K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2016, 15:03   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som @Kageøre skriver....så gælder de tre måneder først fra sagen har været behandlet i rehabteamet..

Først når sagen har været behandlet der kan sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Ved denne lille smarte lovændring ja så har de givet sig selv al den tid de ønsker...

Førhen var det gældende at når man havde indgivet sin ansøgning om paragraf 17 stk 2....så havde de kun tre måneder derfra.....men sådan er det desværre ikke mere..

Så når sagen har været igennem rehabteamet....så skal du bede om den dato for overgang til behandling efter reglerne om førtidspension..

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, jf. dog stk. 2 og 3.
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=165512#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2016, 15:33   #12
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Hovsa KageØre ..så først dit svar nu. Pc driller åbenbart. Eller også er det min hjerne.

Det er noget øv..mht. de 3 måneder. En af grundene til jeg selv har søgt, er fordi jeg går sygemeldt på 6 år, hvor af de 3 på kontanthjælp og jeg bliver ramt af kontanthjælpsloftet her pr. 1/10. Er fritaget for de 225 timer, men mister min boligstøtte (er enlig forsøger til to børn). Men har selvfølgelig også søgt fordi jeg selv mener det er den eneste rette vej for mig. Og kommunen har været alt alt for langsomme til at afklare mig.
Ender sgu i Ribers.

Beklager hvis mine svar er lidt roede..har kognitive skader.

Mht. papirer i min sag, var jeg godt klar over at intet udover hvad der allerede lægger ville komme med.
Men ja ..for mig er det ikke logik at kommunen stopper deres afklaring, for..mener..hvis kommunen mente jeg skulle ha en pension, ville de ha indstillet mig.
Derfor tænkte jeg det var to ting

Og tak Webmaster. Kan godt se at det kan tage laaaang tid så.

Håber så bare det ende ud i at der helt konkret peges på hvad det er jeg mangler for at blive afklaret.

Men TAK..jeg bliver så meget klogere Jeres svar.

De venligst hilsner
vulkankit.

Sidst redigeret af vulkankit; 13-08-2016 kl. 15:36. Årsag: stavefejl
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2016, 18:57   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Hovsa KageØre
Mht. papirer i min sag, var jeg godt klar over at intet udover hvad der allerede lægger ville komme med.
Men ja ..for mig er det ikke logik at kommunen stopper deres afklaring, for..mener..hvis kommunen mente jeg skulle ha en pension, ville de ha indstillet mig.
Men når du selv søger pension, siger du jo indirekte til kommunen at du ved at der allerede er nok materiale i sagen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 12:53   #14
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Tillægs spørgsmål til denne tråd

Hvis man nu får afslag på FTP når man søger på foreliggende grundlag, hvad sker der så derefter, man er jo stadig lige syg ?
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 14:44   #15
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Til KageØre.

Jeg ved det eneste rigtig for mig..er en pension.
Jeg syntes der er nok lægepapirer der beskriver min tilstand som kronisk, stationær, ikke flere behandlingsmuligheder, yderligere tiltag vil forværre tilstanden, funktionsevnen udetydelig osv., i mine papirer/sag.
Men tror desværre..at de jobprøvninger jeg har været i, ikke er beskrevet godt nok og at jeg, selv om jeg har fået det værre i de perioder hvor jeg har været i jobprøvninger/praktik, vil blive sendt i en ny.

Til gidlob.
Håber at jeg ved selv at søge pension..kan få svar på hvad jeg mangler for at være afklaret i deres øjne og at de så vil sætte det iværk.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 15:52   #16
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Til KageØre.

Jeg ved det eneste rigtig for mig..er en pension.
Jeg syntes der er nok lægepapirer der beskriver min tilstand som kronisk, stationær, ikke flere behandlingsmuligheder, yderligere tiltag vil forværre tilstanden, funktionsevnen udetydelig osv., i mine papirer/sag.
Men tror desværre..at de jobprøvninger jeg har været i, ikke er beskrevet godt nok og at jeg, selv om jeg har fået det værre i de perioder hvor jeg har været i jobprøvninger/praktik, vil blive sendt i en ny.

Til gidlob.
Håber at jeg ved selv at søge pension..kan få svar på hvad jeg mangler for at være afklaret i deres øjne og at de så vil sætte det iværk.
Jamen hvis du nu bliver afvist med din ansøgning på foreliggende grundlag, hvor havner du så, hvad sker der så ? Du er jo ikke rask bare fordi din ansøgning afvises
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2016, 17:01   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vulkankit Se meddelelser
Men tror desværre..at de jobprøvninger jeg har været i, ikke er beskrevet godt nok og at jeg, selv om jeg har fået det værre i de perioder hvor jeg har været i jobprøvninger/praktik, vil blive sendt i en ny.
Hvis du ikke mener at materialet i sagen er nok, mener jeg du skal gen overveje din egen ansøgning.

Vi er mange som har haft forværring i vores arbejdsprøvning, men i mit tilfælde var det så også noget af det som slog hovedet på sømmet da den endelige afgørelse om pension skulle træffes.

I mit afklaringsforløb var min speciallæge forudseende og helt sikker på forværring, og som han sagde, det er jo godt nok at de får det at se og det ikke bare er en formodning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension