K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 22:26   #1
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Jobprøvning og hvad så? :-)

Hej alle er ny herinde så vil prøve at forklare min historie så godt jeg nu kan og håbe at i evt. kan hjælpe mig med mine spørgsmål :-).

Jeg er 19 år, og er født med klumpfod på venstre fod i svær grad. Det gik godt ind til for 10 måneder siden hvor jeg faldt ned af en trappe på arbejde og slog foden og den igen sidder helt forkert den drejer indad,fik tilkendt sygdagpenge for 9 måneder siden og går ude ved en special læge inde for klumpfødder. Men lægen kan slet ikke finde ud af hvad der er sket, der er intet at se på røngten eller scanning og vi har prøvet med gips som sku rette den op og få mig til at gå normalt igen " Går på ydersiden af min fod" Men intet hjalp og smerterne er forfærdelige da det trækker helt op i hoften og kan ikke gå mere end 10 min så får jeg så stærke smerter og min fod hæver op. Nu er jeg ved at få lavet en special skinne for at se om det kan rette op på min fod og få mig til at gå normalt og jeg slipper for smerter. & ellers kan lægen ikke gøre mere andet end en operation men han fraråder mig det da der kun er 20 % chance for det bliver godt.

Har selv bedt om at komme ud i jobprøvning både for at se hvad jeg kan klare, og for at komme ud da jeg bare ligger hjemme hverdag.

Men mit spørgsmål er hvad er jobprøvning? Er det hvor de vudere om jeg kan komme tilbage på arbejdsmarkede eller er det bare så jeg ikke går hjemme? & min virksomhedskonsulent og jeg har fundet ud af at det eneste arb jeg måske kan klare er kasse ekspediton nok men hvad vis dette heller ikke går da jeg heller ikke kan holde til at sidde ned en hel dag både med min ryg og fod. Hvad sker der så? Sygdagpengene stopper jo en dag. Er det sådan min virksomhedskonsulent vudere om jeg kan komme til at arbejde normalt igen imens jeg er i jobprøvning? Mine forældre har snakket om de håber på at jeg kan komme i flexjob som min mor da de ikke tror jeg slipper for smerter og kan se jeg har smerter osv da jeg ikke er ude ved mine venner mere.:-)

Håber at i kan hjælpe mig lidt med de 2 spørgsmål på forhånd tak :-) ps. Fantastisk side for nogen som os
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 06:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror du vil få meget svært med, at få hjælp til andet job, de vil nok sige du skal tage en udannelse på su.
Du er så ung, at du nok ikke vil få tilbudt job med skåne hensyn men måske hjælp til udannelse så du kan blive selvforsøgende.

På den måde vil du nok også stå beder idit liv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 06:53   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jette91,

Det var da irriterende at din læge ikke kan hitte ud af at få din fod tilbage i rette sted.

Mht. job og arbejdsprøvning, da må du fra din sagsbehandler på din sag, da have fået at vide at den skal være med til at måle din arbejdsevne med henblik på fremtidig forsørgelse ? Du har selv meldt dig klar til afprøvning, men du må jo sige fra hvis det ikke holder i det lange løb. Du har også ret til selv at finde et erhverv hvor du mener at du er bedst tjent med en arbejdsprøving af hensyn til dit helbred. Måske skulle du i afprøvning på et reva center for at se hvad du reelt kan klare har I snakket om det dig og din sagsbehandler ?

Du har ret i at sygedagpengene på et tidspunkt udløber, hvornår gør dine ? Det er godt at du er opmærksom på det og er villig til at blive afklaret. Når du er afklaret arbejdsmæssigt via en evt. arbejdsprøvning og helbredsmæssigt, via dokumentation fra dine læger, så tager man stilling til hvor du hører til på arbejdsmarkedet. Et fleksjob kunne måske godt komme i betragtning, men det kommer an på hvilket time antal du klare og om dine lidelser er varige og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 06:56   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En jobprøvning/arb.prøvning handler om, at vurdere arbejdsevnen, og dette vil der ikke være meget fornuft i før din tilstand er stabil, altså når man har forsøgt at gøre dig rask.

Når der, på et eller andet tidspunkt, ikke kan gøres mere for dig m.h.t. din fod, hvis du så ikke er i stand til at varetage et arbejde på normale vilkår, så vil det være hensigtsmæssigt med en arb.prøvning.

I en arb.prøvning vurderer de din arbejdsevne, så det kan vurderes om du vil være i stand til at klare en uddannelse, i så fald vil du få bevilget revalidering, medmindre de mener, at du kan uddanne dig på su.
Hvis man vurderer, at du ikke kan klare en uddannelse, så vil man kigge på, om fleksjob kan være en mulighed.

For at få fleksjob skal din tilstand være stabil og behandlingsmulighederne skal være udtømte.
Så længer din tilstand ikke er stabil (og det er den ikke så længe en læge vurderer, at der er muligheder for, at f.eks. rette din fod op) er der ikke meget mening med en arb.prøvning.

Hvis du gerne vil lidt hjemmefra, så kan du snakke med din kommune om evt. at komme i praktik, altså arbejde gratis et eller andet sted. Kort fortalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 07:28   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er egentligt underligt at du er sendt i arbejdsprøvning, når din tilstand ikke er stationær, måske er det bare praktik du er havnet i ? Det er da værd at undersøge.

Ligeledes må du tale med din sagsbehandler omkring afklaring af dig helbredsmæssigt. Dette skulle gerne nåes inden dine sdp. udløber. Hun kan sende dig til forskellige behandlere for evt. behandlingsmuligheder og belysning af din situation.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 09:14   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du talt med din sagsbehandler om en UNGDOMSUDDANNELSE?

Jeg vil mene at du har krav på dette!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
jobprøvning på sygedagpenge guldbjerg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-09-2011 08:57
Sygdagpenge & Jobprøvning. Jette91 Alt det andet 9 26-09-2011 23:14
angst og i jobprøvning, hvad gør jeg? maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 48 11-05-2011 12:06
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension