K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 14:37   #11
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hold da op. Der er tilsyneladende ikke en mirakelkur at blive opereret. Det var ellers det som læge på Rigshospitalet fik begge operationer til at lyde som. Han sagde at 70 procent oplevede en bedring, men at man skulle se på det tal med et gran salt, da der garanteret var noget som sagde de havde det værre end de havde, fordi de ikke gad arbejde. Det i sig selv er jo nok til at man kan blive nervøs for et postoperativt forløb.

Jeg har googlet modicforandringer (og alt muligt andet), og det er netop fordi skellet imellem kirurgernes og operanternes beskrivelser der gør min mand bange. Kirurgerne kalder risikoen for komplikationer ubetydelig, Men når år man spørger ind til de folk der har fået operation, er sandheden ofte en anden.
Og ja - man ved hvad man har, men ved ikke hvad man får. Og som skrevet før, så fungerer han nogenlunde herhjemme rygmæssigt, hvis han tager forholdsregler. Han er ikke smertefri, men smertetærskler bliver flyttet, og efterhånden bliver smerter et nulpunkt. Men det er jo også sådan, at han bedre kan håndtere at få smerter som følge af belastninger han selv vælger. F.eks er det mere ok at han har smerter efter en tur i svømmehallen, end efter at have været på job. Det ene er et positivt tilvalg, og det andet er noget han er tvunget til. Så kan man selvfølgeligt hævde, at det er forkælet, at man godt kan tage ud at svømme, men ikke "vil" bidrage til samfundet (det tror jeg der er mange uden for systemet der vil hævde), men vi lever ikke i et krighærget land uden velfærd. Vi lever i et demokrati, hvor det er vedtaget at man hjælper dem der har ondt, og at det er en menneskeret ikke at have smerter. Var det ikke tilfældet, så ville der jo stort set ikke være nogen der kunne komme på førtidspension, for med lidt trusler om vold osv, så ville selv en terminal kræftpatient godt kunne støvsuge i en eller andens hjem. Måske ville de få det værre, men ind til de faldt om af det, så ville der jo blive støvsuget.
Den form for tænkning vil jeg slet ikke tvinges ind i. Jeg bor i Danmark, og her har man (indtil videre) rettigheder.

Der er ikke iværksat nogen behandling for hans modicforandringer, og lægen fra rigshospitalet sagde at antibiotika var uden effekt. Hans egen læge ved ikke noget om noget, idet han henviser til speciallæger.
Gymnastik og træning øger hans smerter, men han svømmer for at bibevare en sund muskulatur i ryggen, selvom det umiddelbart giver smerter.
Han spiser både fiskeolie, ingefær og glocosamin, samt smertestillende af forskellig art.

I det hele taget har vi gjort det meste vi kan gøre uden om systemet, og føler at mulighederne er udtømte. Selv ting vi ikke nødvendigvis troede på. men vi taler om kiropraktor, fysioterapeut, psykoterapeut, diæstist, akupunktør, tankefeltterapeut, NLP, hypnose, personlig træner, yoga - tror der er mere, men det giver nok et billede. Derudover har han været til psykolog, men pengene rakte ikke til at han kunne gå der fast. Han har også haft en psykiater, men han havde 20 minutter for hver 45 dage, hvilket ikke havde effekt.
Så nu venter vi på tid hos en ny psykolog, med henvisning fra lægen, samt ny psykiater, men der er ventetid indtil august.
Problemet er også lidt, at min mand har en IK (eller IQ som nogen kalder det) på 145. Det er ikke nødvendigvis et tegn på at han er klog på alle områder. Men det faktum, kombineret med at han er vokset op i en familie bestående af psykologer, lærere og gestaltterapeuter gør, at sædvanlig kognitiv terapi har det med at prelle af på ham, da han hele tiden ved hvad behandleren vil gøre og sige, og dermed ikke føler sig hjulpet.

Men StonesTM - det er sørme gode nyheder at du har fået tilkendt en førtidspension, selvom du sagde nej til operation. Det er klar besked. Hvis/når det kommer til evt. kontakt med advokat, må jeg så skrive en personlig besked til dig, og høre lidt om dit sagsforløb? Når nu vores samarbejde med lægerne er så vanskeligt, så kunne det jo være du lå inde med noget dokumentation der havde relevans for vores sag. Måske oven i købet høre hvilke læger du har brugt, for så må han jo bare skifte sygesikringsgruppe, og så evt. få en aftale med dem. Dit navn ville naturligvis ikke blive nævnt i nogen sammenhæng. Det ville være en sindssygt stor hjælp, for det er lige præcis et parallelt forløb, med et positivt udkom jeg søger efter.

Sidst redigeret af Peter G; 03-07-2009 kl. 14:39.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 15:12   #12
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Peter du kontakter mig bare, skal med glæde vise dig mine sagsakter
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 19:28   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
Han spiser både fiskeolie, ingefær og glocosamin, samt smertestillende af forskellig art.
Nu er jeg ikke ude på at spille klog, jeg vil blot gerne dele ud af mine erfaringer, da jeg selv slås med rygproblemer.
M.h.t. fiskeolie skal man have 5 ml om dagen, hvis man vil håbe på en effekt, hvilket svarer til 10 kapsler af de små. Og så meget er der ikke ret mange der tager.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 22:45   #14
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
... tak for rådet. Han tager 15 kapsler om dagen, så det skulle jo række.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 22:51   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter G Se meddelelser
... tak for rådet. Han tager 15 kapsler om dagen, så det skulle jo række.
Øøøh ja, det sku' man vist mene.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 00:20   #16
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
For lige at lade jer vide hvad jeg fik at vide af lægen på rigshospitalet, det var at der var en chance for at lindre mine smerter, men der er også en uforholdsmæssig chance for yderligere komplikationer, såsom lammelser etc.

JEg fik at vide at chancen var 50-50 med begge dele, generelt kender jeg ikke nogen der er gået gennem en rygafstivende operation, hvor at det ligefrem har været en mirakel kur.

Kender desværre til flere dårlige resultater end gode..
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 10:09   #17
avminryg
Banned
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: sydjylland
Indlæg: 42
Styrke: 0
avminryg er ny på vejen
stivgørende gik ad H til

jeg fik en stivgørende i januar 2009,jeg havde fra første dag smerter
ned i højre ben fra knæ og ned i foden, de er ubeskrivelige stikkende,
kunne ikke tåle at have sokker på, bare en let berøring af dynen gav
smerter,sov max 2 timer af gangen, ved kontrol viste det sig at en
klods var skredet bagud, fik ny OP i maj hvor klods blev erstattet med
inplantat, jeg havde det derefter godt en uge, så begyndte det med
nervesmerter ud i højre fod igen, og har ikke ændret sig nævneværdigt
til nu, har også stikkende smerter i lænden, er meget træt og skal
ligge og hvile efter ca 2 timer, så går det godt et stykke tid,
får pt dolol og garbapentin som hjælper men man er jo skide skæv
det meste af dagen,ingen læger tør spå om fremtiden, kun min
egen læge sagde igår efter jeg blev ved med at spørge til fremtiden.
JA det kan gå hen og ende med førtidspension,hvis du ikke får
det bedre, det var ikke lige det jeg havde regnet med, efter at
have værer igennem sådan to store operationer, håbede jeg jo at
alt ville blive godt PS jeg fik lavet profilen ved sidste dagpenge møde
skal jeg ikke have en kopi af den?? kan det her virkelig ende med
en fp ???.
avminryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:36   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja jeg har så eksempler på begge dele, en fik sit liv tilbage og en anden havde intet ud af det, tværtimod.

Jeg tror at lige så mange eksperter der er, ja, lige så mange forskellige udgaver vil der være.

Insisterede selv på at få en konkret svar på om det i mit tilfælde kunne hjælpe, vil sige det sådan at jeg satte ham stolen for døren og tvunget til det, var hans svar at det ingen længerevarende positiv effekt havde, hmmm....(vil da lige tilføje at jeg også fik ftp skønt jeg ikke blev opereret)

Som sagt, det er indtil videre et frit land vi lever i så jeg kan godt forstå at du/i leder m lys og lygte efter et brugbart svar.
Kan det hjælpe dig/jer hvis jeg fortæller at den positive historie var efter en henvisning til en rhematolog på Køge Sygehus der gjorde at vedkommende fik lavet en ny ryg? -med super resultat.

Kan godt genkende den m hvad man godt véd hvad de "kloge hoveder" vil spørge og svare, der skal man virkelig være "heldig" at finde én som kan være ens medspiller på den gode-ofte overraskende-måde.
Har rigtig gode erfaringer m Næstved Psykiatri men som sagt, der er laaaaang ventetid, øv.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-07-2009 kl. 11:40.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 11:56   #19
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej.

Fik stivgørende operation i oktober 2006 på hørsholm sygehus.
Operetionen har hjulpet lidt, men ikke det som jeg havde regnet med, tager i perioder en del smertestillende for at holde dagen, natten ud. Hvis jeg havde vidst, resultatet ikke var bedre end det, havde jeg ikke fået lavet denne.
Gik efterfølgende til genoptræning, men lige meget hjalp det.
Men kender til flere som har haft gavn af operationen, og er på arbejdsmarked den dag i dag.
Så man kan satse, håbe det bedste Men frygte dt værste
Så valget står mellen pest eller kolera desværre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 12:14   #20
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand fik sat en disprotese ind for 1,5 måned siden og dermed er det nederste af lænden stift, resultatet er endnu ikke til at regne med, men nu er smerterne så blevet rigtig slemme i benene, til trods for at han får alle mulige smertestillende piller.
Der var i hans tilfælde ikke andet valg, da han havde rigtig mange smerter inden operationen, og de var bange for at ryggen skred yderligere.

Er der nogen af jer der har fået en førtidspension efter en stivgørende operation ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ? puttenu Alt det andet 3 02-02-2012 23:34
Stabiliserende rygoperation johlu Alt det andet 9 26-09-2010 11:33
erfaring søges - stivgørende op vivims Alt det andet 4 25-12-2009 13:25
Stivgørende rygoperation? Camille Dit og Dat 14 29-09-2009 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension