K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2015, 18:09   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Hvorfår får hun ikke supplernde støtte for at matche kontanthjælp niveu?
Ledige på dagpenge får væsentlig mindre end kontanthælp samlet
Du skal nok hellere spørge, hvorfor arbejder hun ikke bare 37 timer og får pengene fra jobbet?

Dagpengesatsen for HK er på 17.918 kr om måneden for 37 timer.

http://www.hk.dk/akasse/emner/dagpengesatser

Hvis du ikke har børn, kan du få 10.849 kr. om måneden i kontanthjælp (2015). Hvis du har børn, som du forsøger, kan du få 14.416 kr. om måneden (2015)

Pointen med velfærdssamfundet er vel, at selvom mor og/eller far havner på kontanthjælp, så rammes børnene ikke af fattigdom. At komme på kontanthjælp er jo et vink med en vognstang om, at der er noget galt......enten sygdom, sociale problemstillinger eller sociale begivenheder, der gør der ikke er en anden udvej.

Dog er jeg af den mening, at en enlig (ikke forsørger) på kontanthjælp ligger på grænsen til fattigdom.

Og generelt synes jeg debatten om kontanthjælpsmodtagerne tager en forkert drejning, der kun synes at kæle for den indre svinehund.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 23:06   #12
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
En del af børn rammes alligevel af fattigdom.
Ikke alle kh modtager familie er ikke ansvarbevidst. Jeg plejede at være købmand. Jeg har set, nogle forældre bruger børne penge og tilkskud for at øge deres tobak og alkohol forbrug.
Jeg vidste ikke før, at man får så meget i kontanthjælp.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 23:29   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes ikke det er meget kontanthjælpsmodtagerne får. Når skatten er betalt, er der ikke meget at rutte med.

Du kan stadig ikke blande børnepenge og tilskud ind i debatten - det er stadig penge dem der arbejder også kan få...

Du skal kun kigge på kontanthjælpssatsen. Glem alt det andet.

Ville nødigt have folk skulle ned på så lave ydelser man fx ser hos nogle brøkpensionister....det ville da være en katastrofe.

Uanset hvor fattige de vil gøre folk, kommer de jo ikke ud og arbejde, for så kommer der endnu flere problemer indover som følge af fattigdommen, som trækker dem endnu længere væk fra arbejdsmarked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2015, 23:51   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Rådighedsbeløb af kh modtage børne famile er større end famile med lav løn, dagpenge.
Jeg har af nyesggerihed undersøgt emnet i nettet.
Min nabo med 2 børn får ca. 20.000 udbetalt. Hendes købskraft er meget højere end min.
Jeg vil stemme helt sikkert for Venstre
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 03:15   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har godt nok svært ved at se logikken..

Man bør forstå....i det mindste....at de fleste af de tilskud kontanthjælps modtagere får....ja dem får folk med en lav løn også....også folk på dagpenge....osv osv...

Man får et forkert regnestykke når man hos kontanthjælps modtageren medregner alle disse tilskud.....og samtidig lader man være med at regne dem med når det kommer til folk med en lav løn i arbejde...

Enten skal man regne de tilskud med hos begge grupper eller også helt undlade det ved begge grupper...

Det ønsker man næppe at gøre....da det vil vise noget helt andet end det man ønsker at vise...når man nu er ude på at stikke sine fede fingre i lommen på dem som har mindst her i samfundet...

Men pengene til skattelettelser til dem som har mest her i samfundet....ja de skal jo komme et sted fra og hvorfor så ikke fra de fattigeste i samfundet..

At man ønsker at stemme på venstre....alene pga misundelse....ja det siger en hel del...specielt når man samtidig ved at de ønsker at tage en masse penge fra dem som har mindst her i samfundet for at give dem til de rigeste her i samfundet..

Personligt vil jeg ikke blive berørt at Venstres politik.....men jeg kunne aldrig drømme om at stemme på dem....alene på mine medmenneskers vegne...og her snakker vi om dem der har mindst her i samfundet...

Hører man til denne gruppe....ja så fatter jeg virkelig ikke at man med sin stemme....ønsker at lade de fattigste betale yderligt for skattelettelser til de rigeste...

Man skal lede længe efter logikken..

Det står selvfølgelig en helt frit for om man virkelig ønsker at få ramt en masse mennesker som er så uheldige at være syge eller arbejdsløse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 08:26   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, man kan ikke sammenligne en enlig kontanthjælpesmodtager med børn, med en der arbejder, UDEN børn, når man medregner alle tillægsydelser!

En kontanthjælp, for de OVER 30år, er på ca.10.500kr, FØR skat.
En kontanthjælp, for de UNDER 30år, er på ca. 6.700kr FØR skat.

En fuldtidsstilling, lavtløn, uanset alder, og antal børn eller ej; ca. 22.000kr, FØR skat!

Hertil kommer div. tillægsydelser, som børnepenge oa., som lavt og højtlønnede også får!

Hertil kan både lavtlønnede og kontanthjælpsmodtagere, søge boligstøtte.

Er man syg/handicappede, kan man også søge tillægsydelser, som IKKE har noget med indkomst at gøre, men alene sygdom/handicap!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 09:41   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Som kasse assistent i Supermarked kan du ikke få mere end 120 kr/time eller 19.000 Kr/måned. Fleste kh modtager har børn og de får ca. 14.600 og de betaler ikke AM bidrag.
Foreskel af løn udbetalt er ca. 1700 Kr./md. Prøv her https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69844
Med hensyn til andre tilskud, kh får meget mere end lavt løn modtager. Lad os antager en kh modtager og en med 19.000 Kr/md løn har samme forhold. Så får kh modtager 1500 kr mere i boligsikring end lavn løn m. I kan selv regner ud. Løn m får midre tilskud for børne plads i ins. Jeg kender tallene ikke alene fra nettet også fra folk jeg kender. Kh modtager har det meget bedre end dagpenge m, lavt løn osv
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 12:22   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Rådighedsbeløb af kh modtage børne famile er større end famile med lav løn, dagpenge.
Jeg har af nyesggerihed undersøgt emnet i nettet.
Min nabo med 2 børn får ca. 20.000 udbetalt. Hendes købskraft er meget højere end min.
Jeg vil stemme helt sikkert for Venstre
Har du også 2 børn Abdul?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 14:08   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Rådighedsbeløb af kh modtage børne famile er større end famile med lav løn, dagpenge.
Jeg har af nyesggerihed undersøgt emnet i nettet.
Min nabo med 2 børn får ca. 20.000 udbetalt. Hendes købskraft er meget højere end min.
Jeg vil stemme helt sikkert for Venstre
Tror du da - seriøst - din købekraft fremadrettet vil blive højere hvis du stemmer Venstre?

Hvordan kan andres ulykke mon gavne dig?

De penge Venstre vil tage fra kontanthjælpsmodtagerne, vil udelukkende gå til de rigeste i samfundet, og der kan jeg forstå du ikke befinder dig. Så hvorfor dog stemme på noget eller nogen der vil skade de svageste, når man ikke engang selv får noget ud af det....andet end at kunne sparke nedad, blot fordi man kan.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 17:45   #20
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror du da - seriøst - din købekraft fremadrettet vil blive højere hvis du stemmer Venstre?

Hvordan kan andres ulykke mon gavne dig?

De penge Venstre vil tage fra kontanthjælpsmodtagerne, vil udelukkende gå til de rigeste i samfundet, og der kan jeg forstå du ikke befinder dig. Så hvorfor dog stemme på noget eller nogen der vil skade de svageste, når man ikke engang selv får noget ud af det....andet end at kunne sparke nedad, blot fordi man kan.

Godt skrevet Helene
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension