K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 14:22   #21
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Da jeg var til arbejdsprøvning ( gennem Vasac) var det beskeden til os alle:

"hvis I har for meget fravær, kan I risikere at, I skal gennem flere arbejdsprøvninger" !!

Ak ak, havde jeg dog bare lyttet til min krop og kendt reglerne bedre..jeg ville jo have den ski..arb.prøvning overstået, så jeg kunne komme videre, og få fleks.

Altså gik jeg på arbejde" i 3 timer, selv om jeg måtte tage mere smertestillende medicin, for at klare det, og jeg gik på arb., selv om jeg måtte " kravle tudende hjem".

Fik min fleksgodkendelse, efter 8 ugers arbejdsprøvning, men idag ved jeg jo godt at, jeg skulle være blevet hjemme/ gå hjem, når jeg havde det så elendigt.

Nu vil jeg lige tilføje at jeg MEGA gerne vil jobbe, hvis bare der bliver taget hensyn til mine skånebehov, men jeg havde ikke SET" at Regeringen ville komme efter os fleksere, med konstant stramning af loven, og aktivering i meningsløse kurser, bare for aktiveringens/ refusionspengenes skyld!

Dette gør at jeg nu er blevet: småskør, stresset, deprim, sort i hovedet..

Så til alle jer der skal i arbejdsprøvning: LYT kun til dig selv, og din krop, lad Dem snakke og true dig, alt det de vil..du skal sige fra, når du ikke magter mere..sådan!

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 14:26   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men nu er folk i ordinært arbejde også en hel anden gruppe...de skal bevise at de aldrig fejler noget, ellers ryger jobbet.

Vi er syge og skal bevise vi er syge!
En arbejdsprøvning er det stærkeste redskab vi har for at bevise vores tilstand!
En arbejdsprøvning er irriterende, og blot tanken kan sætte en tre skridt tilbage mentalt og give følelsen af håbløshed, mistro og pessimisme.
Men tro mig, det er det bedste og mest altafgørende du har i din sag, det er DIN ENESTE chance for at bevise at DU taler sandt!!

Der er ingen barometer for hvor syg man skal være for at blive hjemme. Det er din læges bord!! Sygemelder din læge dig fra projektet, jamen så bliver du naturligvis hjemme. Skriver din læge at det er helt umuligt at møde op, jamen så bliver du også bare hjemme.
Din stemme i dette cirkus tæller desværre ikke (det er dét der er frustrerende!). Det er KUN din læges stemme der tæller her.

Og alligevel vil det ende med, at din arbejdsprøvning udsættes.

Der er rigtig mange der nærmest KRAVLER ind til arbejdsprøvning med umenneskelige smerter, endnu flere må få stillet en seng til rådighed på stedet som de kan hvile sig i efter behov - jeg har set folk med iltapperat komme til arbejdsprøvning, flere har siddet med drop og stativ og hele møllen, fordi de bare vil overså arbejdsprøvningen, og fordi flere har fået udsat arbejdsprøvningen så mange gange, at de selv begynder at fornemme, at de bliver nødt til at få den overstået, for man kan ikke slippe medmindre man gør sig helt klart, at så bremser man sagen selv. Kommunen er ligeglade, for det bliver ris til egen røv.

Man kan KUN undgå arbejdsprøvningen hvis læger og speciallæger/lægekonsulent vurderer at det vil skade en varrigt.

Men man bestemmer helt og holdent selv hvornår man vil have gang i sagen. Ingen arbejdsprøvning, ingen fleks/førtidspension.

Så mit bedste råd er, mød op om så du skal kravle dertil, og gå hjem igen. Det betyder alfa omega for sagen!!!

Sidst redigeret af Ninja; 21-10-2009 kl. 14:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 20:34   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu kan jeg ikke lige huske de første indlæg i denne tråd, men jeg vil anbefale dig at skrive dagbog under arbejdsprøvning, både over hvad du laver på job og derhjemme, og hvordan det hænger sammen, og beskriv dine smerter i løbet af dagen (i dagbogen) med tal fra 0-10.

Her er den tråd jeg har startet, med lidt om dagbog og smerteskala.

Og her er den smerteskala, som jeg brugte i min praktik.

Sidst redigeret af Trold; 21-10-2009 kl. 20:38.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 20:41   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
God ide Trold!!

Og selvom man kun kan være på stedet en ½ time, så er det stadig bedre end at ringe og melde afbud!

Der skal helst ikke være ret mange afbud, for så mister de den røde tråd, og må starte forfra.

En sygedag her og dér, er iorden, men de godtager ikke flere sammenhængende dage pr uge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 13:24   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg prøvede også og møde op og måtte gå igen. Men de fleste gange blev jeg smidt hjem før tid. især i den sidste del af perioden. Der kendte chefen mig jo bedre og kunne se den var gal.
i mine 7 sider om arbejdsprøvning, stå er intet om mit sygefravær. alså hvilken dage eller timer jeg var væk.
Så ja det er helt klart bedre og møde op, end bare blive hjemme. Det kan kommunen jo ikke bedømme noget på.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 13:44   #26
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Trold.

det er meget godt du henviser til dit smerteskema, men jeg kan ikke se det.?

Det er meget godt at de mener at man helst skal møde på arbejdspladsen, men der er jo en årsag til at jeg er sygemeldt og det er at jeg ikke kan holde til et arbejde.

For mit vedkommende er det sådan at jeg har en dårlig ryg, efter den første dag er jeg ødelagt, efter anden dag er jeg mørbanket, tredje dag er jeg totalt færdig, så hvad fanden(sorry my french) gør man.?

Jeg var i arbejdsprøve i 2008 og for at kunne klare jobbet måtte jeg indtage ekstra morfin, hvilket jeg aldrig skulle have gjort.
Allerede efter første måned ville de antage mig i fleksjob og hvem fanden skulle gå til ledighedsydelse hvis man kan få en ordentlig løn (23.155 + pension), så jeg slog selvfølgelig til med det samme, hvad jeg ikke havde regnet med var at jeg ikke kunne holde til alt denne medicin i længden og måtte stoppe med at indtage morfinen, det gjorde at jeg havde mange sygedage derefter og til sidst måtte afslutte arbejdsforholdet.
Nu siger JSV så at jeg måske kan lave et eller andet......... måske noget der var nemmere (mit job bestod i at skifte pære i lyskilder, ikke særligt svært eller hårdt arbejde)og vil have mig ud i endnu en arbejdsprøve, men jeg stopper ikke sådan et "drømme" job bare for sjov skyld.
Min sidste arbejdsdag var d.14-1-09 hvor jeg havde været på arbejde i 2009 i 3 dage, hvorefter jeg ligger mig syg (efter henvisning fra min konsulent som sagde direkte til mig, at hvis jeg ikke mente at jeg kunne klare det, skulle jeg sygemelde mig og vedblive med at være sygemeldt), fordi det var det offentlige havde jeg 3 måneders opsigelse og på det afsluttende møde d.1-3-09 siger arbejdspladsen til mig at jeg bare skal blive hjemme i opsigelsesperioden og pleje min ryg.
Så jeg har måske nok været ansat i 1 år, men jeg har kun været på arbejdet i ca. 2 måneder på det år, resten er sygemeldinger.

Havde jeg ikke indtaget morfinen var arbejdsprøven afsluttet i løbet af den første måned og der var sat en førtidspensionesag i gang, nu hvor jeg har prøvet at gøre en ekstra indsats ved at tage morfin skal jeg igennem endnu en arbejdsprøve.
Jeg har meget svært ved at forstå logikken.?
Men nu skal jeg tvinges ud i en ny arbejdsprøve.?

Sidst redigeret af Stezu; 23-10-2009 kl. 03:19. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 15:07   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der er ingen logik i dette system. Samt loven bliver fortolket meget forskelligt fra kommune til kommune.
grund til en ny arbejdsprøvning, er fordi du har sagt ja til et rigtig arbejde efter din første. et gæt, men er næsten helt sikker.
samt hvis din diagnose "kun har ondt i ryggen", er det meget svært med en pension eller flex.
det er min erfaring rundt omkring fra.

jeg ved godt hvordan det at have ondt i ryggen, har skæv ryg og 2 små disko.
men heldigvis har jeg ikke stærke smerter konstant. Men bliver værre ved et stykke arbejde. Det er frygteligt
Men det er kun en del af mit sygdomsbillede.

du skal ikke forstår det som jeg vil nedgøre dine smerter, jeg ser det bare fra en kommune synsvinkel.
så tror ikke du kommer uden om den arbejdsprøvning, med eller uden sygdomsperioder.
men bare en halv time og du møder op, er langt bedre end melde sig syg og ikke komme

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-10-2009 kl. 15:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 21:35   #28
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rene Madsen Se meddelelser
Trold.

det er meget godt du henviser til dit smerteskema, men jeg kan ikke se det.?
Det kan jeg de sådan set godt forstå, der er sg* noget der er smuttet.

Her er min tråd, om dagbog og smerteskema: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9755

Og her er smerteskemaet, som jeg brugte i min praktik, det ligger under nyttige links: http://www.k10.dk/media/smerteskema.txt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rene Madsen Se meddelelser
For mit vedkommende er det sådan at jeg har en dårlig ryg, efter den første dag er jeg ødelagt, efter anden dag er jeg mørbanket, tredje dag er jeg totalt færdig, så hvad fanden(sorry my french) gør man.?
Jeg var i praktik i foråret, mit problem sidder også i ryggen (lænden), vi havde aftalt at starte med 16 timer, 4 timer om dagen, med onsdagen fri.
Mandag og tirsdag i den første uge klarede jeg i fin stil, ryggen var selvfølgelig lidt mere "øm" end den plejede at være, men ikke noget at pive over, og nu havde jeg jo onsdag fri.
Men om torsdagen måtte jeg gå hjem efter et par timer, og fredag blev jeg hjemme.

Derefter blev jeg bedre til at sige fra, og det endte med ca. 8 timer om ugen, som også var for meget.
Først nu, ca. 3 mdr. senere, er jeg nogenlunde ovenpå igen.
Og ligge om snart går min sagsbeh. igang med min rp, med henblik på fp.

Det er simpelthen et spørgsmål om, at du skal lytte til din krop, samtidig med at du viser din gode vilje.

Sidst redigeret af Stezu; 23-10-2009 kl. 03:20. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 21:54   #29
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Deres ord, må da have en helbredende virkning, dem kunne jeg da godt tænke mig at høre, hvis de kan helbrede, samt garentere at man ikke bliver syg.
Hvad hvis du får Roskilde syge, blodpropper, psykoser, hjerneblødninger, angstanfald, -jeg nævner kun i flæng. Det er jo sygdomme, der ikke kan forudsiges, de kommer som knips i fingrene.
-Hvis du tør/er lidt fræk, syntes jeg du skal ringe til konsulenten, samt JSV for at spørge, hvordan du skal forholde dig, hvis du bliver ramt af ovenstående ell. lign. Det er jo sygdomme, man ikke kan gardere sig imod.

1000 knus Lotus.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 22:08   #30
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvad mener din læge, speciallæger om, at du indtager mere morfin,
når du er i arbejdsprøvning?

Det er ikke godt for dig, da jeg var i arbejdsprøvning var man meget
opmærksom på mit øgede medicinforbrug af piller som døser noget, men
også svækker koncentratiosevnen.

Jeg synes du skal tale med din læge.

Jeg tror ikke på, at man skal møde op i en arbejdsprøvning, hvis det står
ud af begge ender, og man derved også kan smitte andre, men drejer det sig
om smerter, er det muligt, at det er bedst for din behandling af sagen at møde op, også selvom du kun kan være der få minutter.

Jeg er førtidspensionist efter den nye ordning, men det trækker ned i
førtidspensionen og have en samlever, ægtefælle og så en der arbejder.

Fleksjobordningen har ikke altid været der, og derfor var man nødt til at give
førtidspension til folk, som ikke kunne blive selvforsørgende, men derfor
er der forskellige satser, alt efter hvor syge folk er, om det er rimeligt
med de forskellige satser kan så diskuteres!

Sidst redigeret af Tanja; 22-10-2009 kl. 22:54.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
om arbejdsprøve østerbro Politik og Samfund 1 29-04-2013 18:27
Arbejdsprøve FrkSilverfox Spørgsmål ang fleksjob 13 05-05-2011 21:05
Arbejdsprøve/kontankt hjælp Fie Alt det andet 2 21-10-2009 11:49
Vejen til arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 3 15-12-2008 14:30
Arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 06-11-2008 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension