K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2014, 18:06   #11
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
JA, det er bare utrolig at forsikringen ikke forstår det.
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 18:26   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dk85 Se meddelelser
Hej. Jeg har store problemer med at få forsikringsselskabet Topdanmark, til at forstå, at den erstatning som jeg er tilkendt på en månedlig løbende udbetaling, kan kreditorbeskyttes. Når så min fagforening har talt med forsikringen, undskylder de med at min bank ikke tillader at en personskadekonto står åben for løbende indbetalinger. Når man så ringer til forsikringen ige igen igen og fortæller at kontoen, får man en ny medarbejder, som starter med at sige, AT LØBENDE MÅNEDLIGE UDBETALINGER IKKE KAN KREDITORBESKYTTES.........!
Og så starter det hele forfra.
Er der nogen som har et godt råd.....?
En kreditorbeskyttet konto er en konto som alle andre... banken opretter den og sætter en anmærkning på om at pengene er beskyttet i henhold til §513, herefter er der ikke mere teknisk at gøre for banken, andet end at holde kreditorer væk.

Forsikringen kan sagten løbende indbetale til enhver konto, også en kreditorbeskyttet konto...
Problemet er at der kan indsættes på kontoen en gang, sker der flere indbetalinger har man ikke en kreditorbeskyttelse mere.

Løbende ydelser kan ikke opretholde retten til kreditorbeskyttelse, pengen kan godt gå ind på en "beskyttet" konto, og alt kan se ud til at være i den skønneste orden... men man er selv ansvarlig for at pengene forbliver kreditorbeskyttede, ellers er der ikke noget til hinder for at kreditorene kan gøre deres indtog.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Banken spurgte pænt om de måtte spørge om hvorfor jeg modtog en løbende udbetaling for de havde de ikke lige oplevet tidligere i den afdeling. Jeg fortalte hvorfor og viste dem papirerne om tilkendelsen af erstatning og så var der ingen problemer i at få oprettet den kreditorbeskyttede konto.
Er du sikker på at der stadig er kreditorbeskyttelse på kontoen... for i princippet er det ikke banken der skal sikre dig det, det er dig selv.

Der er flere principsager hvor folk er blevet overordentligt overrasket over at der alligevel ikke var beskyttelse, fordi der var begået en fodfejl.
I disse tilfælde har kontoen i banken stået med fuld beskyttelse på papiret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 18:47   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg har altså brev fra bank, udbetaler, kommune (fra før jeg fik pension) m.v at de er kreditorbeskyttede også selv om det er en løbende udbetaling
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 09:54   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En kreditorbeskyttet konto lukkes normalt ikke ned, men hvis betingelserne ikke er opfyldt, er den ikke kreditorbeskyttet og følgelig en en ganske almindelig konto. Men google fx beringelserne.
PS Der må gerne være løbende udbetaling fra den, men ikke løbende indbetaling - det er en engangsforestilling.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 11:08   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Bemærk i teksten at der IKKE må indgå andre beløb på en sådan konto

CITAT "Indgår der derimod andre beløb på erstatningskontoen, bortfalder beskyttelsen som udgangspunkt. Er beløbet én gang hævet eller pantsat, kan du ikke genoprette beskyttelsen."

http://www.ret-raad.dk/Offices/Horse...x#.U3Mxp_mrGaV

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ja, jeg har altså brev fra bank, udbetaler, kommune (fra før jeg fik pension) m.v at de er kreditorbeskyttede også selv om det er en løbende udbetaling
Ja UDBETALING men ikke INDBETALING

Men der er en frygtelig sammenblanding af indbetaling og udbetaling i tråden.. Tror at trådstarter bytter lidt om på begreberne

dk85.. Forsikringen UDBETALER erstatningen til dig.. Men INDBETALER på din konto..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 11:34   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja UDBETALING men ikke INDBETALING

Men der er en frygtelig sammenblanding af indbetaling og udbetaling i tråden.. Tror at trådstarter bytter lidt om på begreberne

dk85.. Forsikringen UDBETALER erstatningen til dig.. Men INDBETALER på din konto..
Nej, der sættes penge ind hver måned fra tidligere arbejdsgiver efter ask's afgørelse og ifølge alle parter (bank, jurist og jobcenter) er de kreditorbeskyttet - først når jeg evt. Flytter dem over på en anden konto (hæver dem) bortfalder beskyttelsen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 12:00   #17
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
Ja, det helt korrekt. Vi er lidt lang ude med ind- og udbetalinger.

Tab af erhvervsevne kan kreditorbeskyttes, og disse penge bliver udbetalt af forsikringen, hver måned og ind på min konto som er kreditorbeskyttet.

Fagforeningen siger at løbende månedlige beløb fra forsikringen, kan kreditorbeskyttes. Og når disse penge kan det, skal kontoen jo være åben for indbetalinger, hver måned.

Jeg ved udmærket godt, at jeg ikke må pantsætte og sætte penge ind på kontoen.

OK, forsikringen har så lige forstået teksten. Jeg skulle have beløbet med tilbagevirkende kraft, og i fremtiden.
Forsikringen har nemlig her i formiddag, sat beløbet ind på min kreditorbeskyttede konto, hvor min erstatning også gik ind på.
Så de nu gjort det, som i går og i sidste uge var helt umulig.
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 12:39   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dk85 Se meddelelser
Ja, det helt korrekt. Vi er lidt lang ude med ind- og udbetalinger.

Tab af erhvervsevne kan kreditorbeskyttes, og disse penge bliver udbetalt af forsikringen, hver måned og ind på min konto som er kreditorbeskyttet.

Fagforeningen siger at løbende månedlige beløb fra forsikringen, kan kreditorbeskyttes. Og når disse penge kan det, skal kontoen jo være åben for indbetalinger, hver måned.

Jeg ved udmærket godt, at jeg ikke må pantsætte og sætte penge ind på kontoen.
Kunne du så ikke (for vores andres skyld) spørge fagforeningen hvilke indbetalinger der ophæver denne tekst: "Indgår der derimod andre beløb på erstatningskontoen, bortfalder beskyttelsen som udgangspunkt."

Jeg tænker så at muligvis betragtes løbende indbetaling fra samme indbetaler ikke som "andre beløb" ????

Sidst redigeret af mik16; 14-05-2014 kl. 12:55.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 14:38   #19
dk85
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
dk85 er ny på vejen
OK, den konto, som jeg har i forvejen er kreditorbeskyttet, da jeg fik erstatning udbetalt. Det er den konto, som de har sat de løbende udbetalinger ind på, så der figurerer kun indbetalinger fra forsikringen, som vedr. skaden.
dk85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 19:00   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din erstatning skal fra start sættes ind på en særskilt konto
Det sker kun, hvis du selv beder om det
Du må ikke sætte andre penge ind på din særskilte konto.

men spørg en advokat, hvid du er i tvivl om, hvilken status din konto har.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension