K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 17:59   #1
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
hvad skal jeg gøre??

Hmm aner ikke rigtig hvad jeg skal stille op med mig selv jeg er pt på kontanthjælp mens kræftens bekæmpelse køre en anke sag om sygedagpenge.

Jeg kommer aldrig tilbage til mit arbejde som handicaphjælper eller ved landbruget som jeg er uddannet til, Jeg har kronisk hovedpine, lymfeødem i venstre arm og føleforstyrrelser i begge ben dog ikke noget jeg mærker til, andet end hvis jeg skal løfte benet højt og så halter jeg lidt.

NÅ men jeg mener jo stadig at jeg har en masse at byde på, efter jeg er startet på ritalin mod piskesmældet har det hjulpet utroligt meget på min træthed og også forbedret min koncentration noget

Jeg er til knyttet syd dansk smerteklinik pt og de holder mig fortsat sygemeldt, men jeg vil bare så gerne igang med noget.

Overvejer at prøve på at tage nogle hf enkeltfag, for at se om hovedet vil være med til at studere, men må jeg det??? eller ryger min kontanthjælp så??

Hvad hvis jeg bare giver mig til at læse på su og jeg så ikke kan gennemføre det hvordan er jeg så stillet??

Jeg har gået hjemme siden marts 09 af uddannelse har jeg en landmands uddannelse og en hel hf pånær dansk

Er der nogen der har et par gode ider til hvad jeg kunne overveje at læse for lige nu er jeg på helt bar bund og føler at både kommune og smerteklinik helst ser at jeg bare bliver siddende i sofaen
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 18:40   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Da det er helt umuligt for dig at vende tilbage til arbejde inden for det fag du er uddannet, og du ikke kan vende tilbage som handicaphjælper hvor du har erfaring, er det meget muligt, at du vil kunne blive berettiget til revalidering.

Revalidering sættes i værk med det udgangspunkt, at opkvalificere en person til at kunne klare sig på arbejdsmarkedet.

Jeg kan ikke helt huske hvordan det er det fungerer med revalidering hvis det er usandsynligt, at man bliver i stand til at blive selvforsørgende.
Ved ikke om man så først skal afklares og bevilges flexjob, eller om man kan blive revalideret og derefter bevilget flexjob.
Det er der forhåbentlig en anden der kan svare på.

Man kan ikke modtage revalideringsydelse til HF-fag. For at komme på revalidering skal der lægges en revalideringsplan, som er en fast slagplan for, hvordan du kan komme igang med en uddannelse eller inden for et fag du vil være arbejdsdygtig.
Kræver det fag at du færdiggør din HF eller er det brug for andre forberedende tiltag (hvilket der som regel vil være), vil dette foregå som forrevalidering.

Under forrevalidering modtager man den ydelse man allerede modtager; dvs. kontanthjælp i dit tilfælde.

Når du påbegynder den egentlige revalidering vil du modtage revalideringsydelse.

Du kan ikke få revalidering hvis du kan komme i beskæftigelse ved at deltage i andre erhvervsrettede aktiviteter som fx. aktiveringstilbud.

Du kan kun få SU til HF enkeltfag hvis du har mindst 23 timers undervisning om ugen.

Jeg syntes, at du skal tage en god snak om det her med smerteklinikken. Der må jo være en grund til, at de mener, du bør være sygemeldt.
Dernæst skal du bede om en samtale med din sagsbehandler, og få styr på hvordan I bedst fastlægger en realistisk plan.

Læs om revalidering her:
http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...alidering.aspx
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 19:42   #3
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
tusind tak

Ja skal have det hele snakket igennem med både smerteklinik og kommune, men er bare ved at være totalt desperat
Føler lidt at de snakker sammen hen over hovedet på mig, som var jeg et lille uartigt barn.

Mit største problem er jo at jeg ikke aner om jeg ville kunne klare at gå i skole og jeg bliver idiot af bare at gå hjemme og kun møde syge mennesker når jeg endelig er afsted til noget
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 20:03   #4
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej cara mia!

Citat:
Oprindeligt indsendt af cara mia Se meddelelser
Hmm aner ikke rigtig hvad jeg skal stille op med mig selv jeg er pt på kontanthjælp mens kræftens bekæmpelse køre en anke sag om sygedagpenge.

Godt!

Jeg er til knyttet syd dansk smerteklinik pt og de holder mig fortsat sygemeldt, men jeg vil bare så gerne igang med noget.

Overvejer at prøve på at tage nogle hf enkeltfag, for at se om hovedet vil være med til at studere, men må jeg det??? eller ryger min kontanthjælp så??

Du mangler jo kun et fag, dansk, så har du en fuld hf. Hvis du læser hf dansk i fritid - på vucnet.dk - eller om aftenen - kan jeg ikke se, det skulle kunne kollidere med krav om at stå til rådighed for aktivering og jobsøgning, mens du er på kontanthjælp.

Hvis du vælger dansk hf på vucnet.dk, kan du starte med det samme - eller starte til januar - og blive færdig juni 2011 - klar til studium fra august 2011! Tal med din sagsbehandler om det! Eller ring og få råd hos SR-Bistand, som er gratis. Se nedenfor!


Hvad hvis jeg bare giver mig til at læse på su og jeg så ikke kan gennemføre det hvordan er jeg så stillet??

Som Anna siger, skal man have mindst 23 timer ugentlig på hf, for at få SU. Men senere ville studium på SU være en god idé - alt at vinde - intet at tabe!

Jeg har gået hjemme siden marts 09 af uddannelse har jeg en landmands uddannelse og en hel hf pånær dansk

Så du er allerede næsten klar til videreuddannelse!

Er der nogen der har et par gode ider til hvad jeg kunne overveje at læse for lige nu er jeg på helt bar bund og føler at både kommune og smerteklinik helst ser at jeg bare bliver siddende i sofaen.

Det skal være mindre fysisk krævende end handicaphjælper og landmand. Er du god til it? Så kunne en it-uddannelse være en idé. It-ingeniør fra ingeniørhøjskole, datalog fra universitet?

Måske kan smerteklinik støtte op om uddannelsesplaner. Jeg tror, de har særlige socialrådgivere, der kan støtte i dialog med kommunen omkring støtte til dine ønsker og planer.

Skade har i oktober 2010 her på K10 skrevet om god støtte fra smerteklinik til dialog med kommune:

"Vi har i min mands sag, haft rigtig meget hjælp af de udtalelser som der er kommet fra smerteklinikken, kommunen har også kigget på de besøg min mand har været på smerteklinikken og udfra den har de vurderet hans funktionsevne, sammenholdt med de attester der er lavet derfra og andre steder fra.
Vi var tilknyttet en socialrådgiver på smerteklinikken, imens sagen stod på, på kommunen, og sjovt nok skulle der bare et opkald fra smerteklinikken til kommunen, siden havde vi ikke de store problemer med kommunen."
Kontakt evt. også SR-Bistand - om råd om dine muligheder for uddannelse - på kontanthjælp/SU/revalidering:

http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp

I Frivilligcenter SR-Bistand giver vi gratis og anonym rådgivning til alle i hele landet efter princippet hjælp til selvhjælp.

Al rådgivning varetages af frivillige jurister og socialrådgivere/socialformidlere eller studerende på sidste del af deres uddannelse.

Rådgivningen kan vedrøre spørgsmål af social og juridisk karakter, som f.eks. kontanthjælp, boligstøtte, revalidering, pension, klagevejledning, skilsmisse, forældremyndighed, lejeret osv.

Hvordan kommer du i kontakt med en rådgiver?

Du kan ringe til os mandag - torsdag mellem kl.10.00 - 15.00
og fredag mellem kl.10.00 - 14.30.

Hvis muligt, vil du blive stillet om til en rådgiver med det samme.

Der er også mulighed for personlig samtale mandag - torsdag kl.13.00 - 15.00.

Tlf. til SR-Bistand er: 35 39 71 97

Uddannelse er en god idé!

Jeg ønsker dig held og lykke!

Sidst redigeret af Katharina; 17-11-2010 kl. 20:15.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:31   #5
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
Tak for svar Har fået ringet til smerteklinikken og får et ekstra møde med deres social rådgiver

It er ikke lige mig er totalt dum til alt der ikke er skole nødvendigt på en pc.

vil helt sikkert gemme nr til sr bistand hvis jeg skulle have brug for det senere

Føler mig bare alt for gammel til at skulle til og læse igen, men ønsker heller ikke at arbejde som ufaglært resten af livet.... ved vidst bare ikke hvad jeg vil/skal

Skal måske sige at min hf uden dansk har et snit på 10,6 så kan heller ikke rigtig bruge det til at udelukke nogle uddannelser, har matmatik, kemi, fysik engelsk fransk og samfundsfag på b niveau

Sidst redigeret af cara mia; 18-11-2010 kl. 12:34.
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:45   #6
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej cara nia!

Citat:
Oprindeligt indsendt af cara mia Se meddelelser
Har fået ringet til smerteklinikken og får et ekstra møde med deres social rådgiver

Godt!

vil helt sikkert gemme nr til sr bistand hvis jeg skulle have brug for det senere

OK!

Føler mig bare alt for gammel til at skulle til og læse igen, men ønsker heller ikke at arbejde som ufaglært resten af livet.... ved vidst bare ikke hvad jeg vil/skal

Du har jo både sprogfag: engelsk og fransk og matematisk fysiske fag: matematik, fysik, kemi og samfundsfag på b niveau - med et særdeles flot karaktergennemsnit på 10,6 - så du har gennemsnitskarakterer og fagkombination til alle mulige uddannelser!

Skal måske sige at min hf uden dansk har et snit på 10,6 så kan heller ikke rigtig bruge det til at udelukke nogle uddannelser, har matmatik, kemi, fysik engelsk fransk og samfundsfag på b niveau

Flot hf! Beslut videre uddannelse, mens du tager hf dansk enkeltfag, som aftenundervisning på VUC, eller som undervisning på net på vucnet.dk, som jeg bestemt forestiller mig du må på kontanthjælp!
Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 13:57.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:59   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af cara mia Se meddelelser

Føler mig bare alt for gammel til at skulle til og læse igen, men ønsker heller ikke at arbejde som ufaglært resten af livet.... ved vidst bare ikke hvad jeg vil/skal
Jeg kender en dame på 53 der lige har søgt ind på hendes drømme udd. Når hun er færdig har hun knap 10 år til hun bliver 67.

10 år er faktisk ret lang tid, når man sætter det op på den måde, i stedet for ud fra hvor gammel man er Og hvem siger også at hun stopper bare fordi hun bliver 67? Min gamle mor fortsatte som sygehjælper på fuld tid til hun var 68½ og er stadig afløser nu snart 1½ år senere... hun bliver s q ved til hum kommer på den anden side af de 70
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension