K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2006, 23:38   #11
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hejsa zuza
altid rart at komme ud med følelser og meninger ......... og ja alle vi der sidder herinde er vel mere eller mindre enige om at meget halter i systemet ......
Så ja "EN OMMER"

kNUS bORROE
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 01:51   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: en OMMER

ALLE politikere ved - eller burde vide - hvordan forholdene på det sociale område er.:

Det er nedslående læsning, men tåler at blive læst igen og igen.
Der er IKKE sket meget på området i praksis, kun lovmæssigt.

http://home13.inet.tele.dk/fpens/sub...encenummer.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 10:15   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hvor er det sandt alt hvad der står i den artikel og at vi så ikke længere skriver 2002 men 2006 gør det vel nærmere mere sørgeligt fordi at de af os der befinder os i systemet oplever at INTET af det er blevet bedre, men mange gange værre….

Socialrådgiver Hanne Reintoft skriver
Hanne Reintoft hyldede de foreninger, der gør et seriøst arbejde for at fremme retssikkerheden på det sociale område. "Desværre er der brug for det".
Hanne Reintoft konstaterede, at Danmark er det land i Europa, hvor flest mænd og kvinder er i arbejde. Det er en tid hvor arbejdsmarkedet stiller store krav til den enkelte. Det fører selvfølgelig med sig, at der er en stadig større del af arbejdsstyrken, der ikke kan være med. Derfor er det rummelige arbejdsmarked en drøm, en illusion. Arbejdsmarkedet har aldrig været så u-rummeligt, som det er nu.
Hanne Reintoft angreb refusionsprocenten ved førtidspension, som i 1998 blev reduceret fra 50 til 35 %. Dermed skal kommunen nu betale 65% af en førtidspension. Det er simpelt hen en styringsmekanisme, der skal bevirke, at kommunerne tildeler så få førtidspensioner som overhovedet muligt.
Pensionslovens § 20 a foreskriver, at klienten skal revalideres, før der kan tages stilling til en eventuel visitering til førtidspension. I virkelighedens verden revalideres der ikke i de fleste sager - der aktiveres. Det eneste det fører til er at klienten "gemmes" i systemet, og det er en nederlagsfabrik.
Hanne Reintoft angreb den manipulation, som det offentlige foretager i mange sager. Det er efterhånden normalt, at en klient får stoppet sine sygedagpenge med den begrundelse, at "yderligere revalidering er udsigtsløs". Den samme klient får samtidig at vide, at der ikke kan visiteres til førtidspension eller flexjob, da alle revalideringsmuligheder ikke er udtømte. Det sker i mange sager og i mange kommuner. Det er uvederhæftigt.
Med baggrund i flere sager konstaterede Hanne Reintoft, at der også mangler retssikkerhed på flex-jobområdet. Det er nødvendigt at de aftalte skånehensyn nedskrives.
Det er som om, at i sociale sager kommer tvivlen altid klienten til skade.
Hanne Reintoft afsluttede med at sige, at der mangler et etisk råd på det sociale område.


Kors hvor har hun ret og kors hvor er det rigtig at vi mangler et etisk råd på det socialeområde hvor man vader på mennekser der i forvejen ligger meget langt ned, og her tænker jeg ikke kun fleksjobber og førtidspensionister men også på de stakkels kontanthjælpsmodtagere der år efter år bliver angrebet på deres levebrød og deres psyke på en gang, folk der i 4-5 år fløjter rundt i systemet og ikke ved hvor de skal vende sig hen, man kan ikke få oplyst sine rettigheder, og kender man dem selv så overholdes de ikke, medmindre man kender en journalist der kan få lidt medie opmærksomhed omkring ens sag.
Hvor man gang på gang oplever at folk i virkeligheden er syge, men som alligevel rammes af loftet 300 timers reglen og hvad der eller er rundt omkring.
Fleksjobber der søger §17 i ren og skær desperation for at få gjort noget ved deres sag, og hvor kommuner bare ignorere ansøgningerne
Mennesker som søger en §84 som vi alle sammen med de logsike briller på kan SE er noget der skal bevilliges men som alligevel får afslag, det er russisk rulette med dit liv som indsats hvilke kommune du bor i hvis du er syg, i den ene kommune er det oplagt at du får §84 men i den anden kommune griner de på det nærmeste af dig når du søger.

Der står også

Endelig kom Sv. Aa. Helsinghoff ind på de mange sager, hvor klienten havner i det "forsørgelsesmæssige sorte hul". Det er de sager, hvor kommunen stopper sygedagpengene under henvisning til, at yderligere revalidering er udsigtsløs, samtidig med at samme kommune afviser at visitere til førtidspension under henvisning til, at alle revalideringsmuligheder ikke er udtømte. Sv. Aa. Helsinghoff angreb, at det overhovedet er muligt på denne måde at fratage klienten enhver mulighed for forsørgelse.
Hvis der skal være retssikkerhed på dette område, skal en periode med sygedagpenge ende på én af følgende tre måder:
• Klienten bliver rask og kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
• Der visiteres til flexjob
• Der visiteres til førtidspension.
Som det er i dag ender en periode med sygedagpenge ofte med, at klienten enten henvises til kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.


Ja det sorte hul kender jeg ALT for godt det var lige nøjagtigt det hul jeg faldt ned i (og det fald var hårdt og splittede hele familien ad)
Jeg vil påstå at jeg er et af de ressourcestærke mennesker og min autoritets tro er lig 0 men bare tanken om at gå i gang med en sag mod systemet kan få mig til at gå i bak.. jeg har skrevet om min oplevelse med systemet før her på siden og jeg ved at hver gang tænker jeg NU gør jeg sq noget ved det (jeg har endda mødt en advokat der har tilbudt mig at kigge på min sag) men hver gang jeg tænker NU skal det være, så bakker jeg ud igen.
Jeg er bange for ikke at magte det psykisk jeg kan overhovedet ikke overskue det og alle de papir jeg skal have fat i og gennemlæst og min tillid til systemet er lig 0 så tanken om hvad kan der komme ud af det andet end besvær, ja den er der også..
Jeg ved at min sag er behandlet forkert, og har da også hørt fra adskillige at hvis jeg vinder har jeg krav på en klækkelig erstatning,(som ville kunne redde mig ud af den økonomi der følger med flere år på kontanthjælp) men nu har jeg den tro at ikke mange vinder over systemet og min sag forløber sig over 3 kommuner.
Hvis jeg er en af de ressourcestærke så må jeg med gru tænke på hvordan de ikke så ressourcestærke har det, og dem som er angste for systemet (det system der skulle være vores sikkerhedsnet )

Så helt klart er det, et etisk råd med kompetente mennesker repræsenteret af socialrådgiver advokater og borger som selv er i de repræsentative grupper (dagpenge , fleks, førtidspension og kontanthjælp) var en ting som ville komme rigtig godt til nytte i danmark.
Danmark som har udviklet sig til et land hvor man kun er noget i kraft af sit arbejde, og sin indtægt.
Hvor man kun er til besvær hvis man er så uheldig at blive syg og hvor man bliver mistænkelig gjort og trådt på , et land hvor dem med det dårligste helbred , det dårligste netværk og det dårligste selvværd altså de mennesker der har allermest brug for systemet er dem der bliver allermest forhånet mistænkeliggjort og dårligt behandlet …

Hmm man får lyst til at sige den berømte frase … LORTE LAND
  Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 12:38   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hej Hejdien.....jeg tager dine spørgsmål med i min skrivelse til Thomas Adelskov, også det med at man kan risikere, ved en flytning og når man er på ledighedsydelse, at en ny kommune kan træffe en helt anden afgørelse, og dermed måske bare raskmelder folk, med den begrundelse at den første kommune ikke har lavet sit arbejde ordentligt......jeg troede at den nye lov netop var for at sikre en ensartet sagsbehandling og så burde man mene at en afgørelse truffet i en kommune også ville være god nok i en anden kommune, det er fuldstændig vanvittig at du gerne må bibeholde dit fleksjob ved flytning men ikke din visitation.
Jeg tror personligt også, at man er nået dertil hvor man næsten ikke kan "opsuge" flere, meget dårlige fleksjobbere på arbejdsmarkedet, og at vi derfor kommer til at se rigtig mange revurderingssager i den nærmeste tid fremover.....jeg er meget spændt på min egen sag, men foreløbig har jeg intet hørt fra min sagsbehandler, nu er det over en måned siden at min jobkonsulent har sendt min sag tilbage, men "de" har vel travlt med kommunesammenlægninger.
Det kunne også være rart at se de forskellige udregninger kommunerne laver eller går efter når de skal træffe en afgørelse i en sag....det kan godt være en pension som udgangspunkt er dyrt for kommunen....men i mit eget tilfælde vil det være billigere end ledighedsydelse, rigtig mange visiterede er gift og vil få fra en privat pensionsordning .......mig bekendt vil det trække fra i udbetalingen fra den offentelige pensionsudbetaling.
Det er bare så sørgeligt det der sker med pensionsloven af i dag, meningen var jo at man ikke bare skulle bevilge pension til folk hvis de havde en arbejdsevne intakt, et fint udgangspunkt for enhver sagsbehandling af syge borgere...men vi er på en eller anden måde havnet i den anden grøft.....jeg har også tit spurgt mig selv hvordan folk uden de ressourcer du har, egentligt klarer deres hverdag......ikke nok med at de er syge, men de er også oppe mod et system......som på mange måder mistænkeliggør folk.....ved at vi gang på gang SKAL bevise at vi er syge og at det vi fejler er varigt.
Jeg var meget begejstret i starten af mit forløb, ved udsigten til at jeg kunne forblive på arbejdsmarket i et fleksjob....men i dag ligger min begejstring på et meget lille sted, fordi jeg oplever at visiterede i mange tilfælde bliver behandlet som en slags arbejdsslaver......klart at de gør......når en arbejdsgiver kan få gratis arbejdskraft i 3 mdr....ud med den ene "slave".....og ind med den næste, her i min kommune var der pludselig FØR sommerferien en masse praktikpladser til visiterede der venter på fleksjob......men ikke en eneste blev ansat efter praktikperioden, men der havde alle fastansatte jo også fået afviklet deres ferie, så er det svært at holde gejsten oppe næste gang man skal ud i praktik. Nå....jeg kunne blive ved med at skrive, men i kender det jo selv alt for godt.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 13:09   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: RE: brev til Socialdemokratiet

Hej Ingrid.

Jeg er næsten 100% sikker på, at politikerne ved, hvordan det står til på fleksområdet. De HAR jo lige gennemgået lovgivningen igen, igen.

Hvis Thomas Adelskov kan få kommunerne til at følge lovgivningen, ville det være fint.

Jeg synes, at lovgivningen er så detaljeret, så den trænger til at blive totalt skrottet.

Det er en teoretisk lovgivning, som IKKE bliver brugt i praksis.

Jeg tror desværre ikke, det bliver bedre fremover.
Hvad sker der, når vi kommer i nedgangstid igen?

Det kan IKKE være meningen, at BORGEREN skal sidde og hive sig i håret og blive mere syg. Vi har betalt skat til, at ANDRE skal hjælpe os, og at disse ANDRE skal FØLGE LOVEN.

Der er blevet valgt nogle mennesker ind på "Borgen", som "siger", at alle kan komme i arbejde. Hvorfor er vi så ikke det?

Jeg vil IKKE lave det her for politisk, men håbe på, at der kommer nogle politikere ved magten, som kan sørge for, at folk får den hjælp, der er nødvendig... i praksis og ikke bare "på papiret".

K.h.
zuza
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 16:14   #16
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hej Zuza....vi er bestemt IKKE uenige, også jeg ville syntes det var dejligt om kommunerne i ALLE tilfælde vil følge lovgivningen......problemet er bare som jeg ser det....at lovgivningen på pensions og fleksjobområdet slet ikke er detaljeret nok....efter min mening er det en masse "gummiparagraffer" som kan bøjes i det uendelige, og det tror jeg ikke på var meningen....det lyder fint i mine ører at det er arbejdsevnen der tæller i pensionsystemet....jeg har aldrig troet på at meningen var, at alvorligt syge og nedslidte borgere skulle ydmyges på den måde vi ser i systemet i dag.....f.eks var jeg IKKE blevet visiteret, hvis ikke jeg kunne BEVISE at jeg var i stand til at arbejde 20 timer om ugen....kunne jeg ikke det....så ville man sige at, fordi det var min ryg og fibromyalgi jeg fejlede så var behandligsmulighederne IKKE udtømt.....når man har dårlig ryg så vil systemet altid kunne påstå at massiv træning vil hjælpe, problemet er så.....i mit tilfælde... at massiv rygtræning vil forværre min fibromyalgi og det vil aldrig kunne rettes op igen....jeg blev da noget forbløffet over at jeg skulle bevise 20 timers arbejde om ugen for at blive visiteret, og det selv om REVA klart havde anbefalet fleksjob på højst 15 timer om ugen med en masse skånehensyn....jeg skulle i en ultrakort arbejdsprøvning på 3 uger for at bevise de 20 timer og kontaktede en tidligere arbejdsplads hvor jeg havde haft en kanonchef og kollegaer, og sagde som det var.....at jeg havnede fra sygedagpenge på kontanthjælp hvis ikke jeg var i stand til 20 timers arbejde ugentligt, jeg vidste at på den arbejdsplads ville jeg måske kunne magte det, også ved hjælp af ekstra smertestillende, sandt at sige så var det bestemt ikke 20 timers arbejde jeg lavede.....men jeg var der 20 timer og det tilfredstillede kommunen og jeg blev visiteret.
Det er jo tåbeligt at systemet kan forlange det af folk......jeg vidste og kommunen vidste, at jeg på en måde "snød"....men hvad skulle jeg ellers have gjort....de fik jo også problemer bagefter med at finde det rette job til mig.
Jeg tror ikke på at arbejdsgivere er specielt interesseret i at have syge og nedslidte der kun er i stand til at arbejde 12-15 timer med mange skånehensyn, det skulle da lige være dem som har særlige forudsætninger eller en speciel viden inden for et snævert område....jeg har ihvertilfælde ikke oplevet den store begejstring over en middelalderende og nedslidt ufaglært kvindes arbejdskraft.
Jeg er overbevist om at masser af politikkere godt ved at noget halter i det her system, og jeg tror også på at det med tiden bliver anderledes....måske den dag alle sagsbehandlere har fået nyt job, for jeg kan heller ikke forestille mig, at sagsbehandlere syntes det er fedt at arbejde i et system, hvor der er langt fra fra den gode hensigt i lovgivningen, til den virkelighed de støder på hver eneste dag....indtil da må vi der i systemet blive ved med at prøve på at påvirke og gøre opmærksom på skævhederne....også sagsbehandlerne ser ud til nu, at også de prøver på at gøre opmærksom på DERES urimelige arbejdsforhold og at der er for langt fra BORGEN og til deres skriveborde.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2006, 16:44   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hej Ingrid.

Jeg græder mere og mere indvendig, jo flere historier jeg læser.

Står der nogen steder, at man SKAL klare 20 timer? Næppe.

Folk bliver jo MERE syge af den sagsbehandling. Fysisk og psykisk.
For ikke at tale om de sociale "omkostninger".

Folk må bare klage, HVER gang der kommer en afgørelse.
(Sikke et bureaukrati.)

Den OVERORDNEDE lov i det hele er at hjælpe folk hurtigst muligt.
Det er så den, man bør klage over. Ellers "drukner" man i alle mulige underparagraffer, som INGEN - sagsbehandlere eller borgere - har en chance for at gennemskue.

Altså: En klage over, at man har været sygemeldt siden x.x., og stadig IKKE er på arbejdsmarkedet/selvforsørgende.

Ja, man kan jo undre sig over, hvis en idealistisk socialrådgiver kan holde til det uden at bukke under.

K.h.
zuza
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2006, 12:34   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: brev til Socialdemokratiet.

Citat:
Ingrid skrev:
Hej Stella.....jeg fortolker det svar som om, at når man skal revurderes er det for at se om man stadigvæk står til rådighed for et fleksjob, eller om der er tale om at man i mellemtiden er blevet dårligere, og dermed så dårlig at man skal have pension....jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at en revurdering ender med at kommunen f.eks raskmelder en eller vil mene at behandlingsmulighederne ikke er udtømt......det ville stride mod den første visitation til fleksjob.
Jeg tror jeg vil skrive til Thomas Adelskov og spørge direkte, for jeg er i den situation at jeg også skal revurderes....jeg var EFTER min visitation til fleks udsat for en påkørsel med et alvorligt piskesmældstraume til følge....alt det skete midt i en praktik til et fleksjob, som jeg måtte opgive....kun p.g.a af piskesmældstraumet....da jeg dermed er blevet klart dårligere regner jeg bestemt med at jeg skal i en ny arbejdsprøvning......netop for at se om jeg kan klare et fleksjob, kan jeg ikke det....så er pension vel den eneste afgørelse de kan træffe......så jeg håber og tror på at en revurdering er enten fortsat visitation eller pension, ellers kan jeg ikke se meningen med en revurdering.

Mvh Ingrid.
hej Ingrid
jeg ville være glad for at læse hans svar ...og jeg er da enig med dig i din fortolkning men jeg forstår stadig ikke hvorfor jeg skal re vurderes allerede efter 13 mdr...jeg kunne jo ha nået at finde et fleksjob inden for de 18 mdr. som der står i reglerne men JSV har vurderet at jeg skal re vurderes nu.Men som Heiden sagde er det de nye regler der gælder selvom jeg er i den gamle ordning..?
jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan din vurdering forløber ..vi kan dele vores erfaringer her hvis du gerne vil.
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2006, 13:52   #19
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: brev til Socialdemokratiet.

Hej Stella....jeg vil meget gerne dele mine erfaringer med dig, på mange måder tror jeg vores sager ligner hinanden, jeg har ikke engang været visiteret et år endnu, men har dog prøvet at være i virksomhedspraktik, hvor jeg også ville have fået jobbet, HVIS altså ikke det var fordi jeg blev påkørt bagfra og fik et alvorligt piskesmældstraume oveni alt det andet jeg har, jeg prøvede alligevel med b.la en fridag midt i ugen men det gik så dårligt at jobkonsulenten stoppede praktikken, men da der ikke kunne findes et job til mig, valgte jobkonsulenten at sende min sag tilbage til sagsbehandleren, hvor den ligger nu.
Måske din sag er sendt tilbage fordi det også har været svært at finde et fleksjob til dig, såvidt jeg har forstået det på min jobkonsulent, så er det deres afgørelse hvornår de mener en sag skal revurderes, endnu en gummiparagraf, hvor ens egen mening ikke tæller.
Jeg mener bestemt at vi først kommer i den nye ordning når vores sager ER revurderet....for mit vedkommende er jeg sådan set ligeglad, fordi det er umuligt at skaffe et passende job til mig, jeg mener at alle sager hvor folk er på ledighedsydelse skal revurderes alligevel inden d.1-7-07....så det var alligevel et spørgsmål om tid.
Jeg frygter ikke en ny arbejdsprøvning, men jeg har det lige som dig....du har på en meget fin måde skrevet et andet indlæg om hvor ondt det kan være, for voksne mennesker der har arbejdet på fuld tid i mange år, og pludselig befinder sig i en situation hvor alle andre end lige en selv, skal træffe en afgørelse som har så stor betydning for vores liv....en oplevelse jeg havde i mit forløb, var at kommunen selv stoppede mit forløb på Reva, efter en praktik på et kontor, som forløb meget dårligt....og sendte mig på et kursus ala......lær at søge et job...hm....jeg har også kun haft uafbrudt arbejde siden 69 og frem til jeg blev syg i 04...det var lidt af en oplevelse kan jeg roligt sige, jeg fik en konsulent der, som skulle vurdere mig, og regnede med som minimum, at han ligesom var uddannet til det at vurdere syge mennesker......hans udtalelser vægter stærkt i min lille kommune...jeg blev noget forbløffet over at høre at han var uddannet skrivemaskinereparatør, men da man jo ikke har haft skrivemaskiner i flere år havde han arbejdet proffesionelt med sine specielle evner....han drev simpelthen ånder ud af folks huse.....du kan tro at jeg tænkte mit, og jeg besluttede bare at lade mig føre med strømmen, og så selv prøve at sætte mig ind i love og regler på området, efter det kursus var det, at det blev besluttet, at hvis jeg kunne bevise 20 timer, så blev jeg visiteret.....jeg tror nu at min kommune har en skjult dagsorden med 20 timer....alle de papirere de har fra Reva og fra kurset og fra den smertelæge de selv sendte mig til siger alle mellem 12-15 timers arbejde.
Jeg indrømmer ligeud at jeg går efter pension.....med den piskesmældskade oveni kan jeg slet ikke overskue så meget som at tænke på et job....reglerne hænger jo ikke sammen, ved piskesmældsskader skal der gå mindst et år før man kan tale om varige følger og en arbejdsprøvning nu vil ikke give mening.
Jeg tror at jeg ender med en ny arbejdsprøvning fordi jeg har været ude for den ulykke efter min visitation......mine vilkår er jo ændret.....til gengæld tror jeg at med alle de revurderingssager der vil komme inden d.1-7-07, så vil langt de fleste vel kunne afgøres med at sagsbehandleren stadigvæk vil vurdere at man står til rådighed for et fleksjob......og kun sende dem ud i fornyet arbejdsprøvning som klart har fået det værre......skal alle på fleksjobventelisten ud i arbejdsprøvning, kunne jeg forestille mig at systemet ville kollapse.....der kommer jo også nye syge til hele tiden, som også skal afklares......vi får se hvordan det kommer til at gå.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2006, 16:01   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: brev til Socialdemokratiet.

Citat:
Ingrid skrev:
Hej Stella....jeg vil meget gerne dele mine erfaringer med dig, på mange måder tror jeg vores sager ligner hinanden, jeg har ikke engang været visiteret et år endnu, men har dog prøvet at være i virksomhedspraktik, hvor jeg også ville have fået jobbet, HVIS altså ikke det var fordi jeg blev påkørt bagfra og fik et alvorligt piskesmældstraume oveni alt det andet jeg har, jeg prøvede alligevel med b.la en fridag midt i ugen men det gik så dårligt at jobkonsulenten stoppede praktikken, men da der ikke kunne findes et job til mig, valgte jobkonsulenten at sende min sag tilbage til sagsbehandleren, hvor den ligger nu.

Svar.
Jeg svarer lige på den måde her imellem dine linjer
Jeg fik af vide at det ikke var specielt for lige mig men noget JVS har besluttet over for dem der ikke har fået fleksjob siden de blev visiteret.
jeg har ikke meddelt at min tilstand er forværret til JVS.
Min sagsbehandler sagde : det er fordi de ikke har nogle fleksjob.



Måske din sag er sendt tilbage fordi det også har været svært at finde et fleksjob til dig, såvidt jeg har forstået det på min jobkonsulent, så er det deres afgørelse hvornår de mener en sag skal revurderes, endnu en gummiparagraf, hvor ens egen mening ikke tæller.


svar.
Ja JSV kan godt sende en tilbage på ethvert tidspunkt,
Jeg mener bare ikke jeg har gjort noget der bekræfter at jeg skal revurderes så hurtigt , min sagsbehandler sagde at det normalt er efter 15 mdr..


Jeg mener bestemt at vi først kommer i den nye ordning når vores sager ER revurderet....for mit vedkommende er jeg sådan set ligeglad, fordi det er umuligt at skaffe et passende job til mig, jeg mener at alle sager hvor folk er på ledighedsydelse skal revurderes alligevel inden d.1-7-07....så det var alligevel et spørgsmål om tid.


svar
ja det har jeg også forstået efter læsning af de nye regler...det kan være at de bare starter nu med alle fordi der er pres på med de nye regler om statsrefusion osv. det tror jeg er grunden fordi komunerne mister statsrefusion til os efter 18 mdr de mister den i 3 år . Det vil sige at kommunen selv skal betale for alle deres borgere og det gælder også kontanthjælpsmodtagere og starthjælpsmodt ....derfor skal kommunen virkelig til at gøre noget for at få os i job eller aktivering inden.


Jeg frygter ikke en ny arbejdsprøvning, men jeg har det lige som dig....


svar
Ahhhh så er jeg ikke den eneste i verden der har det sådan, jeg vil lige sige at jeg ikke er bange for at arbejde men mere for at være i en så ubehagelig situation.




du har på en meget fin måde skrevet et andet indlæg om hvor ondt det kan være, for voksne mennesker der har arbejdet på fuld tid i mange år, og pludselig befinder sig i en situation hvor alle andre end lige en selv, skal træffe en afgørelse som har så stor betydning for vores liv....en oplevelse jeg havde i mit forløb, var at kommunen selv stoppede mit forløb på Reva, efter en praktik på et kontor, som forløb meget dårligt....og sendte mig på et kursus ala......lær at søge et job...hm....jeg har også kun haft uafbrudt arbejde siden 69 og frem til jeg blev syg i 04...det var lidt af en oplevelse kan jeg roligt sige, jeg fik en konsulent der, som skulle vurdere mig, og regnede med som minimum, at han ligesom var uddannet til det at vurdere syge mennesker......hans udtalelser vægter stærkt i min lille kommune...jeg blev noget forbløffet over at høre at han var uddannet skrivemaskinereparatør, men da man jo ikke har haft skrivemaskiner i flere år havde han arbejdet proffesionelt med sine specielle evner....han drev simpelthen ånder ud af folks huse.....du kan tro at jeg tænkte mit, og jeg besluttede bare at lade mig føre med strømmen, og så selv prøve at sætte mig ind i love og regler på området, efter det kursus var det, at det blev besluttet, at hvis jeg kunne bevise 20 timer, så blev jeg visiteret.....jeg tror nu at min kommune har en skjult dagsorden med 20 timer....alle de papirere de har fra Reva og fra kurset og fra den smertelæge de selv sendte mig til siger alle mellem 12-15 timers arbejde.


Svar.
ja jeg får ondt i hjertet når jeg læser den del af dit indlæg ...man skal ikke bevise at man kan arbejde i 20 timer !!! det er faktisk ulovligt det du der har været ude for en arbejdsprøvning er jo til for dig for at du kan prøve dig selv af ....ikke at du skal bevise 20 timer.


Jeg indrømmer ligeud at jeg går efter pension.....med den piskesmældskade oveni kan jeg slet ikke overskue så meget som at tænke på et job....reglerne hænger jo ikke sammen, ved piskesmældsskader skal der gå mindst et år før man kan tale om varige følger og en arbejdsprøvning nu vil ikke give mening.


Svar.
Jeg ved ikke...om det er derfor jeg skal re vurderes som TA sagde... nemlig for at se om jeg skal have min retsmæssige pension ? ...det er slet ikke sikkert.Jeg foretrækker at tænke at man vil gøre en indsats for at finde et job til mig eller sige det ligeud til mig : vi kan ikke gøre mere for dig !
jeg indrømmer helt sikkert at hvis det er umuligt at finde et job så vil jeg gerne førtidspensioneres fordi det giver tryghed i min situation og jeg skal ikke revurderes hvert år, og så kunne jeg jo få et skånejob eller arbejde med frivilligt arbejde .
Måske er det for svært at finde et fleksjob til os der er afklaret til 12-15 timer om ugen og ældre ...jeg ved det ikke ? Bare vi kunne få besked .

I 92 blev jeg og min mand påkørt bagfra af en bilist og fik piskesmæld..det gør ondt ...jeg fik erstatning på 25.000 kr.
Siden har jeg haft ondt i nakken og det er gået ned i ryggen og op i ansigtet så jeg får kuldefornemmelser i kinderne.
den bedste behandling jeg har fået for gener er en kiropraktor men det kommer tilbage.
Varmebehandlinger og massageapparat er det eneste der hjælper for mig og smertestillende piller.



Jeg tror at jeg ender med en ny arbejdsprøvning fordi jeg har været ude for den ulykke efter min visitation......mine vilkår er jo ændret.....til gengæld tror jeg at med alle de revurderingssager der vil komme inden d.1-7-07, så vil langt de fleste vel kunne afgøres med at sagsbehandleren stadigvæk vil vurdere at man står til rådighed for et fleksjob......og kun sende dem ud i fornyet arbejdsprøvning som klart har fået det værre......skal alle på fleksjobventelisten ud i arbejdsprøvning, kunne jeg forestille mig at systemet ville kollapse.....der kommer jo også nye syge til hele tiden, som også skal afklares......vi får se hvordan det kommer til at gå.

svar
Efter de nye regler skal der dokumenteres meget detaljeret hver gang man re vurderes det vil sige en genvisitering. Jeg har en ven han fik et rigtigt fleksjob gennem JSV i 9 mdr og så blev han fyret fordi de ikke havde råd til at have ham...det var hans revurdering...det var da bedre med et ægte fleksjob så man kunne prøve at føle hvordan det er og få løn og det hele også selvom det var midlertidigt ..det ville jeg hellere end alt det navlepilleri om mit liv sammen med nye sagsbehandlere eller jobkonsulenter hver gang
det er altså udmattende at skulle igennem hele forløbet hvert år.
....jeg har på fornemmelsen at før var det nok at tage en snak om det...jeg har da hørt fra andre herinde at de fik et brev de skulle svare på nogle spørgsmål og det var det, men nu er der kommet stramninger.
Man kan bekymre sig ihjel...men jeg har besluttet mig til at lade være med at bekymre mig....selvom det er lettere sagt end gjort.
ja vi får se ...
Hilsen
Stella.


Mvh Ingrid.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
socialdemokratiet=liberal østerbro Politik og Samfund 16 07-07-2012 11:12
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Socialdemokratiet vil fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge nilla Politik og Samfund 6 18-02-2011 13:53
Samtale med Lone Møller socialdemokratiet. Hejdien Politik og Samfund 4 26-05-2007 04:17
Der kom et brev ! Hejdien Politik og Samfund 6 19-06-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension