K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2015, 10:10   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Kan man søge hjælp til grov rengøring?

Er der mulighed for at be om hjælp til gulvvask hvis man har dårlig ryg hvilke kriterier skal være opfyldt.

Min datter har hjulpet mig meget indtil nu med det"grove rengøring" men hun skal flytte hjemmefra inden længe.

Min mand hjælper til så meget han kan men har lange arbejdsdage.

Er der mon noget hjælp man kan søge eller be om tilskud til?

På forhånd tak.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 10:16   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg arbejdede i hjemmeplejen oplevede jeg at der godt kunne bevilliges hjælp til rengøring pga dårlig ryg, men ikke hvis der var en rask ægtefælle i hjemmet, uanset hvor lang arbejdsdag vedkommende har.

Men prøv at ringe til kommunens visatator og få en snak, for det er forskelligt fra kommune til kommune
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 10:35   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Lad være med at ringe...

Skriv en mail og spørg, så får du et skriftligt svar som du evt kan klage over...

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:02   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg søgte engang efter mine operationer .
Jeg havde en mindre søn og en mand der arbejde 50 timer som selvstændig- plus kontor arbejde mv

Men fik afslag fordi vi var 2...altså jeg havde en partner ..så måtte han gøre det om natten pg i weekender var svaret

De ydede ikke hjælp til folk der havde en sund og rask partner ..skidt med om familie så faldt fra hinanden eller han fik stress .

Men jeg ville da prøve uanset og så anke . Andet er der ikke at gøre

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 11:31   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Jeg har hjemmehjælp til støvsugning og gulvvask, og har haft det i flere år.
Problemet med ryggen er end ikke mit hovedproblem, og det er heller ikke årsagen til at jeg har fået pension.

Jeg kontaktede visitationen i kommunen, de kom ud og så om den måde jeg udførte opgaverne på kunne optimeres, det kunne de ikke, og et par dage senere var hjælpen sæt i værk.

Jeg er orienteret om at jeg efter selvvalgsordning kan vælge kommunen, et privat firma eller en privat person til at udføre opgaven.
Jeg har 30 minutter hver anden uge.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 17:10   #6
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
så længe du har en rask partner i hjemmet er det ikke kommunens opgave og du vil altid få et nej så kan ikke se hvorfor du skal spilde deres tid med det, den kan de sagtens bruge bedre andet sted.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 18:07   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, den går aldrig igennem med en rask samboende på matriklen. Og der kommer heller ikke noget ud af at klage, MED MINDRE, den arbejdende arbejder i udlandet i længere perioder......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 18:17   #8
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Jeg synes man skal søge alligevel, det er aldrig forkert at kommunen faktisk ved og anerkender et handicap, også selvom man måske ikke får bevilliget det man søger i denne omgang.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 20:25   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Det var præcis årsag til mit afslag . Rask partner i hjemmet ..og vi kom også igennem det ..men nej sjovt var det da ikke .


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2015, 20:51   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
da min mor var dødene fik de også afslag selv om min far både havde arbejde og plejeopgaver i hjemmet.

til sidst fik de tilbudt hjælp 45 min hver 3 uge med en egen betaling på 150 pr gang, så fik de en sort
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension