K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2009, 12:26   #1
bolette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
bolette er ny på vejen
Førtidspension og økonomi :((

Hej til jer alle sammen
Kan det virkelig være rigtigt!! At jeg kun kan få udb. 7,500 kr om mdr, fordi jeg bor sammen med min kæreste. Han har sine penge og jeg har mine. Vi deles kun om de udgifter der er fælles. Jeg mister 3000 kr og han vil og kan ikke hjælpe mig økonomisk øv. Hvad skal jeg gøre??? Og efter de nye regler kan jeg heller ikke få medicinkort, licens osv. Puha...Og så tog det så lang tid at få førtidspension Det eneste jeg kan se jeg kan få er billigere buskort, men hvad skal jeg bruge det til - Jeg har jo ikke råd til noget.. Hvis jeg bliver gift med min kæreste kan han mon bruge mit fradrag?? Kan jeg arbejde et par timer engang imellem? Mvh.Bolette
bolette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 12:59   #2
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Mit bud.

Hej bolette. Du skal have omkring 9.500 kr om måneden, alle de førtidspensionister jeg kender(og jeg kender mange) De får det beløb som samlevende, så du må ned og rykke din sagsbehandler i ørerne.Hilsen paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2009, 13:01   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Bolette
Dit bruttopensionsbeløb er nok mere relevant for os, da skattefradrag jo er individuelle, men som samlevende/gift er max. beløbet jo lige over 12000, så vi bliver jo straffet for at være gift/samlevende, men Du har ret, er i gift kan han udnytte det fradrag Du ikke kan, også bundfradraget for mellemskat.
Prøv at løbe jeres indtægtsforhold igennem den vejledende pensionsberegning her :https://pensionsguiden.borgerservice.dk/ vælg pensionsberegning, har Du fået tilkendt pension efter 2003 bruges der 2003 regler vedr. førtidspension
Det kan give et fingerpeg om pensionen er helt ved siden af og Du evt skal have tingene kigget igennem med pensionskontoret.

mvh Nøvsen
(selv gift ftp'er)
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 02:51   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu vil jeg lige komme med noget, jeg måske ikke bliver populær af.

Hvis man er 2 om en bolig, så er man 2 om at betale licens, el, mad, osv.

Det er altså billigere end for enlige. Derfor måske forskellen på cirka 3.000 FØR skat, altså får man lidt mindre UDBETALT end enlige, men ikke voldsomt meget.

Men ser man på det fra en anden vinkel, er det uretfærdigt, at arbejdsløse kan få samme beløb, meeeen det får de heller ikke varigt. Der er loft over, hvor længe man kan få 15.700 pr. måned.

Men det er korrekt, at man skal se på beløbet FØR skat.

Men tjek også, OM det kan betale sig at arbejde, for der modregnes temmelig meget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 31-01-2009 kl. 02:55.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 03:56   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uanset hvordan man vender og drejer det så syntes jeg det er dybt uretfærdigt at man skal være afhænig af samleveres indtæg, mange der kommer på ftp er mennesker der har arbejdet i mange år og haft deres egen indtægt og pludselig skal de forsørges og de har ikke andet valg eller andre muligheder...

MEN når det er sagt så mener jeg også at det må være op til hver enkelte hvordan man indretter sig , det vil sige at så længe loven er som den er (lad os bede til at den bliver ændret ) ja så må man finde ud af at få tingene til at fungere som man bedst kan ....

Jeg kender flere der har delt økonomi og det går fint så længe der er to alm indtægter men pludselig sker der noget som sygdom og så bliver det unægteligt noget svære...

Nu er jeg ikke på pension men ved da at hvis jeg var så ville jeg da have det mere end svært ved at flytte sammen med en mand, alene bare det at skulle sige ja dav hvis du vil have mig så se lige her, det her bundt regninger høre med og du skal være indstillet på at betale hovedparten ... det er sgi ikke fair over for nogen ...

men desværre sådan er loven lige nu bolette og alt efter hvad din samlever tjener så lyder det rigtigt nok med de 7500
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 11:32   #6
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej Bolette

Uanset hvor øv bøv det lyder, tror jeg du får det korrekte beløb udbetalt. Jeg er selv gift, og her betyder min mands indtægt selfølgelig noget, men de kigger på om vi har positiv eller negativ kapitalindkomst, og alt i alt er vores hvis negativ men summasummarum, så får jeg udbetalt 8450 kr og min mand har en ca årsindtægt brutto på 720.000 hvor topskatten æder over halvdelen.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 15:12   #7
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Hej Bumblebee!

Når din mand tjener 720.000kr brutto forstår jeg ikke helt, at du kan få 8450kr udbetalt.
Mener du ikke 8450kr BRUTTO?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 19:54   #8
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Når din mand tjener 720.000kr brutto forstår jeg ikke helt, at du kan få 8450kr udbetalt.
Mener du ikke 8450kr BRUTTO?
Jo jeg har et beløb der hedder 10700 BRUTTO...uanset om min mand så tjener 7 millioner, er der et loft på 340000 de må medregne af hans løn. (brutto)

Jeg har et fradrag på ca 5000 pr. måned og får altså 8450 udbetalt...som de sagde på pensionskontoret får jeg absolut minimunudbetaling.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 20:58   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej det er ikke minimum. Jeg får 8184 kr udbetalt ( får 11096 kr brutto).

Og min mand tjener ca. 330.000 kr/ år.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 02:38   #10
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Question

jeg har været statsansat og fået svagelighedspenision siden 1999. den blev ikke modregner i sygedagpenge, men da jeg kom på kontanthjælp efter 1 års sygdom blev den modregnet. vil den blive modregnet i førtidspension??

jeg er endnu ikke helt afklaret med om jeg kan få førtidspension, men min sagsbehandler på jobcenteret ringede i fredags og fortalte at lægekonsulenten mente ikke der kunne gøres mere for mig og derfor vil jeg blive indstillet til pensionsnævnet når de har fået lavet min resurceprofil, og jeg har underskrevet den.

undskyld jeg blander mig i dette indlæg, men mit spørgsmål er på linje med det der skrives om her

knus bam

Sidst redigeret af bam; 01-02-2009 kl. 02:40. Årsag: stavefejl
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi i mens man søger førtidspension Poeppel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-12-2009 14:43
Arbejde og førtidspension - økonomi fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-02-2007 11:28
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59
Økonomi vedr. førtidspension - TIL PIAB Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 20-08-2006 13:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension