K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2013, 22:58   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Socialrådgiver KH reform civil ulydighed

Faldt lige over Puk Sabbers blog på det offentliges side som helt sikkert er et kig værd...

Rart at der trods alt stadig findes "normale" socialrådgivere..

Citat:
Når vi som socialrådgivere bliver den udøvende magt, der skal fratage disse familier deres forsørgelsesgrundlag, mener jeg personligt, at det er tid til at stoppe op.

Stoppe op og bruge sin sunde fornuft som menneske og som medmenneske.

Vi skal huske, at vi ikke er statens robotter, der uden hjerner bare udfører det beskidte arbejde - og i egen frygt glemmer, at vi faktisk er med til at overtræde grundloven ved at udøve de eksisterende love.

For det kan godt være, du er truet på egen økonomi, hvis du mister dit job, men hvis alle tier og intet siger, da ender vi en en form, hvor systemet lukker sig om sig selv, fordi alle er truet.
Kilde: http://www.denoffentlige.dk/blog/tus...ontanthjaelp-0
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 11:23   #2
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Puk Saber er god!

Kanon artikel, hun har skrevet, der sætter fokus på de store samfundsproblemer regeringens reform-amok skaber i Danmark.

Hun virker som et menneske der kan rykke på tingene.

Tak, Puk, for din artikel der beskriver virkeligheden for mange udsatte borgere i Danmark.

Nok er nok!

Mon Danmark får sit eget "arabiske forår"?

Revulotion nu!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 16:53   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
ER der revolutionsgnist tilbage i Dansken?

Ja fint indlæg fra en ægte uddannet socialrådgiver -
desværre blot én i en længere række, som desværre nok ikke når til mange af de rigtige skriveborde.

Fordi, det lægges på et mindre, målrettet forum, hvor de der uploader materiale skal betale omkring 10.000 kr om året for at få lov til dette, og fordi det næppe er de kommuner med de flest betændte rutiner/inkompetencer, der har travlt med hverken at læse eller publicere på sitet.

Ej heller, gætter jeg på, det første sted journalister med hang til at afsløre uretmæssigheder, falder i at læse.

Ang revolutionstanker:

- det har i årevis været mig en GÅDE, hvordan så mange danskere kan blive så urimeligt - og især ulovligt! - behandlet af De Folkevalgte, uden at der kan kaldes til samlet protest og KAMP TIL STREGEN!

Alene på k10 er der nu godt 14.000 syge, handicappede, frustrerede, dybt ulykkelige og stærkt krænkede mennesker - trådt under fode via embedsmændenes ulovlige tolkning af Lovgivningen - som stadig mestendels hellere vil sidde virtuelt og bekræfte hinanden i elendigheden, og ofte med en ganske god ild i pennen, fremfor at tilslutte sig stærkt fokuserede projekter/protester, som har en langt større chance for at ændre på tingenes tilstand, end repetitiv udøvelse af disciplinen 'at græde i kor'

Jeg har jævnligt filosoferet over, HVAD der gør, at der ikke er mere kampgejst tilbage i Dansken - vi bebor jo dog et af de lande hvor der er absolut kortest afstand mellem borgeren og de folkevalgte - de ikke alene bor lige midt imellem os, men kan også nås pr.mail og gennem diverse udvalgsposter.

Og folkeprotester har beviseligt mere end én gang omstødt politiske idiotier
(vi nævner i flæng en vis 'Trængselsring'....)

Jeg har i min research lagt mærke til følgende kuriosum, der måske siger MEGET mere om KERNEN i folkesjælen i et land, end deres musikalske evner :

1) den franske nationalhymne Marsellaissen:
" Allons enfants de la patrie" -
på dansk:
Af sted, fædrelandets børn
Hædersdagen er oprundet!
Vi står over for tyranniet,
Den blodige fane er løftet!
Den blodige fane er løftet!
Hører I henover landet
De grusomme soldaters brøl?
De kommer lige i armene på jer
For at skære halsen over på jeres sønner, jeres hustruer.

Grib til våben borgere!
Opstil jeres bataljoner!
Marchér, marchér!

Så det onde blod...
Kan gennemvæde vores marker!

Hvad vil denne horde af slaver,
af forrædere og sammensvorne konger?
Til hvem er disse gemene fodlænker,
Disse jernlænker smedet for længe siden?
Franskmænd! Det er en krænkelse mod os!
Hvilke vredesudbrud det bør fremkalde;
Man vover at pønse på
At sende os tilbage til fortidens slaveri!

Grib til våben borgere! Etc.


2) til sammenligning den (de) danske nationalhymne(r):

(1) "Der er et yndigt land" (b) :
1
Der er et yndigt Land,
det staar med brede Bøge
nær salten Østerstrand;
det bugter sig i Bakke, Dal,
det hedder gamle Danmark,
og det er Frejas Sal.

2
Der sad i fordums Tid
de harniskklædte Kæmper,
udhvilede fra Strid;
saa drog de frem til Fjenders Men,
nu hvile deres Bene
bag Højens Bautasten.

3
Det land endnu er skønt,
thi blaa sig Søen bælter,
og Løvet staar saa grønt;
og ædle Kvinder, skønne Møer
og Mænd og raske Svende
bebo de Danskes Øer.


4
Vort Sprog er stærkt og blødt,
vor Tro er ren og lutret,

og Modet er ej dødt.
Vort gamle Danmark skal bestaa,
saa længe Bøgen spejler
sin Top i Bølgen blaa.



Den danske nationalsang (2):
"Kong Christian stod ved højen mast" (c):

Kong Kristian stod ved højen mast
i røg og damp.
Hans værge hamrede så fast,
at gotens hjælm og hjerne brast.
Da sank hvert fjendtligt spejl og mast
i røg og damp.
Fly, skreg de, fly, hvad flygte kan!
hvo står for Danmarks Kristian,
hvo står for Danmarks Kristian, i kamp?

Niels Juel gav agt på stormens brag:
Nu er det tid!
Han hejsede det røde flag
og slog på fjenden slag i slag.
Da skreg de højt blandt stormens brag:
Nu er det tid!
Fly, skreg de, hver, som ved et skjul!
hvo kan bestå mod Danmarks Juel,
hvo kan bestå mod Danmarks Juel, i strid?

O, Nordhav! glimt af Wessel brød
din mørke sky!
Da ty'de kæmper til dit skød,
thi med ham lynte skræk og død.
Fra vallen hørtes vrål, som brød
den tykke sky:
Fra Danmark lyner Tordenskjold.
Hver give sig i himlens vold,
hver give sig i himlens vold, og fly!

Du danskes vej til ros og magt,
sortladne hav!
Modtag din ven, som uforsagt
tør møde faren med foragt,
så stolt som du mod stormens magt,
sortladne hav!
Og rask igennem larm og spil
og kamp og sejer før mig til,
og kamp og sejer før mig til, min grav!






Selvom teksten til "Kong Christian" er noget mere kampinducerende, handler den om få, specifikke søslag og et par navngivne helte.

Det er dog "Der er et yndigt land", som besynger skønhed, godhed og sundhed i Dansken generelt, der spilles oftest.


Vi vil tilsyneladende hellere vugge videre på fortidens romantiske skvulp i andedammen, end at lade kanonerne og skyde på den ægte fjende!!!
(No pun intended...)

************************************************** ********

a) Teksten til den franske nationalsang Marseillaisen blev skrevet af ingeniørsoldaten Claude-Joseph Rouget de Lisle i april 1792.

Under en middag til ære for den franske revolutionshær i Strasbourg kom Lisle i snak med byens borgmester. Lisle fortalte, at han var amatørkomponist, og borgmesteren foreslog ham at skrive en enkel march-sang, som soldaterne kunne synge på deres vej mod Paris. Lisle skyndte sig hjem og skrev opfyldt af patriotisme teksten på kort tid. Sangen fik titlen “Krigssang til Rhin-armeen”.

Sangens iørefaldende melodi og tekst gjorde den straks populær. Blandt andet tog et kompagni frivillige revolutions-soldater fra Marseille sangen til sig og sang den ved deres indtog i Paris. Sangen fik derfor navnet “Marseillaisen”.
Tre år senere blev sangen ophøjet til Frankrigs nationalsang. Lisle selv blev aldrig kendt og døde fattig i 1836.


b) http://danmarkshistoriskoversigt.sys...land-1819.html

c) http://da.wikipedia.org/wiki/Kong_Ch...st#cite_note-3

Sidst redigeret af L.S.; 26-12-2013 kl. 19:15.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 17:52   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man bliver bare så TRÆT!! Jeg skriver også og brokker mig konstant, okay mindre nu end før, og sender spørgsmål ud til besvarelse omkring lovgivning eller andet jeg undrer mig over, men det er jo som at skrive ud i intetheden, et gabende hul...

Enten kommer der forsøg på svar, ellers får jeg besked på at det vil blive ''sendt videre'', eller at de vil tage det op til overvejelse, eller vil stille spørgsmålene direkte til fx regeringen, eller at de er opmærksomme på problemstillingen og selv ''arbejder'' på sagen (typisk EL og SF) svar.

Det er det samme ÅR UD, og fucking ÅR IND.

Den tid og energi jeg selv bruger/har brugt på at skrive DE breve, matcher på ingen måde de svar der kommer tilbage - lidt som at skrive til analfabeter, man spørger i Øst og de svarer i Vest. Og jeg tænker ofte, spiller de belejligt åndssvage og uvidende, eller hvad fanden er der galt med de politikere....

IMO er det ALT for tidskrævende og opslidende i det lange løb, og hovedpinen bliver helt ekstrem, når man konstant løber panden mod en mur, og samtidig sidder med en fornemmelse af, at man egentlig sidder mest og skriver til sig selv....

Jeg forstår udmærket at folk ikke magter det, at folk ikke gider blive ved. Specielt meget syge og måske smerteplagede mennesker, som i forvejen kun lige hænger i med det yderste af neglene, og som ikke kan favne så bredt, men mere stiller spørgsmål omkring deres egen situation og er faringer, blot for at få en lige gyldig smøre tilbage.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 19:25   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvordan målrettet fremad?

Enig Helene - man magter det bare ikke længere - ALENE!

Derfor bør energien rettes mod ét angrebspunkt af gangen, og samtlige henvendelser tilgå det éne smertenspunkt.

Gerne med skabelontekst, der ligger i et link lige til at kopiere eller printe ud.
Som f.eks Smertedagbogen, Aktindsigtsformularen, osv allerede gør det.

Samtlige brugere på k10 er i sagens natur på en pc med mailadgang, og kan derfor klage MÅLRETTET pr. mail, med en meget lille indsats.

De manglende skabeloner kunne jo risikere at være et udtryk for, at de skrivestærke på k10 gennem flere år har fornemmet, at den indsats også kunne være forgæves - fordi flokmentaliteten lige på dét punkt mærkeligt nok er gået fløjten...
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 20:11   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi ser det desværre også i underskrift-indsamlingerne - de ligger klar til underskrivning, man skriver under, og dobbelt tjekker et par dage efter, blot for at erfare, at kun 9 har skrevet under på 24 timer.......æææh-hva-for-nowed?? Det er jo holdninger, sager og kollektive beklagelser med et minimum af sved på panden for at kunne komme igennem med budskabet.

Selv har jeg brugt enormt mange af Peters skriv - han er god til at poste dem herinde, så man selv lige kan rette til og sende i flok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 09:44   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
L.S Helenekr:

Citat L.S:

"Ej heller, gætter jeg på, det første sted journalister med hang til at afsløre uretmæssigheder, falder i at læse.

Ang revolutionstanker:

- det har i årevis været mig en GÅDE, hvordan så mange danskere kan blive så urimeligt - og især ulovligt! - behandlet af De Folkevalgte, uden at der kan kaldes til samlet protest og KAMP TIL STREGEN!

Alene på k10 er der nu godt 14.000 syge, handicappede, frustrerede, dybt ulykkelige og stærkt krænkede mennesker - trådt under fode via embedsmændenes ulovlige tolkning af Lovgivningen - som stadig mestendels hellere vil sidde virtuelt og bekræfte hinanden i elendigheden, og ofte med en ganske god ild i pennen, fremfor at tilslutte sig stærkt fokuserede projekter/protester, som har en langt større chance for at ændre på tingenes tilstand, end repetitiv udøvelse af disciplinen 'at græde i kor'....."

Så lad os gøre det sammen!

Som Peter foreslår, så tager vi en region hver....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=48


"....Men hvis du ønsker at fortsætte med at hjælpe til med denne tråd, er du meget velkommen, men så råder jeg til vi bliver 5 K10er, således at vi tager en Region hver.

Men skal det batte, så skal indklageren være 110% inde i reglerne, som jeg naturligvis hjælper med.

Man skal kende konsekvensen, hvis man ønsker at være med og kører sine egne klagesager som er tidskrævende da en klagesag kan trække ud i 1/2 til hele år.

Denne tråd har levet i 8 - 9 år og se på resultatet.

Embedsmænd er dygtige og da der ingen konsekvens er for lovbrud, stopper denne tråd aldrig.

Bedste hilsner

Peter"


http://www.k10.dk/showthread.php?t=28881

"Mon tiden er til, som Phhmw og foreslår i en anden tråd, at vi på K10 organiserer "modstands-arbejdet"?

Den smule ressourcer jeg har, kan jeg ikke komme i tanker om en bedre måde at bruge på end i den gode sags tjeneste."


Frida

Sidst redigeret af frida; 27-12-2013 kl. 09:47.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 02:43   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Enig Helene - man magter det bare ikke længere - ALENE!

Derfor bør energien rettes mod ét angrebspunkt af gangen, og samtlige henvendelser tilgå det éne smertenspunkt.

Gerne med skabelontekst, der ligger i et link lige til at kopiere eller printe ud.
Som f.eks Smertedagbogen, Aktindsigtsformularen, osv allerede gør det.

Samtlige brugere på k10 er i sagens natur på en pc med mailadgang, og kan derfor klage MÅLRETTET pr. mail, med en meget lille indsats.

De manglende skabeloner kunne jo risikere at være et udtryk for, at de skrivestærke på k10 gennem flere år har fornemmet, at den indsats også kunne være forgæves - fordi flokmentaliteten lige på dét punkt mærkeligt nok er gået fløjten...
Uha ja...det er der skam folk der har tænkt på....men apatien er for udbredt...desværre...

For lidt tid siden...bare et eksempel....var der en på facebook der forsøgte at lave en happening på jobcenterene....de skulle overbebyrdes og gå helt i stå....

Ikke i lang tid...men som en happening hvor man fik lov til at henvende sig til pressen og fortælle hvorfor man havde lavet den...rigtig god indgang for at komme nærmere pressen...

Det eneste folk skulle...det var at sende en aktindsigts erklæring....men på en bestemt dag...

Fuldstændig lovligt og noget alle har krav på...nemlig at få aktindsigt....og alle har eller de fleste har en computer med internet adgang....og det var det eneste som det kræves....

Ja de skulle så også lige melde ind at de deltog så man kunne skaffe sig et overblik over omfanget af deltagelsen...

Dette er noget ALLE og jeg mener alle kan gøre...der er faktisk ikke nogen undskyldning for at lade være...

Både set ud fra at det er fuldstændigt lovligt....så ingen skulle bryde nogen lov...og så var det så nemt...specielt hvis man i forvejen kan befinde sig på nettet...

Der var lagt skabeloner op til hvad folk skulle sende af tekst til kommunen....

Det eneste som folk skulle...det var at sende det....

Manden har kontaktet gud og hver mand for at få spredt ordet....herunder også til mig som lagde det herind på K10...

Så det har været spredt vidt omkring...så rigtig mange mennesker har set det..

Det lyder jo som om at det er noget man kunne få mange til at deltage i....specielt set ud fra at der er så mange som er utilfredse med jobcentrene og kommunerne...

Under 40 mennesker deltog....

Tror du at ham der havde lavet denne happening og lagt en masse arbejde i at sprede budskabet....skrevet tekst...besvaret dem der har spurgt ind til den...osv osv....tror i at denne mand nogensinde gider løfte så meget som en finger for dem som har deres gang på jobcentrene og som er utilfredse med dem....

Nej det tror jeg ikke man skal regne med...

Apatien er fuldstændig udbredt og ingen gider noget som helst....

Dette går desværre ud over de få som så gider gøre noget...

Problemet er bare at nogle enkelte mennesker kan ikke ændre særligt meget....

Jo jo man kan få en micro lille sejr en gang imellem....men det er også det...

Skal det batte af noget og skal der ændres noget som batter...ja så skal man få folk ud af deres apati...og deltage i de ting der kommer....

Gider man ikke dette...jamen fint....men så kom ikke og brok dig over tingenes tilstand mere....det mister man retten til når man ikke engang gider noget så simpelt som at sende noget tekst man ikke engang selv skal lave...

For et par år siden...jamen der skulle vi da have en demo....alt blev stablet op og sørme...der kom hele 5 mennesker...

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan man flår folk ud af den apati de tilsyneladende konstant befinder sig i...

Man skal heller ikke tage fejl af at for rigtig mange mennesker...ja der drejer folks engagement sig mest om lige deres egen sag....og når den er løst...ja så mangler de fred for alt...og deltager ikke i at redde alle dem som stadig er i systemet grimme klør...

Nej jeg skriver IKKE at alle er sådan...men desværre er rigtig mange det...

Med hensyn til Puk Sabbers indlæg....så ligger den det rigtige sted...for der er rigtig mange sagsbehandlere der kigger med på den side....og der er nok 100 gange større mulighed for at få andre sagsbehandlere med på at udvise civil ulydighed end det er at få pressedækning på den her vanvittige reform...

Det er desværre ikke nok at høre alle de sørgelige historier om folk der må gå fra hinanden....

Der skal ske noget hvis der skal ændres noget....handling og ikke kun historier...

Historier kan være fine til at belyse hvad der kan ske....men kun direkte handling vil få ændret noget...om ikke andet så for de personer som har en sagsbehandler med lidt hjerne...

Men hvis hele faggruppen begynder at gøre dette...ja så vil der ske noget...

Politisk sker der kun noget hvis der er nok mennesker som går imod....

Desværre har folk kun en meget kortvarig hukommelse og der vil være en masse mennesker......ja også dem som denne reform går ud over.....som stemmer de selv samme politikere ind ved næste valg...altså dem der er med i denne reform...og stemt den igennem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 04:05   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uha ja...det er der skam folk der har tænkt på....men apatien er for udbredt...desværre...
Apatien er fuldstændig udbredt og ingen gider noget som helst....
Dette går desværre ud over de få som så gider gøre noget...
Problemet er bare at nogle enkelte mennesker kan ikke ændre særligt meget....

Jo jo man kan få en micro lille sejr en gang imellem....men det er også det...
Skal det batte af noget og skal der ændres noget som batter...ja så skal man få folk ud af deres apati...og deltage i de ting der kommer....

Gider man ikke dette...jamen fint....men så kom ikke og brok dig over tingenes tilstand mere....det mister man retten til når man ikke engang gider noget så simpelt som at sende noget tekst man ikke engang selv skal lave...
Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan man flår folk ud af den apati de tilsyneladende konstant befinder sig i...


Med hensyn til Puk Sabbers indlæg....så ligger den det rigtige sted...for der er rigtig mange sagsbehandlere der kigger med på den side....og der er nok 100 gange større mulighed for at få andre sagsbehandlere med på at udvise civil ulydighed end det er at få pressedækning på den her vanvittige reform...


Der skal ske noget hvis der skal ændres noget....handling og ikke kun historier...

Historier kan være fine til at belyse hvad der kan ske....men kun direkte handling vil få ændret noget...om ikke andet så for de personer som har en sagsbehandler med lidt hjerne...
Men hvis hele faggruppen begynder at gøre dette...ja så vil der ske noget...

Politisk sker der kun noget hvis der er nok mennesker som går imod....
Desværre har folk kun en meget kortvarig hukommelse og der vil være en masse mennesker......ja også dem som denne reform går ud over.....som stemmer de selv samme politikere ind ved næste valg...altså dem der er med i denne reform...og stemt den igennem...

Du har ret i det med at Puk Sabers indlæg selvfølgelig ligger så hendes kolleger/fagfæller med stor sandsynlighed læser det - (og nogle få vil have nosser til at følge hende.)

Jeg ønsker dog også at medierne fodres MAKSIMALT og KONSTANT med især 'blåstemplede' folk, der råber vagt i gevær.

Den der jobcenteraktion lød super - jeg kan ikke mindes at have læst om den på k10? - måske har det været i en af mine inaktive perioder?

Der er bare sket så store skred i blot det seneste 1 1/2 -2 år, at der måske er fornyet krudt til at gøre en indsats.

Og mht folks motivation ER det bare sådan, at det udspringer af egne oplevelser; at man pludselig får en trang til at støtte Kræftens Bekæmpelse når man selv får en mystisk knude - hvilket ikke betyder, at den målkrettede indsats der starter for eget helbreds skyld, med struktur og systematik i arbejdsgangen KAN bredes ud til at dække større områder til fleres glæde.
PW sidder jo ikke kun og skriver til sin egen lille kommune - men har systematiseret tingen så meget, at det nu er mere overskueligt, at få andre med på at yde et nap.

Det vil jeg også arbejde hen imod, med mine mærkesager.

Sidst redigeret af L.S.; 28-12-2013 kl. 04:13.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2013, 22:09   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg snakker ikke om de enkelte mennesker som faktisk gør noget....jeg snakker om den store grå masse derude i samfundet...

Selv med den jobcenter happening...ja der er rigtig mange derude som er utilfredse med de jobcentrere...men det fik dem ikke til at deltage...

Det ses nok tydeligst når der skal være en demo....for vi ved hvor mange der er utilfredse og hvis du så ser på antallet der møder op...ja så er dette ikke en gruppe der bare lige vågner når nogen vil noget....desværre...

Hvis du vidste hvor mange jeg har der skriver til mig med at vi skal da gøre noget og så til sidst i mailen skriver de at de skam ikke kan gøre noget da helbredet ikke tillader det så det må andre gøre...

Men det vil skam glæde mig hvis der er nogen der kan vække folk derude...så der kommer noget handling....ud over skriverier...ikke at skriverier ikke kan være gode...men der skal noget handling til..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension