K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 19:34   #51
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Nu har diskussionen jo mest været om borgere på sygedagpenge, men hvad i forhold til afklaring til fleksjob og førtidspension...? Er det også tvang her, hvis fx en kommunebetalt psykiater i en og samme speciallægeerklæring foreslår SSRI (fordi det efter hans ord er "standardbehandling"), men han samtidig skriver, at borgerens grundlæggende sygdom er kronisk og ikke behandelbar, og kommunen så efterfølgende giver afslag på fleks/ftp med henvisning til, at der stadig findes behandlingsmulighed i form af SSRI'en...? Eller er det dét som interviewpersonen kalder "patienter, som ikke deltager i behandling"...?
@Risa: Enig - det lyder selvmodsigende - at der både siges behandling med SSRI og behandlingsmuligheder udtømte - i en og samme speciallægeerklæring - jeg synes en speciallægeerklæring skal være entydig om behandlingsmuligheder.

Vis uvildig speciallægeerklæring til egen speciallæge - og bed om hans/hendes udtalelse om behandlingsmuligheder på skrift - og medbring denne udtalelse til sygedagpengekontor - og ønsk den vedlagt din sag.

Og kontakt uvildig speciallæge, om behandling med SSRI vurderes helbredende eller bare livskvalitetsforbedrende, og bed om kort afklarende skriftlig udftalelse herom fra uvildig speciallæge at tage med og aflevere til jobcenter.


Men: Det må være et emne for ny 21 søndag udsendelse.


Og se mere om tema om førtidspension her i TV2 Fyn i uge 12:

Den 21. marts: Førtidspension halveret i Svendborg:
http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2011/3/21...671&autoplay=1

Den 22. marts: Massiv Kritik af Svendborg:
http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2011/3/22...715&autoplay=1

Den 24. marts: Svendborgs borgmester Curt Sørensen svarer:
http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2011/3/24...766&autoplay=1

Sidst redigeret af Katharina; 27-03-2011 kl. 20:08.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 21:31   #52
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Carmen og Katharina! Tusind tak for jeres svar

@ Katharina: Jeg gjorde faktisk gjorde præcis, som du foreslår og kontaktede speciallægen pr. mail. Han virkede meget sød og imødekommende, men var ikke til at stikke eller hugge i ang. SSRI'en. Selvom jeg havde gode grunde til ikke at ønske pillerne (bl.a. at han selv skriver, at jeg ingen arbejdsevne får ved at tage dem, men direkte foreslår ftp nu), så fastholdt han dem som behandlingsmulighed. Det endte med, at jeg nærmest fik en skideballe af ham med besked på, at han vidste bedre, og SSRI var nu engang standardbehandling. Basta.
Min læge turde jo ikke modsætte sig ekspertens forslag, så hun ville også have, at jeg tog dem. Men min psykolog (på sygehuset), som har kendt mig i årevis, sagde direkte til mig, at med det kenskab hun havde til både mig og pillerne, ville hun være meget betænkelig ved, at jeg fik dem - hun måtte bare ikke hverken skrive eller udtale sig om det...
Jeg endte jo så med at tage pillerne i over halvandet år og stoppede for nogle måneder siden. Jeg blev tvunget til at tage dem, da jeg ellers ikke ville være blevet afklaret. Det var et eksperiment. Og det mislykkedes for jeg kunne ikke tåle pillerne, og de havde ingen virkning. Hvilket var forudset, men "bare" skulle konstateres... Fik så også min pension, da dét stod klart... Bare enormt ydmygende, at det skal være sådan, og jeg havde og har det vildt dårligt med det...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 22:56   #53
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
@ Katharina: Jeg gjorde faktisk gjorde præcis, som du foreslår og kontaktede speciallægen pr. mail. Han virkede meget sød og imødekommende, men var ikke til at stikke eller hugge i ang. SSRI'en. Selvom jeg havde gode grunde til ikke at ønske pillerne (bl.a. at han selv skriver, at jeg ingen arbejdsevne får ved at tage dem, men direkte foreslår ftp nu), så fastholdt han dem som behandlingsmulighed. Det endte med, at jeg nærmest fik en skideballe af ham med besked på, at han vidste bedre, og SSRI var nu engang standardbehandling. Basta.

Det kommer bag på mig, speciallæge ville og kunne fastholde behandling med SSRI af lidelse, han havde kaldt kronisk og ikke behandlbar!

Min læge turde jo ikke modsætte sig ekspertens forslag, så hun ville også have, at jeg tog dem.

Det kommer bag på mig, egen læge ikke turde stå ved, at lidelse, som speciallæge diagnosticerede som kronisk og ikke behandlbar, jf. evident lægevidenskab ikke kunne behandles helbredende med SSRI!

Men min psykolog (på sygehuset), som har kendt mig i årevis, sagde direkte til mig, at med det kenskab hun havde til både mig og pillerne, ville hun være meget betænkelig ved, at jeg fik dem - hun måtte bare ikke hverken skrive eller udtale sig om det...

Godt du havde støtte af psykolog - selvom hun ikke kunne ændre lægers behandlingsforslag.

Jeg endte jo så med at tage pillerne i over halvandet år og stoppede for nogle måneder siden. Jeg blev tvunget til at tage dem, da jeg ellers ikke ville være blevet afklaret. Det var et eksperiment. Og det mislykkedes for jeg kunne ikke tåle pillerne, og de havde ingen virkning. Hvilket var forudset, men "bare" skulle konstateres...

Det gør mig ondt at høre - du skulle udsættes for dette - det virker menneskeligt ydmygende og meningsløst - og helbredsmæssigt belastende og omkostningsfuldt - og burde tages op i 21 Søndag!

Fik så også min pension, da dét stod klart... Bare enormt ydmygende, at det skal være sådan, og jeg havde og har det vildt dårligt med det...

Jeg føler mig beskæmmet over at høre om system, som udsatte dig for dette i udredning på vej mod førtidspension!
Til lykke med førtidspension - men ked af, du ikke fik støtte med rettidig omhu af uvildig speciallæge og egen læge omkring sygdom, der lægeligt set var både kronisk og ikke behandlbar.

Det er pinligt, du skulle igennem 1½ år med SSRI-behandlingsforløb - som man på forhånd vidste bare var forsøgsbehandling - ikke evident helbredende behandling - men med kendte bivirkninger, som du også blev ramt af - det virker både uprofessionelt og uansvarligt.

Sidst redigeret af Katharina; 27-03-2011 kl. 23:08.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så husk det dog.. Hejdien Politik og Samfund 7 13-04-2010 08:35
Husk ! Stella Politik og Samfund 7 28-02-2008 15:59
VIGTIGT HUSK Hejdien Dit og Dat 3 29-01-2007 04:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension