K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2015, 18:55   #1
spækhugger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
spækhugger er ny på vejen
hvad er mindste tid for en arbejdsprøvning

Hej ! Jeg er startet i arbejdsprøvning. 9 timer om ugen på et arbejdsmarkeds center. Jeg har gigt i knæerne , karpaltunnel syndrom , 3 degenererende viveler i lænden , skæv rygsøjle og kronisk hovedpine efter arbejdsulykke , desuden 40 års allergi som man endnu ikke har fundet årsagen til og som jeg døjer med dagligt. Derudover har jeg fået 3 diagnoser hvoraf den ene er PTSD og personlighedsforstyrrelse i svær grad og skizoid personligheds stuktur . hvad kan jeg forvente og hvad er mindste tid for en arbejdsprøvning . Jeg har været sygemeldt i snart 4mdr fra midt arbejde som jeg har haft i 14 år og kan se at jeg ikke kan vende tilbage da alle disse problemer er brudt ud i lys lue.
spækhugger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 19:13   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg kan ikke svare dig, men..

Kære spækhugger

... men oplyse dig om, at med den diagnose skal du kende til følgende Principafgørelse 119-13

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ransplantation

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter.

Hvilket vil sige, at hvis du kommer så langt som til førtidspension må det i dit tilfælde ikke være med revision.

Så ved du det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 22:12   #3
spækhugger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
spækhugger er ny på vejen
ok Peter tak for respons

Samlet påvises der skizoid personlighedsstruktur samt blandet forstyrrelse af personlighedstrukturen i svær grad. Begge IKKE tilgængelige for terapi hverken medikamentelt eller psykoterapeutisk. Funktionsevnen vurderes varigt meget nedsat i ethvert erhverv. Selvforsørgelse vurderes med overvejende sandsynlighed urealistisk; dog skal det nævnes at det ikke kan udelukkes at PS på nedsat tid vil kunne fungere i et for ham meget kendt fagfelt
spækhugger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 22:28   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ved ikke om der er nogen officielt tidsramme for arbejdsprøvning, men dem jeg har været i har som udgangspunkt være planlagt til 13 uger. Det tager tid at komme op i omdrejningerm når man har gået ledig mange måneder, så den første måned eller to går med bare at finde ud af at møde op og samtidigt få det på hjemmefronten til at fungere. Så kommer afprøvningen af om man kan gå op i tid, både den tid man er på arbejdspladsen på en arbejdsdag og antallet af dage man magter at gå på arbejde.

Så jeg vil sige at der minimum skal afsættes 3 måneder (dvs 13 uger) for at få et retvisende billede.

Hvis det overhovedet ikke går viser det sig i løbet af den første måned er min erfaring.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 23:57   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad er DIT ønske for fremtiden..

Kære spækhugger.

Jeg spørger fordi det undre mig, at du er tilknyttet en arbejdsgiver ( bekræft dette) samtidig med at du er sat i arbejdsprøvning ved et arbejdsmarkeds center.

Jeg tænker på en eventuel løsning med fleksjob ved din oprindelige arbejdsgiver.

Har ingen omtalt fastholdelsesfleksjob for dig?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Jeg fornemmer at du er over 40 år? Bekræft.

Udover dine psykiske diagnoser, som jeg formoder du er i god behandling for?

Hvad modtager du af behandling for dine rygproblemer og hovedpine?

Hvor i landet bor du ca?

Mange i arbejdsprøvninger gør den alvorlige fejl, at de lader sig presse op i tid.

Her skal du være opmærksom på, at man indtager IKKE mere medicin end der er ordineret af lægerne, for at kunne indfri store krav til en arbejdsprøvning.

Der er og skal være dit helbred der bestemmer hvor mange timer du kan klare.

Fremover bliver du her på din tråd da det bliver lettere for os andre at råde dig.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-03-2015 kl. 00:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 00:26   #6
spækhugger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
spækhugger er ny på vejen
Hej igen ! ang. alder er jeg 59 år. Arbejdsulykken skete i november 2013.
Rygsmerter og hovedpine satte en stopper for mit virke i oktober 2014.
Jeg var sæson arbejder og var vinterfyret i 7 uger hvert år.
Skulle have været startet nu her i til marts men da jeg sygemeldt er det jo udelukket. Jeg går til fysio og er anbefalet varmt vands svømning og korte gåture. Løb og cykling er udelukket på grund af smerter i knæerne og nakken.
Ang. det psykiske er det en lang historie som begynder i tidelig barndom og forsætter op gennem hele livet med mange svære ting .ekstrem vold i familien og alkoholisk far , voldelig mor og mobning gennem hele skolegangen og senere på arbejdspladser. Deraf diagnoserne som kommer fra speciallæge i psykiatri og speciallæge i intern medicin. Desuden går jeg hos en neuropsykolog hvor endnu en udredning er på vej. Allergien er meget svær og utrolig trættende , alt er prøvet og man står uforstående hos alm. lægerne hvorimod speciallægen i intern medicin er sikker på en psykosomatisk sammenhæng grundet en meget utryg opvækst med massive svigt.
Jeg er sat til 6-8 ugers arbejdsprøvning med intervallerne 3 timer hver anden dag med 15- 20 min. hvile efter behov + ½times frokost pause. Evalueres efter 4 uger.
spækhugger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 10:19   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Spækhuggeren....

De læger du har tillid til, skal ingen forsøge at ændre ved, men...

... det er ikke alle der smiler til dig, der varetager dine interesser.

Du nævner: "hvorimod speciallægen i intern medicin er sikker på en psykosomatisk sammenhæng"

Den læge, kan du beskrive hvem det er? Er det den kommunale lægekonsulent, som skriver det i din journal? Eller?????

Jeg spørger fordi, at man i en sag som din, ønsker at finde såkaldte "behandlingsmuligheder" af enhver art, for at trække tiden ud til en afgørelse.

Har nogen nævnt " Funktionel lidelse"?

Arbejdsskade.

Kan du bekræfte at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har bekræftet at der køre en sag ved Arbejdsskadestyrelsen?

Hvis JA, så bekræft at du stadig er på sygedagpenge som kan forlænges, hvis ens sag ved Arbejdsskadestyrelsen ikke er afsluttet.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Een af 7 forlængelses muligheder af sygedagpenge. Ved en uafsluttet arbejdsskade kan sygedagpengestop, ikke komme på tale.

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade"

I forbindelse med din arbejdsskade, har du nogle udgifter til træning etc.?

Læs Arbejdsskade, viden om.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Psykiater.

Har din psykiater nævnt i din journal, at du er "stationær"?

Alle de spørgsmål jeg stiller, skal du se i en større sammen hæng, fordi når sygdom rammer samtidig med at en arbejdsskade indtræffer, bliver det kompliceret.

Så skal man holde tungen lige i munden, fordi der er 2 modsatrettet interesser. En arbejdsskadesag skal køres med stor omhu, fordi det drejer sig om din økonomiske fremtid, hvor du ikke skal snydes.

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt i alt og fra alle, læger, speciallæger, hospitaler, Arbejdsskadestyrelsen og kommunen.

Du skal adskille arbejdsskadesagen fra din sag ved kommunen, da de intet har med hinanden at gøre. Køb 2 mapper, en til arbejdsskadesagen og en til din kommunale sag.

Har du en ven der kan hjælpe dig med at få overblik i din sag, skal du gøre brug af dette.

Aktindsigt.

Læger, speciallæger, hospitaler, Arbejdsskadestyrelsen
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Dig.

Du er 59 år, hvad har du af ønsker for fremtiden, udover at få det bedre.
Tænker du fleksjob eller førtidspension? Det er vigtigt, at du med dig selv kender til dit ønske.

Har du været igennem en MR-scanning for dine ryg og nakke-problemer? S.U.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-03-2015 kl. 11:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 13:12   #8
spækhugger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
spækhugger er ny på vejen
Lægen er Henrik Isager og en speciallægen jeg selv har opsøgt ang. min allergi lidelse og træthed. Han brugte 2 timer og 10 min. på undersøgelsen og samtale+ at efterfølgende han gennemlæste psykiaterens 25 sider lange udredning og alle mine læge journaler helt tilbage fra 1980 og til i dag.
Psykiateren som REVASI (special undersøgelse i Aarhus kommune) henviste mig til efter at jeg var henvist af min første sagsbehandler ud af 5 sagsbehandlere. REVASI består af en psykolog og en sociallæge.
Psykiateren brugte 5 ½ times samtale på 2 efterfølgende dage.
Ingen ,hverken min egen "læger" eller REVASI holdet eller psykiateren T.Hilden eller Henrik Isager har nævnt disse 2 forhold ,funtionel lidelse og stationær .
Arbejsskadesagen kører sideløbende gennem min fagforenings jurist fra 3f . De har sendt mig til abejdsmedicinsk klinik med arbejdsskadessagen + 4 langtidsskader som er knæ ,arme håndled, nakke og mobning og krænkelse gennem 7 år af daglig arbjedsleder på mit sidste arbejde.
Lgen på arbejdsmedicinsk klinik brugte ca 1 time på alle 5 sager og sagde da vi skiltes at jeg kunne cykle mig en tur og jeg intet fik for disse forhold.
Min Jurist har talt med advokaten i LO og de vil klage over dette. Der er endnu ikke kommet en afgørelse fra ASK.
Jeg har aktinsigt i alt . Jeg har en bisidder som har arbejdet i psykiatrien i 35 år er helt klar på mine problemer omkring mit livsforløb
Ud over alt dette er jeg blevet skilt i 2014 efter 20 års ægteskab hvor jeg også har været peaseren og den svage part og er i disse 20 år blevet slået ned 2 gange af min eks. Jeg bærer ikke nag eller had men er lettet over at det nu er slut selvom det også er trist på sin egen måde. Vores andelssbolig er ved at blive solgt og jeg er i store træk hjemløs rodløs. Bor for tiden hos en god ven ind til jeg finder et nyt sted.
Jeg vil gerne finde ro og få det bedre , komme tilbage til en "normal" hverdag og gøre nogle af de ting som jeg holder af. Jeg magter ikke meget lige nu, bliver hurtigt stresset og hvad der med det følger.
Jeg vil søge førtidspension har jeg besluttet efter længere tids overvejelse.
Tak for deltagelse i dette kaos .

Ps. er på sygedagpenge nu og fik fuld løn indtil den 1 feb. hele forløbet har været undervejs i godt og vel 4 måneder indtil nu

ingen MR scanning endnu men fysioterapeuten har nævnt det
spækhugger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 14:24   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det fornemmes at din arbejdsskade er i gode hænder..

Kære spækhugger.

Fornuftigt, at 3F klager over en arbejdsmediciners udtalelse om hvad der er en arbejdsskade. Utilstedeligt.

Kun juristerne ved Arbejdsskadesstyrelsen kan og må afgøre hvad der er en arbejdsskade.

Du tænker selv at søge førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag.

Det er en mulighed, men her skal du og dine rådgivere være sig bevidst om, at andre er tvunget i fleksjob, ned til 900 sekunder om ugen.

Hvis det bliver aktuelt husker du Principafgørelse 119-13.

Førtidspension.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Fleksjob.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Rehabiliteringsteamet sammensætning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

MR-scanning.

Når en fysioterapeut nævner en MR-scanning viser det at denne har mistanke om flere skader end forventet. Det skal du reagere på.

Din praktiserende læge er en vigtig faktor i din sag med kommunen. Efter de nye reformer. Tal med denne om en henvisning til en MR-scanning.
Før får man ikke det endegyldige billede om der findes skader som ikke kan ses på en almindelig røngten.

Arbejdsskade.
.. ved Arbejdsskadestyrelsen er ikke afsluttet og bliver det heller ikke før du er afklaret ved kommunen.

Derved kan kommunen ikke sende dig et varsel om sygedagpengestop.

Bliv ikke overrasket over hvis kommunen forsøger alligevel. Så anker du naturligvis inden 28 dage. Hvis din kommunen har en "Borgerrådgiver" kontakter du denne, hvis det bliver aktuelt.

Når du har mulighed derfor, spørger du ind til din psykiater om hvornår det kunne tænkes hvornår dine psykiske diagnoser kunne blive erklæret "stationær"

Lad os høre nærmere når der sker nyt i sagen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 01-03-2015 kl. 14:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-03-2015, 22:11   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er ikke noget bestemt time tal, da man ved pension i dag ikke må have nogen arbejdsevne. Der var heller ikke noget bestemt timetal før jan 2013
Er enig at man minimum skal afsætte 3 måneder eller 13 uger, hvis det kan lade sig gøre
men kommer helt an på ens sag, ingen sager er ens
inden jeg fik pension, var min arbejdsprøvning på 6 uger
men den stoppede efter 5 uger, hvor mit time tal var 3 timer med 50 procent effektivt om ugen
men at det ikke vil kunne holde i længere tid.
en 9 sider rapport blev lavet, hvor alt var beskrevet

Man skal huske at alt lægefagligt skal være på plads omkring behandlingsmuligheder
alså at de er udtømte
ellers kan en vurdering af ens arbejdsevne ikke rigtig bruges til noget
da man måske vil få det bedre ved behandling.

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-03-2015 kl. 22:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension