K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2011, 18:03   #1
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
på kontanthjælp..kan min kæreste få min barsel?? hjælp!

hej alle kloge hoveder

håber der er nogle der ved hvem man skal kontakte eller hvad man skal gøre..

kort fortalt :

jeg har lige født min søn her d 17 august er syg på kontanthjælp,og er nu på barsel.

jeg har haft min depression siden 2005 ..da jeg var gravid havde jeg det bedre end nogensinde..så jeg var så dum at smide min medicin..nu når jeg har født er min depression "kommet tilbage" og er nu igang med at trappe op på samme dosis som jeg var før jeg blev gravid. Det går fremad..

min kæreste er på dagpenge og nu er det sådan at sundhedsplejesken der kommer på besøg har sagt at vi skal søge om at han kan få min basel så han kan gå hjemme med mig indtil jeg er på højkant igen...

har kontaktet min sagsbehandler på jobcenteret der synes det lød som en god ide men vidste ikke rigtig noget om det så sendte mig videre telefonisk til en anden ..som skulle ringe tilbage men det har hun ikke gjort ..prøver igen imorgen ..

men ville bare høre jer ad ???

kan det lade sig gøre ..??? og hvem skal man kontakte ..eller gå til?

kærestens jobcenter vil smide ham på 32 ugers kursus her om en uges tid ..og det er ikke lige det der hjælper os..
på forhånd tak leduce
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 21:12   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En fagforening kan sikkert svare på det.

Alternativt, så skriv dit spørgsmål til kommunen, aflever det ved skranken, mod kvittering.

Da jeg var gravid første gang, for godt 15 år siden, havde jeg læst noget om, at far'en havde ret til 14 dages barsel.
Så far'en, som jeg ikke boede sammen med, gik på kommunen for at ordne det, men fik den besked, at det kun var gældende hvis far'en havde samme adresse som mor'en.

Så gik far'en og jeg til vores lokale SID-afdeling for at meddele, at far'en ville holde 14 dages ferie.
En vaks sekretær hiver en brochure op af skrivebordsskuffen og spørger hvorfor far'en ikke bare holder de 14 dages barsel, som han er berettiget til.

Af brochuren fremgår det, at far'en blot skal opholde sig på barnets adresse i de 14 dage det handler om.

Så kommunen måtte rette ind.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 21:33   #3
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Leduce

Tillykke med din søn

Jeg ved ikke så meget omkring hvor du skal henvende dig, men kan fortælle at nogen i min omgangskreds står på samme måde som dig.

Hun, efter fødsel blev sygemeldt på ubestemt tid og faren har overtaget barslen indtil hun er på benene igen, så det skulle nok kunne lade sig gøre for dig også

Held og lykke med det fra Gogo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 22:11   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Smile

Hej Leduce

Først tillykke med sønnen

Jeg kender et par hvor far havde den fulde barsel, så det kan lade sig gøre.
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:34   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kan altså ikke huske de regler der er på området, men der er noget med at man skal meddele hvornår hvem holder barsel inden et bestemt tidspunkt, og så er der noget med at mor SKAL holde de første (MENER! det er 4 uger) og og og en masse andet bureaukratisk pladder.

Husk at i også kan holde deltids barsel, det kender jeg en mor der vælger at gøre, hun tager på arbejde om formiddagen og holder så barsel om eftermiddagen og på den måde næsten fordobler hendes barselsperiode.

Der til skal i bestemt også lige huske de regler der er omkring dagpengene, jeg er alvorligt bange for at de nye regler gør at han ikke kan "gemme" den tid han så bruger på at barsle, så sørg lige for at undersøge det.

Den enlige grund til at jeg reagere er vendingen: så han kan gå hjemme med mig indtil jeg er på højkant igen.

ÆÆÆÆÆÆÆÆ! dur ikke, det kan han altså ikke, altså med mindre du da kan garantere at du er på højkant igen inden barselsperioden er slut, og det kan du jo ikke, at sige det på den måde det er skrevet giver et HELT forkert billed af hvordan tingene fungere. Ikke at jeg tror værgen du eller andre her på siden er dumme *ss* men det er bare vigtigt at vi kalder en spade for en spade, så raske og røre ikke går og bilder sig selv ind at syge har fordele raske ikke har, som bla at far kan tage barsel her fra og så de næste 5 år frem i tiden, bare fordi mor er syg.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:32   #6
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg kan altså ikke huske de regler der er på området, men der er noget med at man skal meddele hvornår hvem holder barsel inden et bestemt tidspunkt, og så er der noget med at mor SKAL holde de første (MENER! det er 4 uger) og og og en masse andet bureaukratisk pladder.

Husk at i også kan holde deltids barsel, det kender jeg en mor der vælger at gøre, hun tager på arbejde om formiddagen og holder så barsel om eftermiddagen og på den måde næsten fordobler hendes barselsperiode.

Der til skal i bestemt også lige huske de regler der er omkring dagpengene, jeg er alvorligt bange for at de nye regler gør at han ikke kan "gemme" den tid han så bruger på at barsle, så sørg lige for at undersøge det.

Den enlige grund til at jeg reagere er vendingen: så han kan gå hjemme med mig indtil jeg er på højkant igen.

ÆÆÆÆÆÆÆÆ! dur ikke, det kan han altså ikke, altså med mindre du da kan garantere at du er på højkant igen inden barselsperioden er slut, og det kan du jo ikke, at sige det på den måde det er skrevet giver et HELT forkert billed af hvordan tingene fungere. Ikke at jeg tror værgen du eller andre her på siden er dumme *ss* men det er bare vigtigt at vi kalder en spade for en spade, så raske og røre ikke går og bilder sig selv ind at syge har fordele raske ikke har, som bla at far kan tage barsel her fra og så de næste 5 år frem i tiden, bare fordi mor er syg.
Hvis mor er sygemeldt, så falder "pligten" væk (og det er mere end 4 uger ), og far kan overtage barslen....barnet skal jo ligesom passes.

Jeg ved ikke om der er særlige regler for kontanthjælpsmodtagere, men ellers er det i hvert fald muligt at få barslen overført til faren i forbindelse med morens sygdom.
Du skal nok have lægen på banen. Det var i hvert fald lægen, som hjalp os da der var brug for det på fysiks identifikation....som de så smukt kaldte det!
Det var godt, for selv om jeg var syg før, under og efter barslen, så skulle det ikke gå ud over den lille + familien mere end højest nødvendigt. Det basale er nødt til at fungere og børn skal have den nødvendige omsorg.
Det har på ingen måde påvirket min sag, og det har ikke givet et falsk billede af situationen.
Jeg er ikke opdateret på reglerne, men der var/er specielle forhold, som skulle/skal gøre sig gældende (noget med at ikke hvad som helst berettiger til at en barslende mor kan overgive barslen til faren).

Så smut til lægen og ryk i din sagsbehandler. Sundhedsplejersken bør også kunne trække i relevante tråde. Deres ord har tit stor værdi - jeg har arbejdet indenfor børneområdet tidligere, og ved at det ofte hjalp når sundhedsplejersken begyndte at trække i trådene.

Og endelige, så skal du da have et kæmpe tillykke med den lille. Det er bare en stor oplevelse, hvor man skal til at omdefinere sig selv "en anelse".

Sidst redigeret af Solen; 07-09-2011 kl. 12:43.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:13   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
til alle der har svaret : 1000 tak for hjælpen ..skønt at der findes folk som jer ..
jeg har snakket med den sagsbehandler som skulle ringe tilbage i sidste uge ..hun var meget hjælpsom og sender papirer som vi skal udfylde og sende tilbage ..om hvordan vi vil holde barsel..hun sagde at de første 12 uger er "hellige"moren og dem kunne man ikke røre ved ligemeget hvad ..

men senere ringede min sundhedsplejeske og da jeg fortalte hende det sagde hun at det ikke passede ..hun kommer forbi imorgen evt med en familie konsulent(eller hvad det hed) og sagde at vi nok skulle finde ud af det sammen ..de kunne godt selv rykke i nogle tråde

lum : når jeg skriver på højkant mener jeg når mit antidepressive medicin igen virker optimal ..vi snakker uger...jeg mener ikke når jeg bliver rask for det bliver jeg nok aldrig da min depression er kronisk og min tilstand er stationær som min psykiater udtaler .. men medicinen gør jeg kan leve et okay normalt liv

jeg har min læge og psykiater bag mig som altid støtter mig 100%..

endnu engang tak for jeres svar.. og tak for lykønskerne mht min søn som heldigvis trives og er sund og rask og bare deeejlig
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 20:43   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Dejligt det lader sig gøre for jer

Dem jeg kender fortalte lige at mor bare havde de første 4 uger, så tog far resten ... og han elskede at være på barsel
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
De vil smide min kæreste på Kontanthjælp... Brille Alt det andet 11 16-09-2011 07:07
Kontanthjælp, barsel, og kommuneskift?! MiaNima Alt det andet 1 06-09-2011 11:13
Kontanthjælp /barsel Maja44 Alt det andet 3 26-05-2010 17:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension