K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2015, 10:47   #1
KrazyCat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
KrazyCat er ny på vejen
Forsikring mod tab af erhvervsevne

Hej

Jeg er fleksjobber og har ingen forsikring mod tab af erhvervsevne - den jeg havde gennem PenSam røg mens jeg var under afklaring, da jeg ikke lige havde den rigtige rådgivning med på banen og slet ikke tænkte i den slags, men kun på at komme gennem "cirkuset" med skindet på næsen.
Min mand er kommunal dagplejer og har en forsikring på 30.000 kr/år ved tab af erhvervsevne (og 100.000x1 ved kritisk sygdom) gennem PenSam. Vores bankrådgiver mener imidlertid ikke at det er nok, og det kan han jo på sin vis have ret i. Han vil imidlertid have at vi tegner en gennem bankens pensions selskab, og den koster 9000 kr/år.

Vores økonomi hænger OK sammen og vi har bestemt til dagen og vejen, men vi har også 3 hjemmeboende børn, hus, bil og et større banklån, som vi betaler hårdt af på, så vi smider ikke om os med penge til alt muligt andet hvis vi kan undgå det.

Det er uden tvivl min mands løn der bærer størstedelen af vores økonomi, men når det så er sagt, så svarer 80% af hans løn (som jo er den maksimale del man kan forsikre sig for) ca til højeste dagpengesats - det der "redder" os er at han næsten ingen skat betaler pga. sit dagplejefradrag.
D.v.s. at mister han sit job af den ene eller den anden grund skal der virkelig skæres ind til benet, og så KAN det under alle omstændigheder blive nødvendigt at droppe en sådan forsikring.

Havde han været højtlønnet var vi slet ikke i tvivl, men vi har virkelig svært ved at gennemskue om det i vores situation ER så vigtigt at bruge 500 kr om måneden (netto) på den forsikring, eller om vores bankrådgiver er så pågående som han er fordi han får provision og/eller ikke har sat sig ordentligt ind i vores økonomi (skal siges at vi lige har skiftet rådgiver for 1½ måned siden).
Alternativet kunne være at forsikre sig for en lavere del af hans løn.

Sidder der mon nogle herinde, som ved rigtig meget om dette? Også det der er skrevet med småt??

mvh
Marianne
KrazyCat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 10:59   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan godt se, dette link ikke dækker dit dilemma, men mpske du kan bruge nogert derfra

http://website.willis.dk/nyheder-p2/...evneforsikring
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 11:19   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er en MEGET dyr forsikring jeres bank forsøger at sølge jer.

Prøv at tjekke de forskellige almindelige forsikringsselskaber. Jeg prøvede at goodle lidt og topdanmark har (her kunne jeg ikke se prisen), men ved if.dk kunne jeg se at pris for det de kalder en voksenforsikring , som dækker erhvervstab koster 3200 el. 3500 for voksensuper forsikringen.

Jeg tror bestemt at det er vigtig at I tjekker om din mand skal være bedre forsikret, men prøv at tjekke andre steder end banken, for det lyder som fup.

P.s min egen mand tjener over 400.000kr om året og han betaler langt under 9000kr om året mod både erhvervstab og arbejdsløshedssikring samlet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 11:39   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kig endelig også på sikringsgraden og øvrige betingelser, der ganske rigtigt ofte er det med småt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 14:34   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Jeg ville aldrig lytte til en bank"rådgiver" der ville sælge mig og en forsikring... jeg ville spørge en uvildig rådgiver, bruger selv uvildige.dk
Men har i spurgt i PenSam, hvad de kan byde ind med.

Faktisk kan banken godt forlange dokumentation for dækning, hvis i har eks. huslån.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 17:37   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kik på gf, gartnes forsikring, købstadens , dfa, de er noget billiger jeg arbejde i købststadens forsikring, der var en der ved en fejl, havde forsikrit sig for 2 mil. frem fro den normale ene, det kostede næsten 3000 årligt, og det var en dyr forsikring, men han opdagede det først da han fik en skade og så var det godt

men jeres bank er alt for dyrt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 18:06   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Cool

Bankerne har ind i mellem en kampagne i gang for at sælge forsikringer.

Hver gang jeg får en ny bankrådgiver tildelt, skal jeg igennem det samme cirkus.

Jeg er sikker på at de får bonus for at sælge produktet.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 18:28   #8
KrazyCat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
KrazyCat er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Det bekræfter os bare i at vi bør forholde os skeptiske og undersøge nærmere.
Vi starter med at kontakte PenSam på mandag.
Ja! De får provision/bonus - vores gamle rådgiver fortalte det åbent. Det gør desværre ikke rådgiverne mere troværdige
Forsikringsbetingelserne kan han heller ikke vise os før der ER sat gang i processen med at tegne forsikringen - det eneste han har at vise frem er en 1-sidet præsentatipn af forsikringen
KrazyCat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 19:34   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg stoler på min bankrådgiver efter ca.20 år .,men Sund fornuft skader ikke .

Jeg æder ikke alt han siger,men går hjem tænker over det og undersøger tingene .

Jeg har også uvildig rådgivning ..i Vejle .,de er søde og rare og så dyrt er det heller ikke .

De ved også en hel masse om pensioner..

Men en bank er en forretning . Det må vi aldrig glemme ...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2015, 20:48   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Det var dog utroligt så meget i snakker med jeres bankrådgivere... min er sådan en der bare får en besked i ny og næ, og begynder hun at blive "privat"(hvilket hun sagtens kan finde på) får hun en venlig sang fra de varme lande.
Men hun ved også at jeg klager for et godt ord, jeg ved nemlig godt at banken er en forretning og at det er mig der bestemmer !

Iøvrigt kan man forhandle prisen om ALLE bankforretninger !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension