beregninger og der kunne jeg huske jeg blev spurgt om jeg havde nogle fysiske og psykiske sygdomme. Jeg var der i en del udredning og det er jeg egentlig stadig og er i psykiatrien.

Jeg tænkte jeg vil prøve at høre herinde hvis jeg skulle være forberedt på nogle øv-konsekvenser. Lidt ala at komme i Danmark - som jeg heldigvis har været siden lille. Gudskelov!!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 00:03   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg er næsten sikker på, at hvis skaden er sket før du tegner forsikringen, så vil du ikke kunne få noget fra forsikringen..

Der er så mange ting de skal tage stilling til..

Kan sygdommen kædes sammen med de andre diagnoser/problemer.

Om der er sammenhæng osv osv.
Personligt, så har jeg ikke nogen forsikring... det har jeg valgt, efter at jeg kom til skade med ryggen.. arbejdsskadesag kører...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 00:34   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Der er forskellige forsikringer

Livsforsikring: Dækker hvis du dør. Her kan forudbestående sygdomme hindre evt. Tegning. Nogle sygdomme kan forårsage tidlig død.

Ulykkesforsikring: dækker varigt men hvis du kommer til skade ved en ulykke. Forudbestående skader skal oplyses og vil være undtaget for nye skader. Husk at tegne fuldtidsulykkesforsikring hvis du er uden arbejde eller pensionist. Fritidsulykkesforsikring dækker kun i fritiden og forudsætter l at du er i arbejde.

Tab af erhvervsevne: er absolut den forsikring der er sværest at tegne. Her skal ret skrappe helbredsoplysinger til. Forudbestående skader og sygdomme er undtaget da der er stor risiko for at disse kan påvirke erhvervsevnen.

Mange kan pga. Helbred kun tegne tab af erhvervsevne via pensionsordning i et ansættelsesforhold. Her får man ofte forsikringen automatisk fordi den så tegnes som gruppeforsikring hvor alle på arbejdspladsen er med. Derfor er det yderst vigtigt at fortsætte sin pensionsordning hvis man skifter til arbejde uden pensionsordning, eller helt mister jobbet pga. Sygdom eller andre årsager. Dette fordi tae kan være svær at tegne igen hvis man først har stoppet den.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 07:57   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i eks. købstadens skal man ikke svare på noget heller ikke i gf. det er meget få steder de tegner liv forsikring de fleste mennesker tegner ulykke eller ulykke fritid altså kun fritid eller med ens arbejde.

du kan bare ikke få noget for den skade du har
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2014, 16:20   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg er næsten sikker på, at hvis skaden er sket før du tegner forsikringen, så vil du ikke kunne få noget fra forsikringen..

Der er så mange ting de skal tage stilling til..

Kan sygdommen kædes sammen med de andre diagnoser/problemer.

Om der er sammenhæng osv osv.
Personligt, så har jeg ikke nogen forsikring... det har jeg valgt, efter at jeg kom til skade med ryggen.. arbejdsskadesag kører...
man kan netop ikke få noget som helst, hvis ens sygdom var kendt før man skriver under på helbredsoplysningerne.

tab af erhvervsevne er som regel tegnet i forbindelse med en fastansættelse i et job. her skal man skrive under på man ikke fejler noget.
altså så dækker den kun hvis en sygdom er kommet senere.

får netop fra en forsikring og heldigvis for det.
da det både giver en indtægt løbende være måned og fik en stor erstatning
samt at de indbetaler til min pension efter de 65 år og resten af livet
som i nutids kroner bliver det samme som jeg får i førtidspension nu.

så husk og tegne en, før man bliver syg eller kommer til skade.

man kan vel godt tegne en livsforsikring
men man kan så ikke få noget, hvis det er i forbindelse med den sygdom man har.

En ulykkesforsikring kan man udmærket tegne selvom man er syg.
da den kun dækker en skade som opstå i forbindelse med en ulykke
og har derfor intet med psykisk sygdom at gøre.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension