K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2014, 21:38   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Øh..formuleringer i attester

læge1: Det er blevet til en x-tilstand

læge2: Det er nærmest af x -karakter

Betragter læge2´s udtalelse som en underkendelse af læge1´s ? Har jeg ret og er det normalt at en læge bruger ordet " nærmest" i en attest. Det virker ret useriøst synes jeg!

Læge2 har læst læge1´s udtalelse og vælger så at lave en anden formulering uden at have undersøgt mig og sende det til JC

Sidst redigeret af de7smådværge; 01-05-2014 kl. 22:41.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 10:27   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alt er jo vurderinger og svært at afgøre, hvilken, der er den rigtige. Der behøver ikke være den store forskel på de to formuleringer. Det fremgår ikke, hvor lang tid, der er mellem vurderingerne. Der har måske også været en udvikling i sagen. "Nærmest" opfatter jeg som beskrivende, at noget ligger tæt på.

Sidst redigeret af stampe; 02-05-2014 kl. 11:01.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 11:07   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Alt er jo vurderinger og svært at afgøre, hvilken, der er den rigtige. Der behøver ikke være den store forskel på de to formuleringer. Det fremgår ikke, hvor lang tid, der er mellem vurderingerne. Der har måske også været en udvikling i sagen. "Nærmest" opfatter jeg som beskrivende, at noget ligger tæt på.
Det kan godt være det bare er mig så. Synes bare der er forskel på at skrive er blevet til en ptsd tilstand og nærmest af ptsd karakter. Synes det sidste er en vag formulering og er bange for at det vil skade min sag

Det første er vurderet af en psykiater, det sidste af en praktiserende læge, som jeg lidt føler undererkender psykiaterens diagnose ved at skrive " nærmest" mv.

Sidst redigeret af de7smådværge; 02-05-2014 kl. 11:10.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 12:21   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Det første er vurderet af en psykiater, det sidste af en praktiserende læge, som jeg lidt føler undererkender psykiaterens diagnose ved at skrive " nærmest" mv.
Eftersom psykiateren er speciallæge, så vil jeg mene, at det er dennes ord, der vægter højest.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2014, 14:36   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Egen læge kan ellers ikke stille psykiske diagnoser. En alm. læge er slet ikke uddannet til at udtale og stille psykiatriske diagnoser. Så kommunen skal og bør lægge vægt på psykiaters udtalelse.

Du må bare fortælle jobcentret, at din egen læge ikke har undersøgt dig, og pointere overfor dem, at de bør forholde sig til en psykiaters udtalelse. (og det mener jeg også de vil gøre, hvis de ikke selv laver den fejl og vægte på din læges udtalelse i stedet for - for så klager du da bare)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension