K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 12:17   #1
Fru snegl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Lokation: Fredericia
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fru snegl er ny på vejen
Førtidspensionist og indblandet i ulykke

Hej.

Er ny her på siden. Men har brug for råd og støtte. Min familie og jeg var i en ulykke i lørdags, ikke vores skyld. Og vi er selvfølgelig chokeret og rystet. Jeg er så uheldig at kører bilen og sidder med hænderne på rattet og får et kraftigt ryk i nakken og i især højre arm. Kommer på sygehuset med mistanke om brud på nakken, som dog afkræftes efter nogle dage. Beskeden er et kraftigt piskesmæld med parase i højre arm.... Men men men, jeg er førtidspensionist og har været det i 10 år, efter en 2 rygoperationer. Jeg var indblandet i 2 trafikuheld i 1992 og i 1994 hvor jeg begge gange fik piskesmæld og menerstatning første gang på 8 procent og anden gang på 15 procent. Nu er jeg bange for at de ikke udbetale svie og smerte erstatning fordi jeg går hjemme og ikke er sygemeldt fra et job, og hvis jeg får men at de så siger det er fra sidste ulykke.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Håber på et hjælp
Fru Snegl
Fru snegl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 12:45   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej fru Snegl
Det er forskellige dækninger alt efter hvad du er dækket af men hvis du er uden skyld er det modpartens forsikringsselsskab, som er erstatningsansvarlig jf Erstatningsansvarsloven.

Svie og smerte har intet at gøre med hvilke gener og men du har i forvejen.
Det er en erstatning for de gener skaden har medført.
Er du syg på grund af skaden – det vil sige helt eller delvist sygemeldt og er undergivet en eller anden form for behandling - så kan du kræve svie- og smertegodtgørelse med kr. 185 pr. dag, du er syg 2014 takst.

Godtgørelse for varigt mén kompenserer, at du har ondt eller har en begrænset dagligdag på grund af følgerne af ulykken.

Der er ikke tale om et erstatningskrav, der dækker et tab, men en godtgørelse for et ikke-økonomisk tab. Det er en medicinsk vurdering.

Her kan og vil dine tidligere gener blive draget med ind, hvis skaden rammer samme område, der i forvejen har været en skade i.

Du skriver 8% og 15% i tilkendelse af varigt men.
Er det en forhøjelse fra 8 til 15 % eller er det 23 % i alt ?

Svie og smerte erstatning og erstatning for varigt men kan også komme på tale hvis du har en heltidsulykkesforsikring.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 12:56   #3
Fru snegl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Lokation: Fredericia
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fru snegl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej fru Snegl
Det er forskellige dækninger alt efter hvad du er dækket af men hvis du er uden skyld er det modpartens forsikringsselsskab, som er erstatningsansvarlig jf Erstatningsansvarsloven.

Svie og smerte har intet at gøre med hvilke gener og men du har i forvejen.
Det er en erstatning for de gener skaden har medført.
Er du syg på grund af skaden – det vil sige helt eller delvist sygemeldt og er undergivet en eller anden form for behandling - så kan du kræve svie- og smertegodtgørelse med kr. 185 pr. dag, du er syg 2014 takst.

Godtgørelse for varigt mén kompenserer, at du har ondt eller har en begrænset dagligdag på grund af følgerne af ulykken.

Der er ikke tale om et erstatningskrav, der dækker et tab, men en godtgørelse for et ikke-økonomisk tab. Det er en medicinsk vurdering.

Her kan og vil dine tidligere gener blive draget med ind, hvis skaden rammer samme område, der i forvejen har været en skade i.

Du skriver 8% og 15% i tilkendelse af varigt men.
Er det en forhøjelse fra 8 til 15 % eller er det 23 % i alt ?

Svie og smerte erstatning og erstatning for varigt men kan også komme på tale hvis du har en heltidsulykkesforsikring.
Hilsen lgkh62
Ja jeg har en heltidsulykkeforsikring. Vi var helt uden skyld modparten har taget hele skylden. Det var en Forhøjelse fra 8 til 15.
Jeg håber ikke der bliver men, har rigeligt at sloges med. Men er bekymret for især armen og summen inden i hovedet
Fru snegl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2015, 20:23   #4
Fru snegl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2014
Lokation: Fredericia
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fru snegl er ny på vejen
Forsikringssager HJÆLP

hej.

Er der nogen er har prøvet at skulle igennem speciellægeerklæringer efter et trafikuheld når man har skader i forvejen?? Jeg var i et uheld for 20 år siden fik 18 procent i men og 25 procent i erhvervsevnetab for piskesmæld, diskusprolaps i lænden og følger deraf, og derudover er jeg blevet førtidspensionist for 10 år siden. Nu er det 1 år siden hele min familie og jeg var indblandet i et uheld og jeg har en del gener stadig. De mener der var brud på en brysthvivl, 3 fingre sover, kronisk tinnitus og smerter i skulder. Jeg er virkelig bange for at skal igennem det forsikrings helvede som det helt sikkert bliver.
Håber nogen kan give mig nogle råd....
Anita
Fru snegl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2015, 13:09   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har ingen erfaring med ulykker, men kan forestille mig du skal igennem de samme ting, som du har skullet de andre gange du har været i en ulykke. Speciallæge erklæringer er vel en del af det. Forsikringsselskaberne (dit og modpartens) skal jo have dokumentation for at skaderne skyldes den aktuelle ulykke.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension