K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2011, 12:47   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Så ramte jeg bunden... Igen !

Først får man telefonisk besked på at man får tilkendt FHK, pga diagnosen Borderline. Idag kommer der så ikke penge på kontoen.
Kontakter sagsbehandler og spørger hvad der foregår, og så er de pludselig ikke sikker på at jeg opfylder kravene for at modtage kontanthjælp!

Jeg kan ikke engang få på skrift eller noget, hvad der er for nogle krav jeg ikke opfylder. Men indtil de er kommet frem til en konklusion, tilbageholder de min KH.

Hvordan skal jeg betale husleje, købe mad osv!? Kunne hun svare på det ? JA, jeg måtte låne penge hos venner eller familie
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 12:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
typisk en kommune
Ja for du kan ikke klage før du får noget på skift
har du mere end 10000 kr da eller anden indtægt, siden de ikke er sikker
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:03   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Nu har jeg været på kontanthjælp siden Nov. 2009 og INTET har ændret sig... Jo her i det nye år har de 2 gange skåret i min kontanthjælp, så nu får jeg 4850kr udbetalt..

Men nej har ingen formue, og ingen anden indtægt... Havde jeg så bare det, så jeg kunne betale mine udgifter, var jeg faktisk ligeglad.. Men har ikke nogen penge what so ever :-/
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:06   #4
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Hej FrkSilverfox

Det er ked af på dine vegne

Spørgsmålet er om du har familie eller venner der kan hjælpe?

Hvis det ikke er tilfældet, og du måske har Visadankort ville jeg ofre dette kort og betale husleje med det samme. Et sådan kort kan man overtrække med flere tusindkroner, og formentlig kan du få et sådan kort igen om et 1/2 år.

Jeg håber meget, at det lykkes dig på den ene eller anden måde at få betalt husleje.

Du fortjener knus
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:09   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ved ikke hvad jeg skal sige, ud over det er noget svineri
det virker snart til en kommune tror man bliver rask uden indtægt
er selv helt unden indtægt
håber du klare dig igennem, indtil der kommer en ordning
for som sagt kan du ikke klage får du får noget på skift
kender desværre ikke loven godt nok.
men du burde blive partshørt, inden de stopper din kontanthjæp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:17   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adam SR Se meddelelser
Hej FrkSilverfox

Hvis det ikke er tilfældet, og du måske har Visadankort ville jeg ofre dette kort og betale husleje med det samme. Et sådan kort kan man overtrække med flere tusindkroner, og formentlig kan du få et sådan kort igen om et 1/2 år.

:

Det gjorde jeg pga af en forsinket udbetalt KH for 4 år siden..

Kontoen var overtrukket med 1200,- i en uge... kortet blev inddraget, og selv om det nu er 4 år siden, vil de ikke give mig et nyt.

De benyttede chancen til at komme af med kortet og så længe jeg er på bistand får jeg ikke et nyt var beskeden.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:18   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg kender heller ikke reglerne for kh, men er der ikke noget der hedder kontanthjælps loftet ? Dog kan det aldrig gå i nul og de skal vel ikke lige bruge en timeout til at finde på det ??

Det er bare for groft at kommunerne spidser folk af uden at give et svar på hvorfor de ikke kan få udbetalt til deres eksistens grundlag. Nu ved jeg ikke om din kommune har lukket, men kan du ikke få fat i formanden for social udvalget og bede om en forklaring. Du må gå dem på klingen fra nu af, det holder jo ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:35   #8
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Velkommen i klubben....
Jeg sidder lige nu i en situation hvor kommunen har standset sin kontanthjælps ud betaling med virkning fra 1-4 ,på trods af at jeg inden forløbet er blevet igangsat et utal af gange på både AF,kommunens socialkontor og sidenhen Incita som er komunens udbyder af arbejdsprøvnings forløb....
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Først får man telefonisk besked på at man får tilkendt FHK, pga diagnosen Borderline. Idag kommer der så ikke penge på kontoen.
Kontakter sagsbehandler og spørger hvad der foregår, og så er de pludselig ikke sikker på at jeg opfylder kravene for at modtage kontanthjælp!

Jeg kan ikke engang få på skrift eller noget, hvad der er for nogle krav jeg ikke opfylder. Men indtil de er kommet frem til en konklusion, tilbageholder de min KH.

Hvordan skal jeg betale husleje, købe mad osv!? Kunne hun svare på det ? JA, jeg måtte låne penge hos venner eller familie
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:37   #9
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adam SR Se meddelelser
Hej FrkSilverfox

Det er ked af på dine vegne

Spørgsmålet er om du har familie eller venner der kan hjælpe?

Hvis det ikke er tilfældet, og du måske har Visadankort ville jeg ofre dette kort og betale husleje med det samme. Et sådan kort kan man overtrække med flere tusindkroner, og formentlig kan du få et sådan kort igen om et 1/2 år.

Jeg håber meget, at det lykkes dig på den ene eller anden måde at få betalt husleje.


Du fortjener knus
Mange tak for krammet

Nej desværre har jeg ikke mulighed for at overtrække noget kort. For da jeg er på kontanthjælp og skiftede bank, ville de kun give mig Visa Electron

Min kæreste er dog ved at undersøge muligheder for et midlertidig overtræk så han kan dække huslejen. Dog er det lidt svært da han selv er på revalidering
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 13:38   #10
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg kender heller ikke reglerne for kh, men er der ikke noget der hedder kontanthjælps loftet ? Dog kan det aldrig gå i nul og de skal vel ikke lige bruge en timeout til at finde på det ??

Det er bare for groft at kommunerne spidser folk af uden at give et svar på hvorfor de ikke kan få udbetalt til deres eksistens grundlag. Nu ved jeg ikke om din kommune har lukket, men kan du ikke få fat i formanden for social udvalget og bede om en forklaring. Du må gå dem på klingen fra nu af, det holder jo ikke.
Det loft har jeg ramt, derfor jeg "kun" får 4850kr udbetalt ...
Men min kommune har lukket det gør de kl 12 ...
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nu er bunden nået-sygedagpengesager østerbro Politik og Samfund 4 25-11-2011 20:48
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42
- Nu skraber vi bunden Stella Politik og Samfund 0 04-04-2008 11:39
At skrabe bunden.... Ida Politik og Samfund 1 24-08-2007 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension