K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 09:29   #21
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
et godt råd
tage alle dine læge papir med og lav en beskrivelse af dine symptomer(højst en A4 side)

den sidste speciallægeerklæring på mit fysiske var sådan set en afskrift, at det jeg selv havde skrevet og hvad andre læger mente
et skud er nok 80 procent af den udtagelse er det materiele jeg selv havde med til undersøgelsen
Altså, nu fremsendte jeg omkring 30 sider til neuropsykologen, og de blev læst fra ende til anden

Det er fint, af hensyn til neurospykologens arbejdsbyrde at begrænse det så vidt muligt, men nu er neuropsykologens job at give en vurdering, og jo mere fyldigt materiale, des flere vinkler. Det kan godt være ens sag er så ligetil at en enkelt side kan gøre det, men man skal overhovedet ikke lade sig begrænse til en enkelt side, hvis det ikke kan gøre det

En neuropsykolog er jo ikke ligesom sagsbehandleren, som knapt kan overskue at læse en enkelt side. En neuropsykolog er akademiker, som er vant til at læse lange skrifter, og ikke bruger vanvittig lang tid på at gennemlæse en tekst

Desuden er der ikke nogen bedre til at beskrive din egen tilstand end netop dig. Medmindre diverse erklæringer rammer hovedet på sømmet omkring ens problemer, så er man nødt til at supplere

Jeg havde vedlagt en oversigt over mine symptomer, men den måde neuropsykolog fandt mine virkelige diagnoser, var gennem mine lange skriverier, bla min dagbog fra arbejdsprøvning. Fordi jeg her havde beskrevet konkrete situationer, hvad der skete, og hvordan jeg reagerede

Det vidste sig at jeg havde aspergers syndrom, og at det var det, der havde udløst min stress. Det var ikke blevet fundet, havde jeg bare fremsendt en enkelt side med oversigt. Fordi ingen almindelige mennesker besidder evnen til at diagnosticere sig selv
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 09:54   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Efter min mening (og jeg har været til neurospykologisk undersøgelse) så er det en god ting og det er faktisk et plus til både din sagsbehandler og lægekonsulent at de indstiller til den ...

neurospykologen kan bedre vurdere din stress end du og nogen læge kan og hvis jeg var dig så ville jeg tage den tid hvor du har fået den, for det vil om noget kunne få neurospykologen til at se hvordan du har det og på den måde lave en meget bedre vurdering ...

Du skal ikke være så nervøs for den (meget nemt at sige ja ) du skal bare være ærlig også om hvordan du har det i situationen , efter jeg havde været ved neruropsykolog fik jeg fleks med det samme på min stress som jeg ellers engang var blevet nægte fleks på fordi kommunen ikke mente at en stress kan være kronisk...



og det normale er at de også spørger ind til dig og dit helbred INDEN de går i gang og der vil du så have mulighed for at oplyse de ting du ved..

Er enig med Tassi omkring papir byrden ...

Hvis det skulle ske at du raskmeldes (hvad du så ikke bliver før der ligger en udtalse fra neuropsykologen ) så vil du igen være flekser ved ikke om du er i arbejde , men hvis jeg var dig så ville jeg tage et skridt af gangen, få overstået neuropsykologen vent på hans udtaler og tag den så derfra .

Behøver ikke at fortælle dig at du forværre din stress med spekulationer vel
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 16:12   #23
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Måske er det godt at er så træt på dette tidspunkt, så kan neurospykologen jo se at du ikke kan holde til så meget som tidligere. Bare en tanke.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 16:20   #24
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Måske er det godt at er så træt på dette tidspunkt, så kan neurospykologen jo se at du ikke kan holde til så meget som tidligere. Bare en tanke.
Den har jeg også selv tænkt på

Mange tak for Jeres svar.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 20:31   #25
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Måske er det godt at er så træt på dette tidspunkt, så kan neurospykologen jo se at du ikke kan holde til så meget som tidligere. Bare en tanke.
Nja, faktisk ikke ubetinget en god ide. Neuropsykologen skal være sikker på at testresultatet også er realistisk i forhold til ens kunnen. Jeg blev 'tvunget' til pause halvvejs gennem undersøgelsen, for neuropsykologen ville ikke fortsætte, da jeg blev for træt i hovedet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 07:45   #26
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Nja, faktisk ikke ubetinget en god ide. Neuropsykologen skal være sikker på at testresultatet også er realistisk i forhold til ens kunnen. Jeg blev 'tvunget' til pause halvvejs gennem undersøgelsen, for neuropsykologen ville ikke fortsætte, da jeg blev for træt i hovedet
Jamen med mindre de kan lave testen kl. 8 om morgenen, så er tidspunktet lidt ligegyldigt, for når min datter er fulgt i skole er jeg færdig....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 10:14   #27
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jamen med mindre de kan lave testen kl. 8 om morgenen, så er tidspunktet lidt ligegyldigt, for når min datter er fulgt i skole er jeg færdig....
Det var også mere for at sige, at det er en god ide, hvis du kan hvile dig lidt inden testen, bare så du ikke er helt udbrændt. For selvfølgelig kan du ikke mere end du kan

Jeg lider også af stress/neurasteni, og har det sådan at jo flere indtryk en dag giver, des mere træt bliver jeg. Jeg kan derfor godt 'spare på energien' ved at beskytte mig selv mod for mange indtryk.
Det var så også det, der skete hos neuropsykologen. Efter et stykke tid var mit hoved så fuldt af indtryk, at det ikke ville mere. En længere pause var derfor nødvendig, for neuropsykologen kan ikke teste, hvis der er slukket for kontakten i øverste etage
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:55   #28
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Nu bliver jeg sgu lidt sur, jeg har lige kontaktet min SB for at høre hvornår jeg modtager brev omkring undersøgelse.... og gud hjælpe mig om hun ikke svarer at det sender hun i morgen,fredag, dvs. hvis jeg er heldig har jeg det mandag, 3 dage før undersøgelsen, det synes jeg sgu er sent....
Hun mailede til mig tirsdag at hun havde fået tiden, kunne hun da for pokker så ikke have sendt brevet samtidig... nu har jeg jo ikke en chance for at nå og få noget frem til vedkommende inden, men det er måske også meningen....
Typisk Næstved kommune at sende så man modtager i sidste øjeblik....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 14:40   #29
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jamen Susanne!!!

Du VED jo nok at vi KUN får breve fra kommunen op til weekenderne, ikke?? Så vi rigtig kan være hjemme og få det meget værre og ikke kan gøre en sk*d ved noget som helst... (Skal selvfølgelig læses ironisk)
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 15:10   #30
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Jamen Susanne!!!

Du VED jo nok at vi KUN får breve fra kommunen op til weekenderne, ikke?? Så vi rigtig kan være hjemme og få det meget værre og ikke kan gøre en sk*d ved noget som helst... (Skal selvfølgelig læses ironisk)
Ved jeg godt , det kan bare p.... mig af, for det er ikke det man har brug for som syg..... de er sgu nogle arrogante fjolser....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28
Hvad er jeres vurdering? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-11-2008 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension