K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2008, 09:20   #1
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Hvordan gør vi handicappede synlige?

Går med tanken om en happening hvor antallet af handicappede i danmark bliver synligt, at der samtidig bliver sat forkus på de mange problemer det medfører i forhold til samfundet.

Det hedder sig at handicappede skal have lige muligheder for at komme på arbejdsmarkedet men det reelle billede er bare ikke sådan.
Bare det at kunne leve et funktionelt liv med social aktivitet er frataget mange med handicap fordi deres levevilkår er så forringet på grund af økonomiske problemer fordi de ikke modtager den hjælp fra det offentlige som loven ellers lægger op til.

vi hører ALDRIG noget i pressen om at der skal sættes flere midler af til at integrere de handicappede i det danske samfund, hvorfor ikke? råber de handicappede ikke nok op?

Skal vi råbe op i kor?


forestiller mig en happening på Rådhuspladsen ala aids kampagnen hvor der stod x antal sko.
jeg forestiller mig at man lægger en lille rund spejlplade for hver handicappet i danmark, spejl fordi det skal lyse op og spejl fordi det så let går i stykker. Tænker at alle handicaporganisationerne skal gå ind i dette og belyse problematikken hver på deres måde. Det skal være en art kampagne der kører over en tid. Det er et kæmpeprojekt men det er nødvendigt for at blive hørt tror jeg.

Kan jo ikke gøre dette alene og vil også gerne høre om I andre synes ideen er god og om I mener den kan gennemføres?

hilsen jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 09:41   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Gennemføres ved jeg ikke, jeg har lidt for ofte set folk komme med en god ide, med mange der har bakket op, men når det så kom til stykket har folk haft 100 gode som mindre gode undskyldninger for alligevel ikke at deltage, men hvo intet våger intet vinder

Men god ide, ja for f... det er på tide vi ikke bare lader stå til længere, at vi sjosker frem offentligt og siger SE os HØR os og ikke mindst FØL os
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 12:52   #3
Orsoq
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Indlæg: 21
Styrke: 16
Orsoq er ny på vejen
Smuk tanker der vile være god

Problemet er jo bare at så længe ikke alle er medlem af en handicaporg. har disse slet ikek slagkraft nok over for politikkerene. kun ca. 12 % af perosner der er ramt af handicap er medlem. Bare tænk Gigtforeningen ca. 800.000 danskere er beræørt af Gigt. Gigtforeningen har 62.000 medlemmer og aldersgennemsnittet er 62,5 år.
alt for mange ved ikke at organisationerne kan hjælpe dem. (org. % blevt oplyst på SFI møde i september 08)
Orsoq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 12:56   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi har nogle gange haft det oppe at vende... og ja, der er undskyldninger.

Det koster jo en bondegård at rejse fra Jylland til Christiansborg, og hvis man er på kontanthjælp med loft, eller uden penge, så er det svært.

Helbredet er ofte også et problem.

Så det er meget svært, men flere har skrevet på mange debatforaer og til politikere.

Det er jo også en måde at "råbe højt på".

Nogle har lige været og skal vist igen været på Christiansborg og lavede en stor underskriftindsamling, så der sker da noget.

Prøv at læse her om besøget på Borgen:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...christiansborg



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 23:38   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Jeg tror at en stor del af grunden er at rigtigt mange af os der har et eller flere handicap alligevel ikke definere os selv som handicappede.

At have et handicap er rigtigt mange ting, en udviklingshæmmet, en med ledegigt og en der er født blind har ikke andet til fælles end at de har nogle begrænsninger.

Spørgsmålet er om at det der skal kæmpes for ikke er et samfund hvor der plads til alle og brug for alle, uanset alder, køn, race samt diverse kropslige og mentale begrænsninger.

Ved at putte folk ned i kasser også selvom det er gjort i den bedste mening, tror jeg i den sidste ende gør mere skade end gavn.

Personligt ønsker jeg ikke at blive defineret ud fra hvad jeg ikke kan men ud fra hvem jeg er.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2008, 02:07   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
THJ jeg tror at du har 110% ret, jeg betegner heller ikke mig selv som handicappet så når man høre omkring handicappet så tænker jeg aldrig mig selv

Lige indtil i dag hvor jeg sad og skulle skrive en lang mail og skulle have lagt nogen dokumentationer med og endnu engang prøve at forklare en politiker omkring det at man har valgt helt bevidst at dele syge flekser op i a og b mennesker ....

Efter at have forklaret at der ikke er forskel på mig og hende på kontanthjælp med de samme sygdomme andet end at jeg har flere rettigheder og ikke så mange sanktioner skulle jeg så have sat det sammen til en artikel jeg skulle skrive her til siden og andre steder og skulle finde en overskrift der fængede var der en der sagde til mig ... Hvorfor bruger du ikke en overskrift om at Danmark diskriminere handicappet ... slog det mig .. tja hvorfor ikke hvis man er syg er man handicappet og man burde have ens regler og love for alle grupper hvad enten man er det ene eller det andet.....

Så hermed er jeg handicappet det kan være det fænger mere ved politikkere og presse

jettelundfrede jeg kan godt lide din ide og vil gerne støtte op omkring den og love at komme hvis du får stablet noget på benene om så jeg skal bæres afsted

Jeg mener også at man skal /må kunne få noget stablet på benene, selv pensionisterne var jo inde og demonstrer for deres rettigheder så hvorfor ikke os.
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2008, 10:37   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Jeg tror I har ret i jeres betragtninger omkring "at være handicappet" - jeg vil heller ikke rubricere mig som handicappet, selvom det jo i virkeligheden er det, jeg er, selvom det ikke er fysisk. I sagsbehandlersprog hedder det jo ikke længere handicappet (i gamle dage hed det invalid) - nu hedder det jo "nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsevne". Det synes jeg er en bedre betegnelse, netop fordi handicap (i mit hoved) forbindes med "at være invalid".
Men Hejdien - den er svær at formulere til en fængende overskrift
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job-Blog 31: Det synlige og usynlige Jan Jakobsen Politik og Samfund 0 14-04-2013 17:18
KU: Handicappede er snyltere! logikeren Politik og Samfund 19 22-10-2010 12:52
SU til handicappede zuza Et godt link! 0 30-08-2008 12:16
Handicappede vil i arbejde zuza Manglen på Fleksjob 0 04-04-2008 10:12
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension