K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2015, 13:12   #1
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Arbejdsskade ikke anderkendt men ydelse fratages

Hej kender en fyr der venter på svar fra ASK om den kan anderkendes eller ej. Imens siger kommunen at hans sygedagpenge bliver frataget og han kan komme på kontanthjælp. Må kommune det? Jeg mener så længe en ASK sag køre må kommune ikke fratage ydelse fra borgeren. Har jeg misforstået noget eller?


jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 13:44   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Så længe at du ikke opfylder kravet om uarbejdsdygtighed i forhold til at kunne modtage sygedagpenge, så gælder den forlængelsesbestemmelse ikke.

Jeg ville dog stadig holde fast på, at der kører en arbejdsskadesag, og at pågældende stadigvæk opfylder kravet om uarbejdsdygtighed..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 14:02   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du har ikke misforstået noget, men..

Kære jango

Sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Forlængelsesmulighed.

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller "

Men i første omgang har din ven eller hans omgivelser, arbejdsgiver, læge eller hospital indsendt en anmeldelse om en formodet arbejdsskade, til ASK, som endnu ikke skriftligt har bekræftet at ASK anerkender anmeldelsen som en arbejdsskade.

Beskriv omstændigheden i skaden nærmere.

Så der versere ikke en arbejdsskadesag endnu.

Arbejdsskade, viden om.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Hvor længe har din ven modtaget sygedagpenge, fra til, datoer?

Han husker at en anke skal indsendes inden 28 dage til kommunen, efter modtagelsen af afgørelse om sygedagpengestop.

Tidsfrister for anerkendelse af en arbejdsskade.
http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/E...s-sagen.aspx#6

"Tidsfrister ved anmeldelse af arbejdsulykker
3 måneder efter din skade er anmeldt, skal vi afgøre, om vi må afvise en anmeldt hændelse som en arbejdsskade."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-02-2015, 18:24   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
da jeg havde min sag i gang..

fik jeg sygedagpenge 4.5 år.. fordi ask ikke ville afgøre sagen før kommunen var færdig..jeg har aldrig fået kontanthjælp.
dvs jeg fik at vide de havde anerkendt der var en skade ..og mén erstatning fik jeg efter 12 mdr.-..
men da jeg var færdig på kommunen og blev ftp gik der kun ca 3 mdr så var ask færdig..og erstatningen kom..
de prøvede 1 gang kommunen at lukke mine sdp...ulovligt og advokaten skrev det måtte de ikke pga nogle paragrafer..så hørte jeg aldrig mere .men blev forlænget lø'bende..

1 år efter jeg blev ftp..stævnede kommunen forsikring selskabet . og fik alle sdp tilbage minus 52 uger af forsikringen. så jeg var faktisk billig for dem..alle de år..

men har de ikke afgjort noget midlertidig er det ulovlig at lukke sdp...har de lavet midlertidig afgørelse hvilket de tit gør er det lovlig nok..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension