K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2010, 10:14   #1
jsk77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
jsk77 er ny på vejen
lantidssygmeldt med adhd

jeg går sygmeldt fra mit arbejde, og kan først starte på min udredning i april 2011. er gået fra en timeløn på 147,5 til 101,3. så har jeg hørt noget om at man muligvis kan få supleret op men ingen på komunen kan hjælpe mig. er ikke beretigt til a-kasse pga. startede på jobbet med tilskud fra komune.
jsk77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 10:32   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ved ikke .. men mit bud er at du ikke kan få supleret når du ikke er i fagforening..

kan du komme lidt mere ind på hvordan du har fået forklaret det.. for jeg undres over dit spørgsmål..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 10:43   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Som jeg forstår det, har du været arbejdsløs i tiden ud.... Dvs. at du er kommet i job med løntilskud, uden at have lov til at få dagpenge mere, hvis du var arbejdsløs igen?

Nu får du så sygedagpenge. Dem kan du få i 1 år. Du kan ikke få suppleret op, med mindre du har en privatejet forsikring, som supplerer ved sygdom, hvilket jeg ikke tror de gør. Det er kun ved uforskyldt arbejdsløshed de supplerer op.

Når dit år på sygedagpenge er gået, skal du forlænges - hvis du kan blive det - eller du skal på kontanthjælp (som du kun kan få hvis din ægtefælle tjener under 25000 kr. pr. måned)

Du skal måske gøre dig klart om det er flexjob du tror du kan klare i fremtiden eller du skal have pension? Eller om du tror du kan revalideres til et andet område.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:37   #4
jsk77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
jsk77 er ny på vejen
har været i job ca. 1/2 år efter tilskudsordningen ophørte alt i alt har jeg været i job 1 år og 3 mdr. men kunne ikke melde mig ind i a-kassen før tilskudet stoppede. eller om der er mulighed fot at søge om tabt arb. fortjenste.

Sidst redigeret af jsk77; 16-10-2010 kl. 13:41.
jsk77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 17:40   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror altså også du skal tænke mere på fremtiden, end på her og nu.

Nu oplyser du ikke hvad du fejler, men det virker til at være noget hvor du ikke bare lige bliver rask (eller der er overhængende fare for at du ikke bliver) er det tilfældet kan du lige så godt først som sidst vende dig til at skulle leve på en KHJ, hvor langt størstedelen af alle langtidssyge havner.

Man kan MÅSKE med held slippe uden om KHJ, såfremt man får kørt ens sag hurtigt i gennem systemet, men for at få det kræver det at papirene er helt tydlige og klare fra start, samt at man er 100% realistisk omkring hvilken hylde man skal havne på, og man samtidig er heldig med sin sagsbehandler...
Det derfor nilla råder dig til at finde ud af hvor du skal havne, det nemlig utrolig vigtigt, for at få tingene hurtigt i gennem systemet, som i øvrigt arbejder sindsygt langsomt.

Jeg er ikke inde i reglerne for tabt arbejdsfortjeneste, men så hut jeg hvisker er det altså kun noget man kan få ifg børns sygdom, eller hvis ens ægtefælde (forælder ell) får en alvorlig krittisk sygdom og man vælger at passe denne i hjemmet. (min søster fik til at hjælpe vores terminal (dvs der kun er livs forlængende behandling tilbage) kræft syge mor til behandling og kontrol)

Men 101,3 i timen... tror altså du skal lede meget længe for at finde en her i forum der syntes du har det trængt økonomisk, de flere her inde lever for langt mindre, nogle har oven i børn og får stadig mindre.
Var jeg enlig skulle jeg og 3 børn leve for ca 10.000 efter skat, så ryger der ca 4000 til husleje der oven i kommer så el vand varme, der vil 1500 ikke være meget galt, så der dagpleje der skal betales og 1 2 3 vil vi have max 3000 tilbage pr måned til 4 næser, hvor af den ene oven i er ble barn, dvs børnepengene dækker lige ble udgiften. Og sådan er der faktisk utrolig mange syge og handicappede der må leve, uden at have den mindste chance for at skrabe lidt ekstra hjem.


Den tanke om at skulle få det til at løbe rundt for små penge, kan du lige så godt først som sidst vende dig til, hvis du skal leve som langtidssyg, næste gang du igen kommer til at se penge er hvis du får et fleksjob, eller bliver rask nok til at kunne arbejde helt normalt, ellers er det et liv hvor hver 50-øre skal vendes resten af dine dage.

Undskyld jeg lyder hård, men det altså realiteten, desværre er det sådan syge og svage behandles her i vedfærds DK.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 18:39   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
og hvad du fejler står så i overskriften, flot så.

Jeg er selv ADHD´er *ss* Alt efter i hvilken grad du er ADHD´er er det fleks eller FP du skal stile efter, reva vil ikke fungere af den simple grund at du lige gyldigt behandling stadig vil have besvær med at bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår.

Dog er der et meget stort spørgsmål... du skal først udredes, dvs du kan sagtens være border asperger ell, og ikke ADHD´er og før det er på plads kan du ikke komme videre med kommunen.

At du først kan udredes i 11 kan du ikke bilde mig ind, det kommer and på hvem man vælger (og for en hel del i Jylland) hvor langt man vil køre efter det.
Fx er der en i Aalborg der har 14 måneders ventetid, og en i Hobro med 2 månederes ventetid, ham i Hobro er faktisk mere kendt end ham i Aalborg (forskælden er at der er flere i Aalborg, og de gider ikke køre til Hobro eller Frederikshavn, som også har rimelig ventetid) Det kan sagtens betale sig at lede bredere end som så, også selv om at man skal køre lidt langt efter det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 16:11   #7
jsk77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
jsk77 er ny på vejen
kan du muligvis sende et navn eller adr. på ham i hobro? for har sloges med systemet igennem 5 år nu og er endelig kommet igennem til behandling hos en phykiater efter at jeg er flyttet komune så er villig til at køre.
jsk77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2010, 02:42   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsk77 Se meddelelser
kan du muligvis sende et navn eller adr. på ham i hobro? for har sloges med systemet igennem 5 år nu og er endelig kommet igennem til behandling hos en phykiater efter at jeg er flyttet komune så er villig til at køre.
Undskyld har først set dette nu.

Du finder ham her:

http://www.psykisklidelse.dk/

Det billigste (læs det gratis) du kan gøre er at gå til din egen læge og bede om en henvisning.

Fra min henvisning var sendt til jeg fik svar gik der ca. 14 dage, med 1½ måneds ventetid, på en møg tid, men det jo typisk *gg*, som jeg via siden bad om at få ændret, det blev tiden så til 14 dage senere, altså alt i alt 2 måneders ventetid.

Jeg kan ikke berette om ham, da min tid er i slutningen af næste måned, men min mor har hørt om ham (hun arbejder på Hobro sygehus *ss*) og har ikke hørt noget negativt, så jeg satser på han er ok.

Du kan også prøve at ringe til foreningen og forhøre dig, måske der er en tættere på dig med rimelig ventetid som de kan anbefale, det behøver du ikke være medlem for at gøre.

Sender en PM med link her til, for en sikkerheds skyld *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
Ung ADHD'er Mbp At søge førtidspension 16 29-11-2009 13:50
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension