K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2015, 23:57   #1
Frk.Himmelblå
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 7
Styrke: 0
Frk.Himmelblå er ny på vejen
Sag om tab af erhvervsevne (og andre ting)

Hej med jer,

Det er meget sjældent jeg skriver herinde, men jeg læser tit med.

Nu har jeg så lige et spørgsmål. Sagen er den at jeg har en erhvervssygdom som jeg har døjet med i mange år. - Det er kraftig eksem på hænder, ben og ansigt. Dog er det mine hænder som er hårdest ramt. Jeg har fået mit eksem efter at have arbejdet som frisør, og er efterfølgende blevet revalideret til sekretær. Desværre er mit eksem på hænderne rigtig slemt, især på fingerspidserne, så det at skrive på computer kan være utrolig smertefuldt (bare det at skrive det her indlæg er forfærdeligt). Det var allerede et problem da jeg tog uddannelsen som sekretær.
Sidste år kom jeg i et løntilskudsjob på et reklamebureau - det var et rigtig godt sted, med stor forståelse for min erhvervssygdom, men mine gener blev bare værre og værre under det her forløb.

Min sidste dag i løntilskuddet var d. 31/12-14, og d. 1/1-15 meldte jeg mig ledig hos a-kasse og på jobnet. Men da jeg ikke kan stå 100% til rådighed for arbejdsmarkedet kan jeg ikke få dagpenge - så a-kassen rådede mig til at sygemelde mig hos kommunen. Det gjorde jeg, men d. 26/1-15 får jeg en mail fra kommunen hvor der står at jeg ikke har ret til hverken dagpenge eller sygedagpenge. Den ret er opbrugt efter at jeg har været i job med løntilskud. Så er der kontanthjælp tilbage - det kan jeg ikke få da min mand tjener for meget og vi har hus og bil..
Så... Nu står jeg så her.. Uden nogen indtægt..

Jeg har så en sag kørerne hos Arbejdsskadestyrelsen, hvor jeg har en méngrad på 20 %, og d. 4/1-11 fik en midlertidig afgørelse på 15% i tab af erhvervsevne, og den har så kørt siden. ASK har jo ventet på at min sag var færdig hos kommunen så de kunne lave en endelig afgørelse.
Sidst jeg fik noget fra ASK var d.5/2-14, og det var en løbende orientering.- Det var en oversigt over akterne i min sag som blev sendt til AES og mig selv.

Så hørte jeg ikke noget i mange måneder - så jeg skrev selv og spurgte til min sag. Jeg fik en tilbagemelding om at min sag ligger til behandling i teamet vedr. tab af erhvervsevne, og at pga. kammeradvokatens kritik skal sagen i gennem en ekstra beregning som en kvalitetssikring. Og at sagen vil blive afgjort hurtigst muligt.

I december har jeg igen kontakt med ASK, og får her af vide at jeg kan forvente en afgørelse inden for 5 måneder.
Efter jeg fik det brev fra dem i december er der jo så sket det som jeg startede med at fortælle; jeg har ikke nogen indkomst længere. Det har jeg ringet ind til dem og fortalt, og har også skrevet det så det står som en akt inde på "min sag"..

Men nu bliver jeg pludselig nervøs for hvad der skal ske, og om jeg overhovedet kan få nogen erstatning nu når jeg ikke længere er tilknyttet arbejdsmarkedet.. Er der nogen herinde som har stået i en lignende situation?

Uha det blev langt det her, men jeg er simpelthen så ked af det og forvirret over hele den her situation.. Og lige nu vil jeg bare så gerne have en afslutning på min sag hos ASK.
Frk.Himmelblå er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 00:04   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan få dagpenge og stå til rådighed. Hvor mange timer var du på i løntilskuds jobbet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 00:15   #3
Frk.Himmelblå
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 7
Styrke: 0
Frk.Himmelblå er ny på vejen
Jeg var i løntilskud i 20 timer om ugen, men det var mere end hvad jeg kunne. Det var meningen at jeg skulle have flere og flere timer om ugen som tiden gik, men det gik slet ikke (pga. eksemen)
A-kassen sagde at eftersom jeg havde en méngrad på 20% og havde de gener som jeg havde kunne jeg ikke stå 100% til rådighed for arbejdsmarkedet.
Frk.Himmelblå er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 09:40   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør få en afklaring af din restarbejdsevne, og evt et fleks, på sigt.

Har du fagforening, bør de hjælpe dig med dette, da du vil stå stærkere.

Få fat i fagforeningen(Ikke a-kasse), og be dem om at gå med til møde, og forland afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension