K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 12:09   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Ophør med ssri

Hej

Jeg er for 5 dage siden stoppet helt med citalopam efter en udtrapning på 2 uger og vil gerne høre om jeres erfaringer med stop af ssri samt jeres symptomer.

Jeg oplever selv "udsættere" af synet samt svimmelhed.

jeg oplever også en del uro og nervøst/uregelmessig hjerterytme og er mere irretabel end tidligere.

Grunden til stop af ssri er at jeg er nysgerrig om hvordan jeg egentligt har det uden, efter ca 20 års forbrug. Måske falder jeg ned i et hul men syntes at det er forsøget værd
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 12:19   #2
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Det er grove løjer, det med at trappe ud af antidepressiva.

Forrige år (efter ca. 8 år på antidepressiv medicin) var jeg i behandling hos en psykiater, der åbenbart også var nysgerrig efter at vide, om medicinen egentlig gjorde noget for mig - jeg anede jo heller ikke selv, hvordan jeg ville have det uden. Så vi prøvede at trappe mig ned, men det var i hvert fald en fejl. Jeg har aldrig haft så voldsom angst og så dystre tanker før (og det var oveni de almindelige fysiske seponeringssymptomer). Jeg troede seriøst jeg var ved at blive sindssyg og var tæt på at blive indlagt. Men så valgte jeg simpelthen selv at trappe op lynhurtigt igen og så kom der ro på.
Så i mit tilfælde var det bestemt ingen succes, men jeg har da læst om andre, der har haft helt andre og positive oplevelser. Det er så pokkers individuelt.

Det var og er forresten Paroxetin jeg får.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 12:24   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bare op/nedtrapning foregår....

Kære Diablo

.... i samarbejde med lægen/psykiater.

Men dine symptomer er vel "normalt" for alle der er på nedtrapning af en given medicin som kroppen er blevet afhængig af.

Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år.

Men jeg bruger motion og frisk luft når uroen og de fysiske abstinenser bliver for ubehagelige. Skal prøves før man forstår.

Held og lykke med projektet.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:35   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes jeg fik det værre end FØR jeg begyndte på medicinen, alt det dårlige blev lige som forstørret op x 5.....frygtelig periode.
Det var også svært at vurderer om det skyldtes stop af medicin ELLER om det var udbrud af diagnoser og hér holdt min psykiater så fast i, at det skyldtes medicinstoppet.
Det tog mig meget meget lang tid at blive ''normal'' igen, og der gik i hvert fald 1 år. Til de værste perioder fik jeg så noget beroligende (Alopam)...

I dag er jeg helt clean, men tager medicin hvis jeg begynder at få tegn på sygdom igen.

Men jeg klare de mellemliggende perioder rigtig fint uden medicin. Jeg tog også medicinen mere end 15 år ud i én køre......

Bare sørg for du har din psykiater med i eksperimentet. Nogen kan ikke klare symptomerne og begynder på medicinen igen, og andre bliver virkelig syge, og klt det kan man ikke selv rode med. Det kræver en professionel.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 14:47   #5
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Tak for at i vil dele. Jeg stopper uden samråd med læge da jeg er træt af deres ævl og gode ideer og giver forsøget en chance ind til 1 marts.
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 17:14   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
"Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år."
(der gik kuk i quote'en... dvs. oprindeligt indsendt af Peter)


...må jeg ha' lov at spørge, hvilke præparater og doser, du bliver nødt til at indtage, Peter?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 18:28   #7
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
"Jeg er tvunget til nedtrapning af smertemedicin hver 5 - 7 måned for så at begynde forfra. det har virket perfekt for mig gennem år."
(der gik kuk i quote'en... dvs. oprindeligt indsendt af Peter)


...må jeg ha' lov at spørge, hvilke præparater og doser, du bliver nødt til at indtage, Peter?
Jeg har næsten været helle møllen igennem, men pt er det citalopam 20 mg om dagen .

Jeg har været helt oppe på 60 mg om dagen.

Vh
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:46   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det var da en dum idé, især når du ikke har fået pension endnu
hvis det bliver opdaget du ikke tager din medicin, kan det få konsekvenser
men også dit på dit eget heldbred
jeg skulle prøve et middel for livskvalitet, som jeg ikke kunne tåle medicin
men alt er skrevet ned af både læge og fra mit bosted

så kommunen netop ikke kan komme og sige det ikke er afprøvet, selvom det kun skulle være for min livskvalitet

men desværre for os begge, får vi nok ikke pension før efter den nye refom til foråret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 21:35   #9
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Dumt er vel så meget sagt, pension eller ej... Føler bare at der skal ske noget og et sted at starte er for mig at prøve at kvitte pillerne for at se hvad/hvem der gemmer sig bag 20 års forbrug af ssri medicin
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 10:13   #10
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg tager hatten af for dig .
Synes heller ikke det er dumt , snarere tværtimod. Dumt ville være bare at tage de piller bare for at bevise tilgang til pension.
Trappede også selv ud , godt nok kun efter 1 år , men jeg var også oppe på 60 mg pr dag.
Det var hårdt indimellem , især da jeg begyndte at mærke rigtige følelser og kunne reagere naturligt .Og slippe for bivirkninger + ekstra medicin .
Bruger gåture som "medicin" , og nyder især at kunne færdes udenfor uden solbriller .
Lyt til din krop og brug den ( motion , træning )
Pøj -Pøj
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge ophør kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-12-2012 09:40
Bismag efter indtagelse SSRI Pedro Alt det andet 6 07-04-2011 09:01
sygedagpenge ophør Jepsen10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-02-2011 08:44
ang sygedagp. ophør Guldfax Alt det andet 20 23-02-2011 23:52
Sygedagpenge ophør MM73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-02-2011 03:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension