K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2009, 18:01   #21
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Åh, ja, selvfølgelig får du sygedagpenge endnu, undskyld.

3 mdr. er lang tid. Du må prøve at nyde tiden ved at tænke på, at du kan klage til ankestyrelsen, hvis det bliver et afslag.

Håber, vi hører fra dig, når lægekonsulenten har sagt sit.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 18:29   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Åh, ja, selvfølgelig får du sygedagpenge endnu, undskyld.

3 mdr. er lang tid. Du må prøve at nyde tiden ved at tænke på, at du kan klage til ankestyrelsen, hvis det bliver et afslag.

Håber, vi hører fra dig, når lægekonsulenten har sagt sit.

Jørgine
det kan du tro jeg gør

ved heller om der går 3 mdr endnu, men det kunne jeg godt forstille mig.
har allerede fundet en advokat som har erfaring med FP af gøre.
Men de kan ikke gøre noget, før der ligger en afgørelse.
kan godt mærke jeg har skrevet for meget i dag, så må heller lukke ned for i dag.

fortsat god weekend
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 13:39   #23
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Cillenolle
Jeg er også glad for jeg er meget stærk psykisk person. Men der er alså grænser for hvad man kan holde til.
håber også min §17 går igennem, ellers mener jeg selv min sag vil stå stærkt hos ankestyrelsen.

Ja en arbejdsprøvning skal man igennem og jeg sagde også ja tak med det samme. men har også først kæmpet med næb og klør for at beholde mit tidligere job. var rigtig glad for det.
så synes jeg har været i arbejdsprøvning nok.

hvor længe har du været på sygedagpenge, siden du ikke har været ude i arbejdsprøvning.
samt ingen plan
jeg oprettede netop også denne tråd, fordi jeg tydelig kan se ingen får lavet en plan inden sygedagpenge stop. selvom de fleste har været i arbejdsprøvning.
Hej igen

Jeg har faktisk været på sygedagpenge i 11 mdr. nu.

Jeg er bange for, at den specialundervisning jeg får ifbm mit handicap, er grunden til, at jeg IKKE er blevet arbejdsprøvet. At jeg vil få nogle redskaber til at tackle mit handicap på arbejdsmarkedet og så bare derud igen. Det sker bare IKKE. Samtidig tænker jeg, at de har så travlt, at jeg netop pga skolen, er kommet nederst i bunken. MEN jeg har ingen beviselig begrundelse.

Da jeg var til møde på min fagforening, havde jeg fået min sag udleveret og der kunne jeg læse det med planen. Jeg valgte så at lade det være og lade fagforeningen tage over. Der er nu 10 dage til jeg skal til møde og jeg er spændt på hvad de fremlægger. Jeg har bedt om en mere udførlig dagsorden, men har intet hørt endnu, ikke overraskende.

Synes det er svært nok, at jeg ikke kan fungere "normalt" på arbejdsmarkedet og kan forestille mig, at det må være rigtig svært at nå dertil, hvor det slet ikke er muligt at være på arbejdsmarkedet. Og så oveni at slås med systemet - tsk tsk. Godt du har kræfter til at kæmpe.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 17:09   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Cillenolle
det har også været en svær periode og tænke på at man skal stå ude for arbejdesmarket.
Men min sygdom er blevet gradvis værre og kan dårligt fungere ordentligt i mit eget hjem uden arbejde.
problemet oven i med systemet gør bare ens hverdag endnu dårligere.
Samt man finder ud af hvem som er venner og ikke er. Da sociale arrangementer kan jeg dårligt være med til længere.
Men et godt råd er at kæmpe og prøve at holde hovedet koldt. Man får ikke noget ud af blive sur. Det kan dog ikke undgårs når der kommer en ny meldning fra systemet.

håber du har en god sagsbehandler i din fagforening, så du kan finde en god ordning.
for pension er ikke lykken, men godt man har muligheden.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 17:27   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, har lige læst hele tråden og jeg har simpelt hen fundet ud af at for os der er blevet "smidt" ud af systemet der gælder det om at finde sit eget liv.

Jeg syntes simpelt hen at det der sygedagpenge og sagsbehandlingssystem herunder er så dårligt. Fra at være et ganske almindeligt - sygt - menneske på arbejdsmarket bliver man efter 52 uger med kompensations på sdp. smidt endnu længere ned i sølet og derfra kan man så se om man vil og i det hele taget kan finde en vej tilbage.

Jeg blev selv i 2006 sagt op pga. 120 dages reglen. Min søde arbejdsgiver gav mig en garanti om at jeg kunne komme tilbage såfremt jeg i denne periode ville komme op at køre. Pænt af dem, desværre hold det ikke og i den 51énde uge af spd. sagde jeg fra og blev derefter vippet ud af systemet, da der jo ikke var nogen plan for mig iht. §27. Ja hvad ved jeg, jeg havde jo ikke forstand på noget som helst hvad det angik. Fagforeningen vaskede også hænder, de kunne ikke hjælpe og jeg kunne ikke være i deres kasse, da jeg jo som syg ikke kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Nu søger jeg ftp. men jeg må sige at jeg har ikke meget til overs for det system jeg har betalt skat til i 20 år. Man kunne gøre så meget og i stedet skubber man folk på førtidspension og overbelaster psykiatrien med alle de følger som heraf kommer Man burde have mere oplysning og hjælp som syg på sygedagpenge, det er som om kommunen udnytter at man ikke ved en dyt og bare er paragrafryttere. De kunne få mange flere i arbejde igen på fleks vilkår eller lign. hvis bare de hjalp mere i sygedagpenge perioden og evt. forlængede denne.

Håber det bedste for dig på §17.

Mvh,. EE som pt. behandles under §18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 08:31   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Enteneller

kan ikke være mere enig. Nu er jeg ikke så gamle, men har alligevel betalt topskat en del år og altid arbejdet fra jeg var cirka 12 år. gik med morgen aviser inden folkeskolen.
taget uddannelse og arbejdet altid.
Jeg var et mønster eksempel på en god samfundsborge.
så bliver man syg og så er man stemplet som et stort nul.

du må også have held og lykken med din §18
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 09:24   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MTVRV1,

Jeg syntes nu heller ikke at jeg er så gammel 41 år, men jeg tror da at skat i 20 år kan gøre det + ejendomsværdiskat i ca. 7 år..

I min sag stiller lægekonsulenten i sin foreløbige vurdering pt. spørgsmålstegn om hvorfor jeg gik ned med flaget i 2006 både privat og arbejdsmæssigt, indtil da havde jeg været "veltilpasset". Tjaaaa vi holder jo alle ved og belaster ikke systemet mere end højst nødvendigt, man kæmper jo så godt man kan for ar hold den gående.

Jeg kunne jeg godt savne nogle flere hjælpe foranstaltninger fra kommunernes og arbejdspladsernes side når man er på sygedagpenge. Det er ikke nok med de 4 - 8 ugers opflg. hvor man lover at man nok skal komme tilbage. Jeg blev checket i ender og kanter, fysisk var der ikke noget galt, men jeg kunne ikke arbejde de timer jeg skulle. Jeg lagde mig jo syg i 3 mdr., men der var ingen der tog fat i mig for at finde en løsning. Jeg gik til psykolog, men kommunen prøvede ikke at komme med forslag til hvordan jeg kunne komme tilbage til min arbejdsplads, det måtte jeg selv hitte ud af. De skulle bare finde ud af hvor længe de skulle blive ved med at betale sdp. til min arbejdsgiver.

Det er simpelt hen nødvendigt med en opbremsning i sygedagpenge-systemet. Man er nødt til at foreslå løsningsmuligeder til arbejdstageren undervejs og så tag fat i arbejdsgiverne herom. Kommunerne burde være noget mere opsøgende heromkring, de har jo en masse erfaring heromkring..

For mig var det bare spørgsmålet om hvornår jeg var oppe at køre. Jeg blev så i sidste ende sendt på stress håndterings kursus, noget som kommunen havde hørt var godt. Det var under og efter dette at jeg satte klamperne i, for her var der en læge der sagde "Er det det værd !!??" Altså at kæmpe og slæbe sig på arbejde i smerte og hjem igen og det er det jo ikke, så der gav jeg op, det var så medio 2007, men jeg skulle reelt have stoppet op i 2004- 2005.

Når man er på sygedagpenge eller ens arbejdsgiver modtager kompensation iform heraf, så handler det virkelig om at være ærlig over for sig selv om hvordan man har det og om man har det godt arbejdsmæssigt og privat som det ser ud "nu". Det handler ikke om at overleve, det handler om at leve. Så til alle jer der er på sdp.: søg den hjælp i kan få, hør jeres sagsbehandlere og arbejdsplads hvordan jeres situation kan forbedres så helbreddet kan følge med. Man skal ikke være død syg for at få foreslået fleksjob, selvom alle de "kloge" siger at det er multisvært at få. Det er trodsalt bedre at beholde sit job på fleksvilkår både for jer og for arbejdsgiveren, så fleks er noget man bør undersøge inden man kommer endnu længere ud.

Jeg tror desværre, at kommunerne har stor erfaring for at sdp. modtagere ender med at søge ftp. og/eller ryger længere ned i sølet personligt og økonomisk. Det er ufatteligt at man så ikke søger at optimere dette noget mere og dermed få denne faldgruppe minimeret.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten skuffet over sygedagpenge-plan Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32
Stop af sygedagpenge Noah Alt det andet 15 10-05-2010 20:29
Sygedagpenge stop jabma Alt det andet 6 27-04-2010 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension