K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2009, 14:08   #1
Sandiebell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sandiebell er ny på vejen
Question Feriepenge - Revalidering

Hej!

Jeg er blevet godkendt til revalidering, og starter nu uddannelse 25aug. Men jeg har en del feriepenge optjent fra sidste år, da jeg var i arbejde.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan få feriepengen udbetalt før jeg starter uddannelse (jeg ønsker at bruge pengene på computer, bøger og hvad der ellers høre med til studiet - og altså ikke holde ferie)

Kan ikke finde nogle helt konkrete regler om det på nettet. Håber i Kan hjælpe.

På forhånd tak
Sandiebell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 16:50   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jamen, det lyder da spændende at du sådan skal i gang

Hm, om du kan få udbetalt feriepengene nu -men hvis jeg var dig ville jeg prøve at tale m dem som skal udbetale dem, altså selve (lønnings)kontoret, mon ikke de véd det?

Hm, har blot en lille notabene omkring dette m at bruge pengene evt på bøger mv:
Øh, jeg mener da helt bestemt at revalideringslovgivningen har muligheder for at yde dig denne hjælp, fx også hjælpemidler mm.

Kan ikke så meget om denne lov men der er sikkert andre herinde der kan den, så hæng på

Held og lykke m det hele
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 16:55   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Da jeg var på revalidering, var det i hvert fald sådan, at man kunne få hjælp til uddannelsesrelaterede udgifter, såsom bøger mv. Så det er da i hvert fald værd at tjekke ud.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 17:40   #4
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Jeg fik også bøger betalt da jeg var på revalidering.. Du skal også lige være OBS på at der hvis er nogle regler for hvor meget du må få udbetalt ud over din revalideringsydelse på et år... Tro dengang jeg var på revalidering ( hvis jeg husker rigtig ) var omkring 12.000 kr.. men det kan man også hurtig komme op på hvis du får dine feriepenge og evt skat tilbage næste år.. Måske værd at undersøge.. og måske der er nogen der ved noget mere om det.. :O)
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 21:59   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
revalidering/feriepenge

Hej Sandiebell

Da jeg var på revalidering, havde jeg også feriepenge fra tidligere arbejdsgiver.
Min sagbehandler sagde, at da faget jeg blev omskolet til ikke havde noget at gøre med mit tidligere fag. kunne jeg få feriepengene udbetalt kvit og frit.
( Gemte dem til jeg var færdiguddannet, og i nyt ansættelsesforhold, hvor jeg ikke havde optjent feriepenge ). Man optjener nemlig ikke feriepenge på revalidering.
Så prøv at kontakte din sagsbehandler og hør hendes mening, for så har du dit på det tørre,
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 23:27   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
https://www.borger.dk/Emner/arbejdeo...alidering.aspx

Her kan i læse om revalidering,
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 08:34   #7
Sandiebell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sandiebell er ny på vejen
Hey!

Tak for jeres svar

Ja det bliver super godt at komme i gang igen, har været sygemeldt et år nu.. Man bliver lidt bims :-)

jeg har læst en masse om det og prøvet at kontakte min fagforenings socialrådgivere, men alle har ferie selv min sagsbehandler

Jo jeg har fået at vide nogle af udgifterne bliver dækket, men skal have en større harddisk i min mac og andre lignende ting som jeg skal bruge på studiet, som i bund og grund ikke er SÅ nødvendigt.. Derudover, skal mit tidligere arbejde ikke tjene de penge hvis jeg ikke får den indbetalt ;-)

min søsters veninde læser til socialrådgiver og mener bestemt der er en lov, om netop dette og fordi feriepengene blev optjent før jeg blev sygemeldt, så har det ingen indflydelse på revaliderings ydelse.. Fik jeg belært i går

men jeg siger tusinde tak for jeres svar. Og er meget glad for at høre om erfaringer inden for jeres revaliderings periode!
Sandiebell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:24   #8
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Sandiebell

Jeg har en periode for 2 år siden været på revalideringsydelse. Det jeg kunne få dækket til mit studie var udgifter til bøger. Jeg tvivler på du kan få penge til større harddisk. Men du kan ikke få andet end nej ved at spørge :-)

Held og lykke med uddannelsen.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:33   #9
Sandiebell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sandiebell er ny på vejen
Det er et krav på uddannelsen at have bærbar, men jeg har nu ikke tænkt mig at søge om hjælp til det men det er lidt der feriepengene kommer ind i billedet, og bruge dem på sådanne ting, er jo ikke ligefrem blevet millionær af sygedagpengene :-p

men tak alligevel!
Sandiebell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 11:50   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Du kan søge kommunen om dækning af de nødvendige udgifter - det står også på din bevilling (hvis du har fået den). I mit tilfælde skulle skolen skrive under på, at det var absolut nødvendigt for deltagelse i uddannelsen... dvs. hvis skolen på nogen måde kan tilbyde dét du søger om (bøger, computer mv.) får du det IKKE dækket af kommunen...

Iøvrigt: Har du været i forrevalidering??

I mit tilfælde "glemte" kommunen at tilbyde mig dette og jeg står nu i den situation, at jeg er delvis sygemeldt - og har derfor søgt om forlængelse (ud over de 5 år jeg fik tilkendt). Dette er en KAMP uden lige (afslag ER anket)... Havde jeg fået de første 1½ år (VUC) på forrevalidering ville min situation være meget nemmere.............for så havde der været masser af tid at tage af fremover....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Revalidering og feriepenge 1987102Æl Alt det andet 1 11-04-2011 13:22
Feriepenge. Lenep Alt det andet 1 31-03-2009 13:45
Feriepenge år 08/09 fruensvilje Alt det andet 3 28-04-2008 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension