K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2014, 06:27   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 14
Wasaki er ny på vejen
Praktik forløb

Jeg bliv flexjobber i april, og har en jobkonsulent der har fundet en anden aktør som tager sig af min sag, nu er der fundet et sted hvor jeg skal til samtale, det jeg ved på forhånd er at der ikke er job til mig efter forløbet, og jeg selv skal skaffe arb,tøj (det bliver enkelydelse) jeg er ikke sat på bestemte timer, men vi taler om ca 8 til 12 timer om ugen, jeg har en del psykiske diagnoser og en dårlig skulder, problemet er at jeg klare ikke nederlag, og sidder allerede nu og tager dette som et nederlag og at jeg bliver udnyttet idet jeg jo bare er gratis arb,kraft...

1) Hvor lang tid skal sådan et praktikforløb køre

2) kan man ikke blive sat på et bestemt antal med det samme

3) hvad sker der hvis jeg springer fra

4) hvag hvis jeg selv finder et job på ca 10 timer, kører det så bare ??
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 06:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Jeg bliv flexjobber i april, og har en jobkonsulent der har fundet en anden aktør som tager sig af min sag, nu er der fundet et sted hvor jeg skal til samtale, det jeg ved på forhånd er at der ikke er job til mig efter forløbet, og jeg selv skal skaffe arb,tøj (det bliver enkelydelse) jeg er ikke sat på bestemte timer, men vi taler om ca 8 til 12 timer om ugen, jeg har en del psykiske diagnoser og en dårlig skulder, problemet er at jeg klare ikke nederlag, og sidder allerede nu og tager dette som et nederlag og at jeg bliver udnyttet idet jeg jo bare er gratis arb,kraft...

1) Hvor lang tid skal sådan et praktikforløb køre det er normalt 12 uger. Vi syntes alle vi bliver udnyttet, skal huske vi får vores ledigheds ydelse for set og det måske bliver til job.

2) kan man ikke blive sat på et bestemt antal med det samme, dette er noget i skal finde ud af sammen, hvis du syntes timerne er urimelige mange, så snak med din aktør om det, de har ingen glæde af, du bryder sammen,

3) hvad sker der hvis jeg springer fra, så stopper de dine penge med mindre din læge sygemelder dig og så skal du nok tilbage efter sygeperioden.

4) hvag hvis jeg selv finder et job på ca 10 timer, kører det så bare ??
ja du må meget gerne selv finde et job også på et mindre antal, at selv finde at job er jo det bedste der kan ske.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 09:15   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der IKKE er tale om afklaring, skal et praktik forløb så ikke udmunde i fastansættelse?

Får du løn, eller bliver du på ledighedsydelse?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 09:26   #4
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 14
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Når der IKKE er tale om afklaring, skal et praktik forløb så ikke udmunde i fastansættelse?

Får du løn, eller bliver du på ledighedsydelse?

VH POpiae
Jeg får ikke løn, og min sb synes jeg skulle starte med få timer, men det hele er nu blivet til ca 10 timer, som jeg ved er min grænse...

Det bliver omtalt som praktik forløb
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 16:31   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan godt komme i praktik uden der kommer et job bagefter det hedder job træning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2014, 23:58   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan også bruge din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 06:20   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det desværre sådan at komunnen må aktiverer deres ledige flekser som det passer dem

jeg bor i Ringkøbing Skjern kommune der blíver flk sendt på kursus i hvide sande også selv om man bor i Videbæk, hvilket vil sige 50 km hver vej, jeg er så fritaget pga. min medicin.

I Herning få km væk skal de i jobsønings kursus eller tvunget gymastik 2 gange ugeligt.

I brande 5 km fra Herning er der intet aktivering af flekser, der er ingen regler om hvordan de gør.

de skal gøre noget efter 6 mdr. men i mange kommuner er de begyndt at aktivere fra dag 1,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 06:50   #8
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 14
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan også bruge din fagforening.

VH Popiae
Er ikke i fagforening..er vel ikke nødvendig før et rigtig job kommer på banen

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
man kan godt komme i praktik uden der kommer et job bagefter det hedder job træning
Ja, rigtigt men har desværre en skrøbelig psyke, og er sikker på at denne måde at "bruge" mig på sætter mig langt tilbage....
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 06:57   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan også være de prøver om du overhovede om du skal have fleks eller skal have pension.

Men hvis du ikke magter det skal du sygemelde dig og så skal de jo kikke på om du overhovede er klar til flekser
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 07:11   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 14
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan også være de prøver om du overhovede om du skal have fleks eller skal have pension.

Men hvis du ikke magter det skal du sygemelde dig og så skal de jo kikke på om du overhovede er klar til flekser
hmm..tja de spænder ihverfald ben for dem selv, inde for mit fag (grønne områder) har de besat alle dem der er i nyttejob, så de har meget svært ved at finde plads til mig
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension