K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 08:29   #11
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg tager bestemt også imod denne undersøgelse, jeg var bare overrasket over denne drejning i forhold til for 2 uger siden....

Hvordan jeg skal tolke hendes meget brugte sætning :" jeg vil raskmelde dig fordi din tilstand er stationær", er jeg lidt pas på, jeg synes det er en underlig formulering eller hvad??
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 11:15   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg tager bestemt også imod denne undersøgelse, jeg var bare overrasket over denne drejning i forhold til for 2 uger siden....

Hvordan jeg skal tolke hendes meget brugte sætning :" jeg vil raskmelde dig fordi din tilstand er stationær", er jeg lidt pas på, jeg synes det er en underlig formulering eller hvad??
Jeg forsstå det på denne måde

din tilstand er nu stationær, så du igen kan søge job eller deltage i aktivering for flekser. Du er stadig flekser så raskmeldt er med " "
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 12:01   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg forsstå det på denne måde

din tilstand er nu stationær, så du igen kan søge job eller deltage i aktivering for flekser. Du er stadig flekser så raskmeldt er med " "
Det er også rigtig nok, den er stationær, men den er jo dårligere end for 3 år siden da jeg blev tilkendt fleks,den er sådan at jeg ikke engang kan fungerer herhjemme, det er som om at det er slet ikke gået op for dem, trods dagbøger, lægens sidste Generelle Helbredsatt. og den dårlige afklaring jeg lige har været igennem... jeg føler lidt jeg taler til en dør, i denne omgang.
Men jeg tager selvfølgelig denne Neurologiske vurdering, og håber så måske denne vej at de kan se at jeg ikke "snyder".
Jeg sygemeldte mig jo ikke fra et fantastisk job i dec. 09, for at blive fyret 7mdr. senere.... der var en årsag til jeg måtte kaste håndklædet i ringen, og den er altså ikke forsvundet, og var den det så havde jeg fundet et job igen....

Sidst redigeret af Susanne2412; 01-03-2011 kl. 16:19.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 12:10   #14
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Susanne...hvor er det bare for meget , at de ikke tager alvorligt du har fået det værre...hun kan da ikke bare sidde der ved sit skrivebord og mene du skal raskmeldes nu...tror også det må betyde at lægekonsulenten ikke er helt enig, at du skal igennem neuropsykologen...ønsker dig super meget held og lykke med at få afdækket dine problemer, så du kan tages alvorligt!!

Til jer der måske ved... når man ved en test har fået konstateret slemt nedsatte kognitive funktioner og der bliver skrevet i konklusionen at man anbefaler kognitiv træning...( også tidligere skrevet af neurolog-måske endda grunden til at ham her også anbefalede det)...hvilken slags træning og hvor, sker den slags henne? og går kommunerne gerne ind i den slags træning?
F
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 16:53   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Fibro: den træning bør efter min mening varetages af en ergoterapeut (siger ergoterapeuten...), der har kendskab til kognitive problematikker. Oftest vil det skulle foregå gennem kommunens genoptræningscenter, hvortil du skal lægehenvises. Her vil træningen kunne foregå i dit hjem, hvis det skal være optimalt, da det er her, du oplever problemerne. Nu ved jeg ikke, hvorfor der er nedsatte kognitive funktioner, men afhængig af årsagen og tidsperspektivet vil der blive tale om genoptræning eller kompenserende træning. Du skal være hjertelig velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål omkring det. Jeg har godt nok kun erfaring fra sygehusgenoptræning, men den kognitive træning generelt ved jeg dog også noget om.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 15:44   #16
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har i dag fået at vide at den Neuropsykologiske vurdering bliver på næste torsdag d. 24. marts kl. 12.30, fantastisk tidspunkt, da jeg allerede sidst på formiddagen er så træt at jeg falder i søvn, når jeg sætter mig i sofaen.... Nå men, min sagsbehandler har spurgt til om det er ok at hun sender den sidste generelle helbredserklæring og slutevalueringen til ham så han kan læse den igennem inden, jeg har sagt ok, men også bedt hende om at sende min partshøring med.... er der andet jeg skal sørge for kommer til vedkommende inden samtalen??
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 17:58   #17
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har i dag fået at vide at den Neuropsykologiske vurdering bliver på næste torsdag d. 24. marts kl. 12.30, fantastisk tidspunkt, da jeg allerede sidst på formiddagen er så træt at jeg falder i søvn, når jeg sætter mig i sofaen.... Nå men, min sagsbehandler har spurgt til om det er ok at hun sender den sidste generelle helbredserklæring og slutevalueringen til ham så han kan læse den igennem inden, jeg har sagt ok, men også bedt hende om at sende min partshøring med.... er der andet jeg skal sørge for kommer til vedkommende inden samtalen??
Ja, sørg for at beskrive din tilstand med dine egne ord, og send det til ham, for det lyder som om, der ikke står meget i de erklæringer, kommunen har i hænde, som siger ret meget om, hvordan du har det

Jo mere neuropsykologen ved om dig på forhånd, des bedre er han rustet til at vurdere dig, når du kommer

Og husk så på, at nok er han bestilt af kommunen, men det vil være en stor hjælp til dig også at finde ud af, hvad dine problemer er. Det hjalp i alle fald mig rigtig meget
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 18:17   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har i dag fået at vide at den Neuropsykologiske vurdering bliver på næste torsdag d. 24. marts kl. 12.30, fantastisk tidspunkt, da jeg allerede sidst på formiddagen er så træt at jeg falder i søvn, når jeg sætter mig i sofaen.... Nå men, min sagsbehandler har spurgt til om det er ok at hun sender den sidste generelle helbredserklæring og slutevalueringen til ham så han kan læse den igennem inden, jeg har sagt ok, men også bedt hende om at sende min partshøring med.... er der andet jeg skal sørge for kommer til vedkommende inden samtalen??
et godt råd
tage alle dine læge papir med og lav en beskrivelse af dine symptomer(højst en A4 side)

den sidste speciallægeerklæring på mit fysiske var sådan set en afskrift, at det jeg selv havde skrevet og hvad andre læger mente
et skud er nok 80 procent af den udtagelse er det materiele jeg selv havde med til undersøgelsen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 19:16   #19
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jamen hvis tidspunktet er så skidt, hvorfor så ikke ringe og forsøge at få det lavet om? De er jo ikke klar over din træthed, når de sidder og deler tider ud til undersøgelse. Hvis der er et andet tidspunkt, hvor du føler, du er "mere værd", så prøv da at få tiden lavet om...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 20:02   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis man ikke var træt i forvejen
så kan jeg love dig for at man bliver det efter alle de test
men mine kognitiv evner er også under niveau på alle punkter
så hvis jeg skal koncentrere mig om noget i en længere periode, kan jeg nogen gange falde i søvn

vil lige fraråde og kører i bil efterfølgende
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28
Hvad er jeres vurdering? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-11-2008 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension