K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 17:54   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af asti Se meddelelser
Mener du den psykiater kommunen sendte mig til? Hun skrev jo næsten hele min livs historie ned. Min læge ved meget lidt om min sygdom,har selfølgelig fortalt ham at jeg er begyndt at søge førtidspension, jeg har altid kun fået en ny henvisning til min psykolog,selføldig har han da nok fået nogle parpire fra ham,har også selv fået et kopi af det han har skrevet til kommunen,men han skrev kun om den dag jeg var dernede alså at jeg følte mig stresset og ikke magtede ret meget,og nogenlunde styr på mine tanker. Er det rigtigt at man næsten ikke kan få førtidspention efter paregraf 17?Og hvor lang tid tog det dig inden du havde en afklaring.
Hej asti,

Du har fået mange gode råd allerede.

Mht. førtidspension, der skal alle behandlingsmuligheder jo være udtømt i forhold dertil. At du endnu ikke har været til psykolog, kan stå i vejen for en evt. ftp. lige nu, da det jo er en behandlingsmulighed der skal afprøves først.

Det du har fået lavet ved "kommunen" psykiater er en psykiatrisk special lægeerklæring og den er som du nok kan konstatere meget uddybende.

Du må være tålmodig med din sag. Det er en god idé at involvere din fagforening og få hjælp til din sag, det er det nogle af dem der er gode til.

Jeg har "kun" været 5 år undervejs, men har i min sag 3 års psykolog behandlinger bag mig, 3 år ved psykiater, 2 arbejdsprøvninger. Dokumentations mæssigt har jeg 2 psykiatriske speciallægeerklæringer, den seneste brugt til at finde medicinske behandlingsmuligheder. 2 status erklæringer fra min psykolog, 2 fra min psykiater og 1 fra en rheumatolog.

Sidste år indstillede kommunen mig til pension, desværre fik jeg afslag, da pensionsnævnet mente jeg skulle ud i arbejdsprøvning på et reva lign. center. Det har jeg så været i januar i år.

Det tager tid og du kan søge en §17 hvis du føler for det, men for mig lyder det som om der stadig er behandlings muligheder for dig, så måske skulle du hellere forfølge en §18?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 13:13   #12
asti
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Lokation: nordjylland
Indlæg: 83
Styrke: 13
asti er ny på vejen
hej igen

jeg var ved den psykiater kommunen sendte mig ud til d.20-3 og jeg fik lavet ressurseprofil d 14-3, så der er jo ikke gået så lang tid. Men hende psykiateren at hun hurtigt ville lave reporten og sende den til kommunen, men går også bare og tænker på hvor meget man skal igennem alså med kommunen,de skal vel først se parpirene fra hende og ressurseprofilen før de tager stilling til om der skal søges førtidspention tror du ikke det.
asti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 13:30   #13
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg syntes at det lyder som om at du har mest af alt brug for at prøve at tænke på noget andet, SVÆRT ER DET AT TÆNKE PÅ NOGET ANDET, men
det er helt nødvendigt, ellers bliver du tosset hvis at du ikke er det i forvejen

Har du en ydelse du lever af, hvis det er i orden og de ikke truer dig på den
så prøv at slappe helt af og tænk på noget andet (hvis at du kan)

Når at du har et medlemsskab af en fagforening så gå ned og sig til dem
vær rar og hjælpe mig med at køre denne sag Jeg kan ikke klare at rode med alt dette
Så gør de det, det er derfor at man har og betaler til en fagforening

Op med hovedet, der er lysere tider forude også til dig

Du tænker for meget, mindre kan gøre det

Sidst redigeret af viggo; 26-03-2012 kl. 13:34.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad kan sker med mig nu ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 31-03-2011 13:31
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension