K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2016, 20:24   #1
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Godt råd ønskes - træls sagsbehandler

Kan mærke at det belaster mig meget - utrygheden ved min sagsbehandler og dennes håndtering af min sag...... Har forsøgt at skifte - via afdelingslederen (der heller ikke er sød). Det endte med at vi skal have et møde sagsbehandler og jeg.. Jeg tager en bisidder med - det kan bare ikke gøre det tilliden er væk.

Det handler kort fortalt om at psykolograpporten som var fyldt af faktuelle fejl og fortæller ikke hvad jeg kan men mere hvordan jeg er født - min diagnose.. Den brugte sagsbehandler til at sørge for at det jeg ved jeg kan og gerne vil - det kunne jeg ikke komme i jobprøvning med.. Efter samtalen med afdelingslederen er det så lykkedes at komme i jobprøvning i det ønskede område.. Min bekymring er at jeg ikke tror på at sagsbehandleren vil høre efter hvad jeg siger og godkende den uddannelse jeg ved der skal - pga psykolograpporten - selv om jeg godt kan.....

Skal jeg gennemføre det aftalte møde? Eller skal jeg ringe til jobcenter-chefen (eller hvor ellers?) og forlange en ny sagsbehandler? (det hjælper jo ikke at kontakte min sagsbehandlers chef - det har jeg jo prøvet).

Sidst redigeret af Rotnase; 09-08-2016 kl. 20:30.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 12:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville tage det møde og fortælle det du har sagt her...

En ting ved at skifte sagsbehandler...

Det er at man skal huske at man ved hvad man har....men man ved bestemt ikke hvad man får...

Man risikere at få en der bare er tyve gange værre end den man havde...

Hvis man ikke stoler på sin sagsbehandler...så kan man evt sørge for at få aftalt at alt foregår på skrift....så man har dokumentation efterfølgende...

Skal man til møde...ja så tag bisidder med....optag evt mødet...

Vil man optage mødet...så skal man huske at hvis man fortæller at man optager...ja så kan kommunen sige at de ikke vil afholde mødet...dette har de lov til.--

Det er fuldt ud lovligt at optage møder man selv deltager i....ifølge straffeloven paragraf 263...og man behøver ikke fortælle at man optager...

Så til det møde...der kan du evt fortælle det du har sagt her og evt høre om det er muligt at få alt skriftligt...evt om sagsbehandler vil have noget imod du optager fremtidige møder...

Nu skal jeg ikke kunne sige om du skal forsøge at få skiftet sagsbehandler ud med en ny....hvilket man iøvrigt ikke har krav på...

Men man skal virkelig tænke sig om inden...for du risikere som sagt en ny sagsbehandler der er meget værre end den du har nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 12:55   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Rotnase

Du har desværre ikke krav på en ny sagsbehandler. Se flg. link fra DUKH:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-sagsbehandler

Forstår udmærket dit dilemma! Jeg desværre kun kan se 2 muligheder:

1. at du med bisidder tager det aftalte møde. hvor din nævnte problematik også bliver direkte italesat, så du efterflg. genvurderer om, SB oprigtigt har intention om at rette op på tidl. sagsbehandling. Samtidig bør du vurdere om denne ændring kræver, at der forsat er bisidder med og om dette er muligt for dig fremover ved alle møder.

2. Henvende dig til Borgerrådgiverfunktionen i din by og få vendt muligheden for SBskift og evt. få hjælp til dette.

Du bør under ingen omstændigheder ringe til nogen på Jobcentret omkr. dette, men holde det skriftligt, således du er sikker på at dit ønske bliver behandlet ordentligt og reg. som et problem.

Skritlighed enten via brev afleveret mod kvittering for modtagelse el. pr. mail med funktion for kvittering.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 12:57   #4
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svaret.. Ja den med at man ikke ved hvad man får (hvis man skifter sagsbehandler)har jeg nemlig kørt igennem..

Ja dit råd er rigtigt - jeg må tage det møde og se hvad det fører med sig..
Jeg tror at jeg nøjes med bisidderen og så få udskrift af mødet bagefter.......
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 12:27   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Du kan evt. optage mødet. Nogen har skrevet man skal gøre det skjult, men jeg mener at man efterfølg. står sig bedst ved at oplyse, at man vil gøre det.
Hvis man har brug for at bruge en lydoptagelse er det problemeatisk, hvis man forinden ikke har oplyst det.
så er det vist nok sådan, at SB. kan afvise det.
som jeg husker har der været en del debat om netop det emne.

Jeg har selv en enkelt gang gjort det, og det skriftlige referat var fuldkommen ordret, og det har jeg ikke oplevet før.

du kan evt. sige, at du gerne vil optage mødet, da du har svært ved at huske alle detaljer.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2016, 13:08   #6
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svar.. Jeg tror ikke jeg vil optage mødet.. Jeg nøjes med bisidder og udskrift af samtalen.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension