K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2014, 23:55   #11
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er så der man siger nej, vi tager ikke samtalen over telefon.
(kommunen har pligt til at tilrettelægge sagsbehandlingen så der tages mest muligt hensyn til borgerens handicap)
Det er altid let at være klog på andres vegne.

Ha en god aften

Sidst redigeret af de7smådværge; 09-05-2014 kl. 23:58.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 10:36   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Husk, at en revalidering ender med en raskmelding og du forventes at kunne forsørge dig selv helt eller delvist! Evt på alm. Dagpenge

Husk en realistisk jobplan inden du underskriver.

Kan du ikke gennemføre revalideringen er det kontanthjælp, men der skal laves en ny plan for din fremtid. Et stop af revalidering er en afgørelse som kan ankes.
Held og lykke
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 11:22   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Det er altid let at være klog på andres vegne.

Ha en god aften
Det her handler ikke kun om, at være klog på andres vegne.

Mange af os har selv været igennem de ting du oplever nu, vi har været presset til det yderste inden vi begyndte, at sige fra.

For mit eget vedkommende lod jeg simpelthen være med, at tage telefonen når sb ringede. Jeg lurede hendes tlf.nr. af, skrev det på en lap papir, som jeg satte op ved siden af min telefon (fastnet).
Med en mobiltelefon kan du kode nummeret ind, så du kan se, at det er sb, der ringer, og så simpelthen lade være med, at tage den.

Det står ingen steder skrevet, at man har pligt til, at have en telefon.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 11:29   #14
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Husk, at en revalidering ender med en raskmelding og du forventes at kunne forsørge dig selv helt eller delvist! Evt på alm. Dagpenge

Husk en realistisk jobplan inden du underskriver.

Kan du ikke gennemføre revalideringen er det kontanthjælp, men der skal laves en ny plan for din fremtid. Et stop af revalidering er en afgørelse som kan ankes.
Held og lykke
Ja en revalidering skulle gerne ende med at jeg kan i mit tilfælde forsørge mig selv fuldtid

Nu emnet raskmelding lige er inde over. Fik af vide at jeg formentligt ikke kan få forlænget mine sygedagpenge fordi jeg ikke er i medicinsk behandling. Vil det påvirke min sag i forbindelse med revalidering??

I øvrigt for at blive i denne tråd, selvom jeg lige skifter emne. Min sagsbehandler presser på for at jeg skal til psykolog, men kan ikke give mig et forløb hos anden aktør? Han bliver ved med at spørge til hvorfor jeg ikke vælger en psykolog fremfor en psykiater?? Er det ikke lidt mærkeligt eller betyder det bare at han tænker jeg så ikke kan blive medicinsk vurderet mv. og dermed bare skal raskmeldes til kh? ( Går hos egen læge)

Sidst redigeret af de7smådværge; 10-05-2014 kl. 11:38.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 12:36   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Psykiaters udtalelser vægter mere end psykologers

Men der er også behandlingen til forskel, bl.a medicin eller det kan bare være et afklarede spørgsmål.

Hos anden aktør kan du få en "støtte" tilknyttet forløbet og psykolog, næsten hvadsomhelst som kan få dig til at gennemfører revalideringen skal dog aftales hos aktør inden du underskriver jobplaner,

du skal tænke på alt du kunne få brug for inden underskrift, inklusiv materialer og kørsel, det er ikke sikkert du få bevilget det men spørg
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:18   #16
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Psykiaters udtalelser vægter mere end psykologers

Men der er også behandlingen til forskel, bl.a medicin eller det kan bare være et afklarede spørgsmål.

Hos anden aktør kan du få en "støtte" tilknyttet forløbet og psykolog, næsten hvadsomhelst som kan få dig til at gennemfører revalideringen skal dog aftales hos aktør inden du underskriver jobplaner,

du skal tænke på alt du kunne få brug for inden underskrift, inklusiv materialer og kørsel, det er ikke sikkert du få bevilget det men spørg
Tak for svaret Jeg må hellere tydeliggøre at jeg gerne vil søge revalidering men indtilvidere er jeg kun blevet tilbudt en kort praktik mhp. raskmeldning. Det er derfor jeg tænker om det at jeg formentligt bliver raskmeldt har betydning for min ansøgning`Også om min sagsbehandler ved ikke at tilbyde mig et psykologforløb hos anden aktør dermed også siger, at han ikke tænker jeg er kandidat til revalidering. Føler jeg slår i en pude uden at vide hvad planerne er. Har spurgt men svarene er heletiden " vi tales ved" på det og det tidspunkt.

Sidst redigeret af de7smådværge; 10-05-2014 kl. 13:41.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:32   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Det er altid let at være klog på andres vegne.
Jeg går ud fra at du med den udtalelse mener du er alene om problemet og vi andre aldrig har prøvet noget lignende.

Nu forholder det sig i mellemtiden anderledes, personligt har jeg en sag om kvaksalveri fra kommunens sagsbehandler kørende gennem borgerrådgiveren, sagen er på vej i retten, og i sagen indgår også elementer om at sagsbehandleren ringer mig op mens jeg eks. sidder i bussen og jeg afviser at tale med hende men beder hende kontakte mig skriftligt hvis hun vil noget... hun træffer en afgørelse uden mine kommentarer.

Ifølge borgerrådgiveren er det fuldt lovligt at nægte deltagelse ved sagsbehandlerens spontane kontakt (hvor man ikke kan være forberedt) når man samtidig åbner op for andre kontaktformer som eks. mail, brev eller personligt fremmøde med bisidder.

Du efterlyser hjælp og så bliver du lidt hånlig over at få oplyst, helt overordnet, hvad reglerne er.
Hvad er det egentlig du efterlyser ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 13:53   #18
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Tak for svaret Jeg må hellere tydeliggøre at jeg gerne vil søge revalidering men indtilvidere er jeg kun blevet tilbudt en kort praktik mhp. raskmeldning. Det er derfor jeg tænker om det at jeg formentligt bliver raskmeldt har betydning for min ansøgning`Også om min sagsbehandler ved ikke at tilbyde mig et psykologforløb hos anden aktør dermed også siger, at han ikke tænker jeg er kandidat til revalidering. Føler jeg slår i en pude uden at vide hvad planerne er. Har spurgt men svarene er heletiden " vi tales ved" på det og det tidspunkt.
Meget få får tilbudt en uddannelses revalidering,
men virksomheds revalidering er meget udbredt, med forventning om en optræning til fuldtidsarbejde dvs stater på et lavt timetal og efter en aftalt periode er man vupti rask og veltrænet og klar til selvforsørgelse.

Når du selv presser på viser du at du har mange ressourcer og gerne vil videre, men det er jo ikke det samme som at være rask nok. Sb vil helst raskmelde folk og få dem ud af systemet hurtigt. Vær realistisk
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension