K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2017, 10:13   #1
dittepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
dittepigen er ny på vejen
Konsulent som fleksjobber?

Kære K10 og alle brugere

Jeg er efter 10 års sagsbehandling endelig ved at være nået til vejs ende. Jeg har nu været igennem min sidste arbejdsprøvning, og min sag er i gang med at blive samlet, således at den kan tages op til rehabiliteringsmøde engang i april.

Så langt, så godt.

Mit spørgsmål er: Kan jeg som fleksjobberettiget gå ud og søge et job, hvor jeg yder en konsulentydelse ca 6-8 timer i ugen?
Det vil jo være et job, hvor arbejdsgiver ikke kan garantere, at skaffe mig sager nok til at jeg får et ugentligt timetal på 6-8 stykker. Men det vil være arbejdsgiver der skal skaffe mig i kontakt med kunder, - da det er en ekstra konsulentydelse de tilbyder deres kunder. Dvs at jeg ikke selv skal skaffe kunder, men yde en service for dem, som har købt den ekstra ydelse med.

Vil en kommune kunne acceptere, at nogle måneder vil jeg kunne have op til 6-8 timers arbejdsuge, og andre måneder vil jeg have mindre?
Jeg ved godt at jeg så ikke modtager løn for de uger hvor jeg ikke har arbejde, men jeg modtager vel fleksydelsen?

Jeg har virkelig brug for at forstå reglerne her, inden jeg går ud til de potentielle arbejdsgivere, da jeg gerne vil kunne give dem nogle konkrete svar.

Ved I om der er en maks timeløn som man må få som fleksjobber? Jeg ved at når man rammer et bestemt lønniveau, så frafalder fleksydelsen, - men så er man vel næppe heller i den økonomiske situation, at man kan påkalde sig retten til at modtage ydelse fra det offentlige..?

Mange tak for jeres ihærdige indsats herinde. Jeg håber meget at nogen har nogle svar til mine spørgsmål.

Med venlig hilsen
Dittepigen
dittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 10:45   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
varierende ugentligt timeantal i fleksjob.

Det bedste er at stille spørgsmålet og få svaret på skrift til din kontaktperson på kommunen.

Jeg tror, at kommunerne ser forskelligt på den situation.

Ang. Timeantal, så nævner du selv 6-8 timer og nogle uger mindre men det kan vel også gå den anden vej og blive flere måske mange flere?

Hvis du kender timelønnen nogenlunde, kan du bruge fleksjobberegneren og se, hvad den viser som månedsløn

Held og lykke med det og skriv gerne her, hvad du finder frem til.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 14:44   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen kan i værste fald bare undlade at godkende jobbet som et fleksjob...men du kan stadig tage jobbet...Du vil så blive modregnet i din ledighedsydelse for det du tjener...

De kan også vælge at godkende det som et fleksjob hvis de vurdere at du har bedst af at komme i job hurtigt..

Se afsnit 4 Etablering af fleksjob i vejledningen om fleksjob https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183674
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 20:12   #4
dittepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
dittepigen er ny på vejen
Hej igen

Tusinde tak for jeres forslag og svar.

Jeg har i dag talt med et par stykker på min lokale kommune, - ingen af dem var skarpe på at besvare mig på mine spørgsmål, - men har henvist mig til en person som ved meget om reglerne vedr fleksjob. Han er først tilbage på mandag. Når jeg har talt med ham skal jeg nok fortælle herinde hvad han har at sige om sagen.

Hvad jeg tror er rigtigt er, at man ikke kan være konsulent (altså selvstændig) og på fleksydelse, - med mindre man var selvstændig inden man blev sygemeldt og røg over i fleksjobskategorien. Så tror jeg kommunen godkender i visse tilfælde.

Hende jeg talte med sagde at virksomheden skal ansætte mig - på et minimum timetal pr uge (min 2 timer) og give løn til mig for de timer, selv om der evt ikke er kunder der ønsker og dermed betaler for den service jeg tilbyder.
Som vi begge blev enige om, er det ikke særligt attraktivt for virksomheden at skulle ansætte en og betale løn til vedkommende, uden at vide om der er et marked for det jeg leverer.

Så hun ville faktisk undersøge sagen nærmere.

Hun mener at der er en mulighed i loven for at man godt kan blive ansat som konsulent på et lavt timeantal, - men så skal man være tilknyttet 1 virksomhed, og må ikke tilbyde sin ydelse til andre konkurerende virksomheder.

Jeg har fundet et nicheområde inden for ejendomsmæglerbranchen som jeg vil gå ud og tilbyde min konsulentydelse til. Det skal være en del af den pakke som ejendomsmæglerne tilbyder deres kunder ved et hussalg. Fordi det er et erhverv som jeg ikke har set andre udbyde, er det ekstra svært for mig at skulle overbevise en mæglerkæde om at de skal ansætte mig i et ordinært fleksjob , - frem for ansættelse som konsulent (med fleksydelse).

Ja, hvis det har interesse, vender jeg gerne tilbage.

Mange gode hilsner
Dittepigen
dittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 23:53   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvstændig kan du ikke være medmindre,du har været selvstændig før du blev visiteret...

Jeg vidste ikke at det var det du skrev om...

Jeg troede at du mente at du skulle ansættes af et firma...og så have variende timetal...så jeg har da misforstået der totalt..-

Lige angående begreber...

Fleksydelse er næsten det samme som efterløn...

Hvis man arbejder som fleksjobber...så får man flekslønsydelse ved siden af sin løn...

Er man ledig fleksjobber så får man ledighedsydelse...

Bare mere så vi alle ved hvad vi snakker om..

Du må gerne vende tilbage og fortælle hvad der er kommet ud af det i denne tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension