K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 04:16   #11
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Det kan jeg sagtens forstå, at du, emks, kan blive lidt utålmodig eller ængstelig ved at Logikeren hele tiden sætter spørgsmålstegn ved om han får taget pension fra sig, men det skal altså også ses i lyset af, at han er psykisk syg. Det er meget ofte den ængstelse han udviser der kendetegner vores sygdom og er med til at vi netop ikke kan fungere i samfundet. Jeg har samme bekymringer som ham, blot er jeg dog ikke tilkendt pension endnu.

Jeg kan dog heldigvis godt se så rationelt på Logikerens situation og se at han ikke skal være bange for noget, da han allerede er tilkendt. De går ikke ind og fjerner det igen.

Der i mod er jeg selv meget bange for ikke at kunne blive tilkendt og jeg kan da lige som dig også blive lidt utålmodig og tænke "jamen Logikeren, du har jo allerede din røv reddet, - det har vi andre ikke" Men derfor kan man godt udvise lidt tolerance. Manden er jo bare oprigtigt bekymret fordi alting kan virke så uvist.

Men logikeren! Don't worry - be happy
Falkes er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 06:40   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er rigitg Logikeren opretter mange tråde om det samme
men der er alså en grund til han har fået FP
han er psykisk syg og kæmper en kamp hverdag


Men soc og sf med R, skal nok får lavet en ny reform omkring førtidspension
bliver det så bedre, nej det bliver højst sandsynligt ikke
problemet er at de fleste i folketinget er raske og ikke kender til sygdom
når de kan sige på åben skærm, at vi skal redde de psykiske syge
en super ide
problemet er bare at os som er syge ser en kommunen som vores værste fjende
selvom det burde være sådan at de skulle hjælpe os
har lige modtaget et brev fra mit jobcenter, det er anden gang på 3 år

der er mange som er trætte af kommunen er efter dem med aktivering og osv
har det lige om vendt, kommunen er lige glade med en
fordi man er uden indtægt
så jeg kan kaste op når man hører raske i folketinget fra højre til venstre
at os som er syge står på en togperron og ser livet kører forbi
eller vi skal gøre alt for at få psykiske syg i arbejde og et så normalt liv som muligt

de glemmer bare en ting. i mens det skal stå på 5-10 år, så bliver os som er psykisk syge endnu mere syge


når vko og s-sf-R skaber uro omkring fleks og pension, så bliver folk mistroisk og bange for hvad der skal ske.
igen fordi en kommune er vores fjene nr 1 og ikke som medspiller som skal lave en ordeligt afklaring

syge i Danmark er uden retsikkerhed. Ja vi kan anke men nu er der indført at ankestyelsen skal tage hensyn til kommunenes økonomi.

hvis man ikke var psykisk syg inden man kom i systemet, så bliver man det på sigt
hvis ikke der bliver kigget ordenligt på dette lovløse system

ps ved ikke hvad der skete med upload af mit indlæg

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-09-2011 kl. 06:52.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 07:39   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg ikke fået førtidspension grundet psykisk sygdom, jeg har fået den grundet fysisk sygdom, har aldig fået en psykisk udredning end ikke har i år hvor min pension er blevet forhøjet til højeste.

Men jeg har i de sidste tre år været på antidepressiver, grundet er svær depression siden 2008, inden jeg kom i behandling var jeg fuldstændig handlingslammet og meget irrationel, og selvom depression er en psykologisk tilstand mere end en psykiatrisk, så tror jeg dog at det giver et lille indblik i det at have en psykisk sygdom.

Men vigtigst af alt er at vi forsøger at være tolerante og empatiske overfor hinanden, vi må alle kæmpe mod systemet, lad os lade være med at kæmpe mod hinanden også, og personangreb finder jeg uacceptable. Og logikeren er lige så berettiget til at åbne nye tråde som alle andre, og også at oprette så mange han vil.

Hvis nogen mener det er for meget eller for mange så lad dog være med at svare på trådene, det er et frit land, og i har selv valget om i ønsker at bidrage til tråden eller ej.

I øvrigt synes jeg spørgsmålet er særdeles relevant.

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 08:45   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
... syge i Danmark er uden retsikkerhed. Ja vi kan anke men nu er der indført at ankestyelsen skal tage hensyn til kommunenes økonomi.
Det blive ikke bedre. Alle landens kommuner under den gamle regering var i hænderne på Socialdemokrater det ved vi jo.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 08:52   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nej.

Det er ikke okay, at mobbe.......

- Og ja. Et relevant spørgsmål!
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 13:35   #16
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Nej.

Det er ikke okay, at mobbe.......

- Og ja. Et relevant spørgsmål!
Hvem mobber ? er da noget mærkeligt noget at skrive !

Så bare fordi man har en anden mening om tingene, så må man ikke give sit besyv med?

nå, er ude, man skal åbenbart bare være enig eller tie herinde?
emks er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 15:14   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg undre mig også over at folk som selv er på vej til fleks eller førtidspension kan stemme på de partier som vil gøre det vanskeligere.

især når man tænker på at de vil nedsætte aflønningen til fleksjobbere, kun give fleksjob i 5 år af gangen..
og førtidspension kun er 5 år af gangen, og helst til folk over 40 år.

jeg er selv 45 år, så kommer ikke til at lide under den afgørelse, men hvis førtidspension gives 5 år af gangen, kommer min arbejdsskadesag aldrig til nogen afgørelse.

og hvem kan finde roen og trygheden omkring ens fremtid om den så hedder fleks eller førtids? hvis det hele skal gentages om og om igen hvert 5 år..

jeg ville ikke finde meget ro og tryghed i det. og jeg er som sådan "kun" fysisk syg. udover jeg efterhånden er temmelig nedslidt psykisk af ventetider og slåskampe siden jan 06. og der bliver også tale om en ikke økonomisk ro..
Huldra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 15:25   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det blive ikke bedre. Alle landens kommuner under den gamle regering var i hænderne på Socialdemokrater det ved vi jo.
Nej, og slet ikke når VKO samtidig ikke fik sendt penge nok ud i kommunerne, så selv en socialdemokrat blev blå af frustrationer...............
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 15:29   #19
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Jeg har også paranoid skizofreni og kan nikke genkendende til alt du skriver herunder. Det er utroligt at politikerne ikke kan se sammenhængen og ikke kan indse at man skal være meget, meget stærk for at undgå at blive mere syg, under sin udredning til flex, revalidering, ftp etc. fordi tonen er så hård blandt sagsbehandlerne og reglerne er så rigide og ikke hensynstagende.
Mistænkeliggørelsen er simpelthen under al kritik!

Jeg tror desværre heller ikke at det på nogen måde bliver mindre svært at få en ftp efter et regeringsskifte, men jeg tror trods alt stadig på at det er det bedste af to onder´og at en rød regering vil gøre mere for psykiatrien som helhed og jeg tror heller ikke de vil afskaffe ftp for alle under 40.

But it remains to be seen.




Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er rigitg Logikeren opretter mange tråde om det samme
men der er alså en grund til han har fået FP
han er psykisk syg og kæmper en kamp hverdag


Men soc og sf med R, skal nok får lavet en ny reform omkring førtidspension
bliver det så bedre, nej det bliver højst sandsynligt ikke
problemet er at de fleste i folketinget er raske og ikke kender til sygdom
når de kan sige på åben skærm, at vi skal redde de psykiske syge
en super ide
problemet er bare at os som er syge ser en kommunen som vores værste fjende
selvom det burde være sådan at de skulle hjælpe os
har lige modtaget et brev fra mit jobcenter, det er anden gang på 3 år

der er mange som er trætte af kommunen er efter dem med aktivering og osv
har det lige om vendt, kommunen er lige glade med en
fordi man er uden indtægt
så jeg kan kaste op når man hører raske i folketinget fra højre til venstre
at os som er syge står på en togperron og ser livet kører forbi
eller vi skal gøre alt for at få psykiske syg i arbejde og et så normalt liv som muligt

de glemmer bare en ting. i mens det skal stå på 5-10 år, så bliver os som er psykisk syge endnu mere syge


når vko og s-sf-R skaber uro omkring fleks og pension, så bliver folk mistroisk og bange for hvad der skal ske.
igen fordi en kommune er vores fjene nr 1 og ikke som medspiller som skal lave en ordeligt afklaring

syge i Danmark er uden retsikkerhed. Ja vi kan anke men nu er der indført at ankestyelsen skal tage hensyn til kommunenes økonomi.

hvis man ikke var psykisk syg inden man kom i systemet, så bliver man det på sigt
hvis ikke der bliver kigget ordenligt på dette lovløse system

ps ved ikke hvad der skete med upload af mit indlæg
Falkes er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 15:33   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
eg undre mig også over at folk som selv er på vej til fleks eller førtidspension kan stemme på de partier som vil gøre det vanskeligere.
tja logik hvis man kun stemte PGA FP flexjob.der er jo mere der skal til for at få et godt danamrk.meget undskyld jeg tænkte på danmark som en helhed og derfor røg stemmen på pia K.det var jo som sagt her idne før pest eller kolera og begge dele er noget ****.så stemte vi DF pga ville være sikker på bla 24 år reglen blev osv.og man skal jo yde for man kan nyde.og ikke kun tænke på en selv og andre grunde til krydset.men det vil kræve en længere post og ærligt orker sgu ikke.
også de lød til at lyve mindst iforhold til villy og helle .og helles taburet brænder jo allerede desvære.

og lad os nu se kan jo være DF komme til undsætning og hjælper helle man ved jo aldrig man kan jo håbe.ved godt generalt spurtem an folk hvad stemte du så er der ikke mange der siger DF hvis de havde stem DF
extra er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den borgerlige propagandamaskine i klasselokalet Tante Ana Politik og Samfund 2 13-11-2011 16:38
Borgerlige: Brems mængden af Forbud! buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:52
Borgerlige førtidspensionister? logikeren Politik og Samfund 16 14-10-2010 09:42
Borgerlige klar til ventetidsloft buster Politik og Samfund 2 27-09-2010 17:07
Indbydelse til de borgerlige brugere af K10 Razmo Politik og Samfund 2 19-04-2009 06:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension